Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma lens op Pentax camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma lens op Pentax camera?

Hallo iedereen,

Ik weet nog heel weinig over fotografie en sta op het punt mijn eerste DSLR camera te kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar de Pentax K-x.

Nu heb ik hier nog een Sigma-lens liggen (28 x 200mm) die nog van mijn papa geweest is. Hij gebruikte die toen op zijn analoge Canon camera. Zal die lens passen en bruikbaar zijn op de Pentax camera?

Bedankt voor jullie reacties!

Tuth

Re: Sigma lens op Pentax camera?

Oorspronkelijk geplaatst door Tuth Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

Ik weet nog heel weinig over fotografie en sta op het punt mijn eerste DSLR camera te kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar de Pentax K-x.

Nu heb ik hier nog een Sigma-lens liggen (28 x 200mm) die nog van mijn papa geweest is. Hij gebruikte die toen op zijn analoge Canon camera. Zal die lens passen en bruikbaar zijn op de Pentax camera?

Bedankt voor jullie reacties!

Tuth
    Beste,

Nee dat zal niet lukken tenzij met adaptors etc maar dan verlies je autoscherpstelling.
    Petax heeft goede camera's en raadt je aan dan de 2 kitlenzen te gebruiken die in het pakket worden aangeboden.

Comment

Zal die dan wel bruikbaar zijn op een digitale Canon?

Tuth

Comment

Ik zou vermoeden van wel maar deze lens kan onmogelijk de beslissende factor zijn om voor Canonte gaan ten nadele van Pentax want de kwaliteit van deze lens overstijgt helemaal het gemiddelde niet.

Comment

Pentax met twee kitlenzen dus!

Dankjewel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
            Ik zou vermoeden van wel maar deze lens kan onmogelijk de beslissende factor zijn om voor Canonte gaan ten nadele van Pentax want de kwaliteit van deze lens overstijgt helemaal het gemiddelde niet.
            Ik denk juist van niet, naar ik me meen te herinneren zijn die lenzen van vroeger te verschillend.

Comment

Hmm... dit wordt moeilijker dan gedacht..

Mijn vriend doet moeilijk over het pakket met de twee lenzen omdat hij geen zin heeft om op reis constant te switchen.

Gewoon de body van de Pentax kopen dan en een 28-200mm lens erbovenop?

Groetjes, Tuth

Comment

nee geen 28-200mm eerder een 18-200mm, 28mm is geen weide lens meer op een cropsensor

Comment

De meningen over een all-round lens zoals een 18-200 en welke andere er ook op markt bestaan zijn heel verdeeeld en zoals steeds ligt de waarheid ergens in het midden.
                  Veel hangt af waarvoor je je toestel zal willen gebruiken.
                  De onderste grens van 28mm is een beetje te weinig breedhoek naar mijn goesting maar dat zal dan voor iedereen anders zijn. Bij de Pentax met cropsensor is die 28mm eigenlijk een 28*1.5 en heb je dus eigenlijk reeds 48mm als breedhoek.
                  Ik ben dan eerder voorstander van de 2 lenzen. Zonder precies te weten welk soort fotografie je precies wil doen zou een bridge voor jullie een oplossing kunnnen zijn. Overloop de laatste 3-5 pagina's even hier bij "Camera" en je zal zien dat er super bridge toestellen bestaan met meer als voldoende zoom (Panasonic, Nikon, Fuji, ...).

Succes met je aankoop

Comment

Ik heb een Pentax K10 en op reis neem ik altijd alleen een 18/250 van Tamron mee, voor zijn prijs een goede lens

Comment

De Sigma-lens kan onmogelijk op een Pentax gebruikt worden (convertors bestaan niet vermits de Canon mount groter is). Ook op een Canon kan deze mogelijks problemen geven en zou je eerst moeten testen.

De K-X lijkt mij ook een leuk toestel en bied zeker de beste prijs/kwaliteit die er op dit ogenblik is.
                      De meeste huidige toestellen zijn nu wat ze crop nomen zodat lenzen 1.5x (1.6x bij canon en 2x bij olympus) zodat nu een 18-135 overeen komt met een 28-200 vroeger. Ondertussen zijn er ook al 18-200 en 18-250 lenzen die een vergelijkbare kwaliteit bieden dan de 28-200 10 jaar geleden. Als reislens zijn deze best aantrekkelijk vermits je nooit moet wisselen en hierdoor is er ook minder kans op stof in je toestel.
                      Andere aanraders zijn Pentax DA16-45, 17-70, Tamron 18-250, Sigma 17-70.
                      De kit lenzen zijn niet af te raden wanneer aangeschaft in kit.
                      Te veel lenzen en te weinig tijd.
                      http://pentaxlenstest.blogspot.com/

Comment

Waarom zo'n superzoom?

Met een zoom in de trend 18-50mm f2.8 ga je veel meer plezier beleven want hoeveel
                        keer ga je dat tele-bereik gebruiken denk je? ... en de f2.8 is ideaal voor moeilijke
                        lichtomstandigheden... en als je echt iets groter in beeld wil krijgen dan ga je toch gewoon
                        wat dichterbij staan ... meer achteruit gaan is dikwijls wel een probleem, vandaar
                        dat het belangrijk is dat je een goede breedhoek hebt.

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
                        https://1x.com/wimmeeus/

Comment

Working...
                        X