Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

200 vr of 300 zonder vr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 200 vr of 300 zonder vr

Aangezien ik op zoek ben naar een telelens maar het geen superlens moet zijn vraag ik me af met wat ik het best zal af zijn
    Nikon 55-200 4-5.6 AF-S DX VR
    OF
    Nikon AF-G 70 - 300 mm f 4-5.6 (zonder VR)

Komt op een nikon d50
    De 70-300mm met VR is me iets te veel qua euro's, aangezien ik niet elke dag foto's ga trekken en 2dehands ben ik hem nog niet vaak tegengekomen.

Moet dienen voor zowat overal, natuur, binnen,...

Bedankt

Re: 200 vr of 300 zonder vr

Oorspronkelijk geplaatst door Gorik86 Bekijk bericht
    Aangezien ik op zoek ben naar een telelens maar het geen superlens moet zijn vraag ik me af met wat ik het best zal af zijn
    Nikon 55-200 4-5.6 AF-S DX VR
    OF
    Nikon AF-G 70 - 300 mm f 4-5.6 (zonder VR)

Komt op een nikon d50
    De 70-300mm met VR is me iets te veel qua euro's, aangezien ik niet elke dag foto's ga trekken en 2dehands ben ik hem nog niet vaak tegengekomen.

Moet dienen voor zowat overal, natuur, binnen,...

Bedankt
    De 70/300 VR is qua prijs/kwaliteit het beste wat Nikon in dit genre te bieden heeft. Heb je al eens heel goed gekeken op "vraag & aanbod" ? Er staan er regelmatig te koop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
      De 70/300 VR is qua prijs/kwaliteit het beste wat Nikon in dit genre te bieden heeft. Heb je al eens heel goed gekeken op "vraag & aanbod" ? Er staan er regelmatig te koop.
      absoluut

doorsparen doet je die 70-300 vr kunt kopen (nieuw of tweedehands)
      70-300 vr is voor zijn prijs ( qua nikon lenzen) een hééél licht, scherpte en snelle lens.

een oude 70-300 AF-G kopen is als een wagen kopen zonder airco, cervostuur en centrale deurvergrendeling.

55-200 vr is goed maar een vrij beperkt range.

70-300 vr is ideaal met een 16-85 vr als budget lenzen
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oke bedankt!

Ik bekijk zo goed als elke dag de aanbod sectie ;-).

Groeten

Comment

Toevallig heb ik zowel de 70-300 mét als zonder VR. Die zonder VR kon ik voor een prikkie kopen. Best een goed objectief om dingen van bijvoorbeeld 10m afstand dichtbij te krijgen, maar een foto van een schip op 400m afstand die bovendien scherp en goed is zat er niet echt in. Een beetje flets en soms onscherp. Vandaar dat ik na het lezen van eigenlijk alleen maar positieve berichten over de VR, deze heb aangeschaft. Een top-objectief.
          http://www.mariorentmeester.nl &
          http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
          | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mariosgb Bekijk bericht
            Best een goed objectief om dingen van bijvoorbeeld 10m afstand dichtbij te krijgen, maar een foto van een schip op 400m afstand die bovendien scherp en goed is zat er niet echt in.
            ...
            Leg je nu een absoluut verband tussen VR en objectafstand?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mariosgb Bekijk bericht
              Toevallig heb ik zowel de 70-300 mét als zonder VR. Die zonder VR kon ik voor een prikkie kopen. Best een goed objectief om dingen van bijvoorbeeld 10m afstand dichtbij te krijgen, maar een foto van een schip op 400m afstand die bovendien scherp en goed is zat er niet echt in. Een beetje flets en soms onscherp. Vandaar dat ik na het lezen van eigenlijk alleen maar positieve berichten over de VR, deze heb aangeschaft. Een top-objectief.
              De resolutie van een VR versie is gewoon beter, heeft niets met afstand te maken.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Ik heb de 55-200VR gehad en heb nu de 70-300VR. Alhoewel de eerste écht waar is voor z'n geld is de 70-300Vr toch echt een andere klasse...

Als je je toestel niet erg vaak gebruikt, maar toch wat tele wil, dan is de 55-200 Vr scherp genoeg. Weinig mensen raden deze aan maar voor wat ie kost, is ie echt heel goed. De 70-300 VR is gewoon nog scherper, 100mm meer bereik (en dat voel je) een stop meer winst bij de VR, heeft een distance scale, iets snellere focus en een stuk steviger gebouwd. Je betaalt er dan ook het dubbele voor...

Grtn en succes met je aankoop.

Comment

Voor wat het waard is: ik heb zojuist de Sigma EX 100-300 f4 gekocht (weliswaar zonder VR) en de eerste resultaten vallen reuze mee. Krijgt trouwens ook overal goede kritieken. Ik had al de Sigma 150-500, maar die mag daar niet tegen staan.

Comment

Bedankt voor al het advies!
                    Ga dan toch maar voor de 70-300Vr, 2dehands aan het zoeken.Prijs tussen 250-300€ is redelijk zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gorik86 Bekijk bericht
                      Bedankt voor al het advies!
                      Ga dan toch maar voor de 70-300Vr, 2dehands aan het zoeken.Prijs tussen 250-300€ is redelijk zeker?
                      70-300VR is een goede keuze

Maar denk dat je toch een kleine 300 euro zal betalen 2dehands en bijna niet te vinden.

Je kan hem ook nieuw kopen voor 349 euro met 2 jaar garantie
                      http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=18933
                      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Working...
                      X