Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extender 2x Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Extender 2x Canon

Ik ben actief in wildlifefotografie, vooral vogels. Hiervoor gebruik ik de Canon zoom 100-400 mm (4,5-5,6). Heeft er iemand ervaring met de Canon EF 2x extender II?
    Ik ben op zoek naar de voor- en nadelen.

Re: Extender 2x Canon

Oorspronkelijk geplaatst door Peter DC Bekijk bericht
    Ik ben actief in wildlifefotografie, vooral vogels. Hiervoor gebruik ik de Canon zoom 100-400 mm (4,5-5,6). Heeft er iemand ervaring met de Canon EF 2x extender II?
    Ik ben op zoek naar de voor- en nadelen.
    Zoals al zo vaak herhaald, bij het gebruik van een converter op die lens verlies je de autofocus, tenzij je een body uit de 1D reeks hebt.
    De kwaliteit van de 2x converter is ook niet zo goed op de 100-400. De 1.4 converter zou nog meevallen van kwaliteit. Blackbandit op dit forum heeft er als ik me niet vergis al eens foto's van gepost.
    Grtz Kris

Comment

De combinatie werkt, als je handmatig wil scherpstellen met een heel donkere zoeker waardoor je bijna niet meer kan zien waarop je scherpstelt.
      De foto's zijn heel soft.

Zet je camera eerst eens op diafragmavoorkeuze en f11, kijk door de zoeker, en druk de scherptedieptecontroleknop in (voorkant camera, net onder de objectiefontgrendelingsknop). Kijk dan hoeveel licht er nog binnenkomt in de camera...

Als je daarmee nog redelijke foto's wil maken, dan heb je héél veel licht nodig.

De converter past op de 100-400, maar dat is daarom nog geen garantie voor aanvaardbare foto's (ik heb die teleconverter nog dezelfde week weer verkocht)...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

de 2X extender van Canon is eigenlijk alleen gemaakt voor de erg dure primes, met de 100-400 gaat dit uitlopen op een teleurstelling, ikzelf heb de 1.4 x van Canon en deze op een 100-400 geprobeerd en zelfs dit liep uit op een teleurstelling dus ik zou de 2X absoluut links laten liggen.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
          de 2X extender van Canon is eigenlijk alleen gemaakt voor de erg dure primes, met de 100-400 gaat dit uitlopen op een teleurstelling, ikzelf heb de 1.4 x van Canon en deze op een 100-400 geprobeerd en zelfs dit liep uit op een teleurstelling dus ik zou de 2X absoluut links laten liggen.
          En wat denken jullie van de extender x 1,4?

Of bestaan er andere oplossingen om meer in te zoomen met mijn 100-400?

Comment

ik vrees ervoor
            5DmkIII en wat glas

Comment

Vergeet de 100-400 met extender maar. Erg soft, nauwelijks handmatig scherp te stellen door de donkere zoeker en AF heb je niet tenzij je een 1d serie toestel hebt.

De 100-400 is een fantastische lens, maar niet met extender.

De enige optie met deze lens is er dichter bij zien te komen.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Probeer gewoon eens wat te croppen, werkt vaak vrij goed.... en goedkoop.

Comment

ik heb 1x een 2x converter gehad, en die vloog binnen no-time de deur weer uit.. ik ga niet meer verder dan 1.4x..

op een 300mm prime kun je gerust nog een 2x converter zetten, wordt toch door deze en gene gebruikt voor bv vogeltjes en zo..
                  Last edited by Sjinouck; 25 maart 2010, 11:55. Reden: gebrekkig typ-talent

Comment

Working...
                  X