Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar lens voor 5D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Op zoek naar lens voor 5D

Je weet dat de 5D graag goed glas heeft, ik zou dus alleen maar Canon L optiek in overweging nemen, wat ik tegenwoordig een koop vind is de 70-200 mm F2,8 L USM, nu te vinden tweedehands voor om en bij de 750 euro. Is nen dijk van een lens en F2,8 over het ganse bereik, door de komst van de versie II met IS zie ik de prijzen misschien nog wat zakken. Ik heb de lens zelf en ken ook professionele fotografen die deze versie verkiezen, boven de IS versies.

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      als ge de (kleine, dacht ik) verplaatsing naar Wellen ziet zitten, moogt ge ze ne keer komen testen hoor
      Hans laat maar een PM en dan kom ik wel eens af..
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik heb het al meermaals gezegd, op een 5D staat niks beter dan de 24-105, beantwoord perfect aan uw eisen maar die is helaas boven uw voorop gesteld budget.
        Bij mij zit deze 99% van de tijd op mijn 5D.
        Als ge in de omtrek bent van Mol mag je gerust ook eens binnen wippen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Ik heb het al meermaals gezegd, op een 5D staat niks beter dan de 24-105, beantwoord perfect aan uw eisen maar die is helaas boven uw voorop gesteld budget.
          Bij mij zit deze 99% van de tijd op mijn 5D.
          Als ge in de omtrek bent van Mol mag je gerust ook eens binnen wippen.

Grtz, RF
          RF Spikke heeft deze lens ook en ze is inderdaad een veelzijdige steengoede lens maar helaas wat te prijzig vrees ik..Ik wil ook niet dat mijn 17-40 in de vergeet hoek raakt he?
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            RF Spikke heeft deze lens ook en ze is inderdaad een veelzijdige steengoede lens maar helaas wat te prijzig vrees ik..Ik wil ook niet dat mijn 17-40 in de vergeet hoek raakt he?
            Het zou misschien kunnen dat je de 17-40 quasi niet meer gaat gebruiken als je een 24-105 op je toestel zitten hebt.
            Dan kun je die eventueel net zo goed terug verkopen en houd je nog meer over van je budget van €600

Enfin, dit zou mijn keuze zijn (maar ik heb dan ook geen supergroothoek nodig).
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
              Ongetwijfeld de 85mm f1.8 (of eventueel de 100mm f2.0).
              De 70-200 F4 (IS) vind ik een heel lelijke bokeh hebben en in het donker focust em heel traag.
              Ik heb die net verkocht. Ben al aant sparen voor een 85mm f1.2.
              als de traagheid van de focus je stoort dan zou ik wel even goed nadenken voordat je een 85L aanschaft !
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                als de traagheid van de focus je stoort dan zou ik wel even goed nadenken voordat je een 85L aanschaft !
                Ik trek me eerlijk gezegd niet veel aan van de focus snelheid dus dat zal zeker geen probleem zijn.Ben ook nu gewoon om manueel scherp te stellen..
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                  Ik ga me binnenkort nog een extra lens aanschaffen maar ik weet niet goed welke.
                  Hebben jullie enig idee wat ik naast mijn 17-40 het best kan aanschaffen.
                  Ik doe voornamelijk landschappen en soms ook portretjes.
                  Als hij maar geschikt is voor full frame uiteraard.
                  Tokina,Sigma of tamron mag uiteraard ook.

Graag jullie mening en ervaring.
                  Portretjes?

De 85mm 1.8 of 1.4 als prime is een heerlijke portret lens...maaar de 70-200L 2.8 vind ik nog steeds de fijnste portretlens. Retescherp, ook volopen en op 200mm, en een DOF om van te smullen. De bokeh is boterzacht

Hij komt niet meer van mijn 5dMkII af

Succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                    Ongetwijfeld de 85mm f1.8 (of eventueel de 100mm f2.0).
                    De 70-200 F4 (IS) vind ik een heel lelijke bokeh hebben en in het donker focust em heel traag.
                    Ik heb die net verkocht. Ben al aant sparen voor een 85mm f1.2.
                    De bokeh van de 70-200L 2.8 is juist prachtig en zoooo subtiel. Maar ja...wel een stukje duurder. Uit vele revieuws bleek trouwens dat de NON IS versies van de 70-200L 2.8 en 4 scherper zijn en de bokeh mooier is.

Comment

De 24-105 is heel handig op een 5D, dat is mijn standaardlens op de 5D MKII.

Ik lees hier ergens dat je een 85mm f1,2 zou moeten kopen, en dat je alleen maar "L" lenzen zou mogen gebruiken voor de best mogelijke resultaten.
                      Volgens mij heeft die persoon die nog nooit een 85mm f1,8 gebruikt, die is werkelijk superscherp, en de AF is heel snel. De 85mm f1,8 is ook niet te duur, het is niet gemakkelijk om ze tweedehands te vinden, als er eentje aangeboden wordt moet je meestal snel reageren (daardoor blijft ze ook waardevast).

Voor portretten is de 135mm f2 L ook een heel goede keuze op een 5D, maar ik twijfel of je die zelfs tweedehands zal vinden voor 600 euro.
                      Met een 85mm op een full-frame moet je vrij dicht bij je modellen komen als je portretjes maakt.

Test 85mm f1,8 op de 5D MKII:

85mm f1,2 L

135mm f2 L
                      Last edited by Black B@ndit; 9 april 2010, 22:56.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

En ook zeker de f2 100mm niet vergeten; een 2.8 100mm macrolens kan ook dienen.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Ik weet al voldoende om mijn keuze te maken.
                          Bedankt aan iedereen.
                          De keuze zal bij mij toch de 85 1.8 omdat de andere wat buiten het budget vallen..Mijn main thing zal toch nog landschappen zijn dus ben ik tevreden met deze...
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                          X