Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanger voor Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vervanger voor Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5

Momenteel gebruik ik op mijn D80 de 18-70 f/3.5-4.5 als standaard walk around lens. Ben ik op zich tevreden van, maar ik overweeg iets lichtsterkers te zoeken. Wanneer ik m'n 50mm 1.4 gebruik, merk ik het verschil in lichtsterkte zeer hard
    Logisch lijkt het om uit te kijken naar een 17-55 2.8 (Nikon te duur, dus eerder Sigma of Tamron).

Maar tegelijkertijd vind ik het bereik van die 18-70mm zo handig voor wat ik ermee doe. Ik gebruik het hele bereik, op reis is die 18mm is ideaal voor landschappen e.d., terwijl die 70mm perfect is voor portretten e.d.

Dus het probleem is: een 18-70 2.8 bestaat niet. Of wel? Enige tips?
    Of denken hullie dat ik het bereik 55-70mm niet zo hard zou missen, en dus toch beter een 17-55 2.8 aanschaf?

Dankje,

Lieven.
    http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Re: Vervanger voor Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5

denk dat je die 20mm niet echt gaat missen... enkele stappen vooruit en zelfde resultaat
    Tamron 17-50 2.8 krijgt goede commentaar

Misschien een 85 1.8 bijkopen voor de portretjes hoewel me dat niet echt nodig lijkt...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Er bestaat wel een Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS, dus die lens heeft redelijk goeie f-waardes en heeft dan nog eens OS wat eigenlijk VR is.
      Kijk daar eens naar heb er veel goeds over gehoord. (zou de lens zijn die ik zou aanschaffen als ik mijn 18-105mm niet voldoende zou vinden)
      Heeft zelfs een Macro van 1:2.7 (wat heel goed is voor zo'n lens)
      Last edited by aradilon; 18 maart 2010, 13:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        denk dat je die 20mm niet echt gaat missen... enkele stappen vooruit en zelfde resultaat
        Tamron 17-50 2.8 krijgt goede commentaar

Misschien een 85 1.8 bijkopen voor de portretjes hoewel me dat niet echt nodig lijkt...
        die enkele stappen vooruit, voor een portret, dat is natuurlijk niet waar... een 70mm is veel beter voor een portret dan een 50mm, minder vervorming...
        een 85mm 1.8 en een 35mm 1.8 zouden je misschien naast je 18-70mm veel beter dienst doen... Die 18-70mm is trouwens een prima lens!

Wanneer heb je die lichtsterkte nodig?

ik zou die slechts "vervangen" door een 16-85mm, of een 17-55mm samen met een 70-300mm

maar persoonlijk denk ik dat 't leukste en 't interessantste een 35mm 1.8 is...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          die enkele stappen vooruit, voor een portret, dat is natuurlijk niet waar... een 70mm is veel beter voor een portret dan een 50mm, minder vervorming...
          een 85mm 1.8 en een 35mm 1.8 zouden je misschien naast je 18-70mm veel beter dienst doen... Die 18-70mm is trouwens een prima lens!

Wanneer heb je die lichtsterkte nodig?

ik zou die slechts "vervangen" door een 16-85mm, of een 17-55mm samen met een 70-300mm

maar persoonlijk denk ik dat 't leukste en 't interessantste een 35mm 1.8 is...
          Daar heb je een prima punt Koen. Ik werk momenteel héél graag met de 50mm 1.4. Primes liggen me wel, een 35mm 1.8 en eventueel een 85mm 1.8 is misschien een goede aanvulling, dan kan ik de 18-70mm blijven gebruiken voor op reis e.d., waar lichtsterkte minder belangrijk is.

L.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
            Er bestaat wel een Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS, dus die lens heeft redelijk goeie f-waardes en heeft dan nog eens OS wat eigenlijk VR is.
            Kijk daar eens naar heb er veel goeds over gehoord. (zou de lens zijn die ik zou aanschaffen als ik mijn 18-105mm niet voldoende zou vinden)
            Heeft zelfs een Macro van 1:2.7 (wat heel goed is voor zo'n lens)
            http://www.fotorubens.be/5683/fotoru..._Nikon_Digital
            Bedankt voor de tip, ga ik zeker ook es naar kijken.

L.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
              Of denken hullie dat ik het bereik 55-70mm niet zo hard zou missen, en dus toch beter een 17-55 2.8 aanschaf?

Dankje,

Lieven.
              vraagje aan de xpert :
              hullie zou dat niet jullie moeten zijn
              Jos
              Site

Comment

Working...
              X