Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-135 VS 28-135! Wie wint?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 18-135 VS 28-135! Wie wint?

    Bij deze ben ik op zoek naar een redelijk goed all-round lensje om mee te nemen op reis

    Nu heeft Canon onlangs de 18-135 uitgebracht maar nog niet veel reviews over te lezen...,
    Iemand van jullie die ervaring heeft met 1 van de 2 of alle twee de lenzen?

    Laat jullie maar gaan, zit echt te twijfelen en heb geen voorkeur...
    Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience

  • #2
    Re: 18-135 VS 28-135! Wie wint?





    ThePhotoForum is the premier Photography Forums on the web! Our community features tips, help, techniques, advice & photo critiques. Chat with other photography enthusiasts about equipment, lighting, lenses, film or digital cameras.





    En dat is nog maar een deel van de resultaten op pagina 1 als je jouw titel eenvoudigweg googelt
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: 18-135 VS 28-135! Wie wint?

      ik was zeer tevreden van mijn 28-135 op mijn 5D. kwalitatief zeker niet slecht, IS en USM. Natuurlijk is 28 mm niet echt super breed voor op een crop camera te gebruiken, hou daar dus rekening mee!

      Comment


      • #4
        Re: 18-135 VS 28-135! Wie wint?

        Ik gebruik een 17-55 2.8 en mijn voeten als allround lens, en ben daar uitermate content
        van.

        Comment


        • #5
          Re: 18-135 VS 28-135! Wie wint?

          De 18-135 is optisch slechter dan de 28-135, ook je kitlens (EF-S 18-55 IS) is een heel pak scherper dan de 18-135.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: 18-135 VS 28-135! Wie wint?

            Meer meer! Had ook es naar Konijnenberg gemailed en die zeiden mij dat de 18-135 zeer goed van kwaliteit is en ze deze boven de 28-135 verkiezen.

            Verward! Heeft iemand misschien voorbeelden van foto's met een 18-135 en met een 28-135?
            Last edited by h0pper; 30 maart 2010, 19:00.
            Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience

            Comment


            • #7
              Re: 18-135 VS 28-135! Wie wint?

              Oorspronkelijk geplaatst door h0pper Bekijk bericht
              Meer meer! Had ook es naar Konijnenberg gemailed en die zeiden mij dat de 18-135 zeer goed van kwaliteit is en ze deze boven de 28-135 verkiezen.

              Verward! Heeft iemand misschien voorbeelden van foto's met een 18-135 en met een 28-135?
              Test 18-135:


              De EF-S 15-85 IS is al heel wat beter:


              En de EF-S 17-55 f2,8 IS is nog een heel stuk beter:


              Als ik terug moest kiezen voor een standaardlens op een 1,6x crop camera, dan zou ik daar niet lang over moeten nadenken, ik zou gewoon terug een 17-55 f2,8 IS gaan halen.

              Als ik een wat groter zoombereik zou willen, zonder breedhoek te moeten missen, dan zou ik de 15-85 IS kiezen. De 18-135 zou ik nooit kiezen, dan zou ik nog eerder een tweedehands 28-135 IS kopen (die heb ik vroeger nog gebruikt op een 300D, en die presteerde heel behoorlijk).

              Als breedhoek niet echt belangrijk is, dan is de 24-105 f4 L IS ook een heel goede keuze, maar die zit net als de 17-55 f2,8 IS in een hogere prijsklasse. Die 24-105 doet het wel heel erg goed op een full-frame (daar is het mijn standaardlens).


              Je wil nu een setje lenzen dat vrij goed presteert vervangen door slechter materiaal, alleen maar omdat je daarmee een groter zoombereik krijgt in één lens...

              Neem gewoon de lenzen die je nu hebt mee op reis, je moet daarvoor geen slechtere lens kopen.
              De EF-S 18-55 IS en de 70-300 IS zijn niet zo enorm groot of zwaar, maar je zal dan wel af en toe eens lenzen moeten wisselen als je meer tele nodig hebt.

              Bij Fotokonijnenberg zeggen ze dat elke lens heel goed is, zeker als jij ze wil kopen.
              Als ze zelf zeggen dat ze niet goed is, dan krijgen ze die nooit verkocht.
              Last edited by Black B@ndit; 30 maart 2010, 19:38.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: 18-135 VS 28-135! Wie wint?

                Ik heb die 70-300mm niet meer in men bezit, moet dit uit men handtekening halen.

                Het vervelende aan die lens vond ik het gemis tussen de 2 lenzen (tussen 55 en 70) daarom zoek ik iets die dit ZEKER overbrugt en eventueel iets meer heeft.

                Ik zou gewoon naar zo een lens gaan om naar een pretpark, vakantie (wandeling etc.) te gaan, zodat ik niet moet veranderen van lens. Ik weet ook wel dat er verschillende lenzen gemaakt worden voor betere beelden.

                Alvast bedankt voor de reacties!
                Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience

                Comment


                • #9
                  Re: 18-135 VS 28-135! Wie wint?

                  Een goede aanvulling voor een 18-55 is de EF-S 55-250 IS. Die heeft een heel goede prijs/kwaliteit verhouding, en is compact en licht genoeg om te gebruiken voor de reizen en uitstapjes.

                  Geen enkele superzoolens zal optisch beter presteren dan die twee lenzen, maar met die combinatie zal je wel af en toe lenzen moeten wisselen. Een DSLR is daarvoor gemaakt...

                  Als je echt geen lenzen wil wisselen, dan ben je misschien beter af met een compactje met een groot zoombereik.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: 18-135 VS 28-135! Wie wint?

                    Goedenavond,

                    ik zag een discussie op het forum betreffende een 7D met 18-135 lens. Ik denk hier ook over en vraag me af of dit uiteindelijk jouw keuze is geworden of dat je voor iets anders hebt gekozen?
                    Ik wil zelf nl een 7D, maar wel met allround lens...

                    Bvd Edward

                    Oorspronkelijk geplaatst door h0pper Bekijk bericht
                    Meer meer! Had ook es naar Konijnenberg gemailed en die zeiden mij dat de 18-135 zeer goed van kwaliteit is en ze deze boven de 28-135 verkiezen.

                    Verward! Heeft iemand misschien voorbeelden van foto's met een 18-135 en met een 28-135?

                    Comment

                    Working...
                    X