Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voigtländer 20mm f/3.5 Color Skopar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Voigtländer 20mm f/3.5 Color Skopar

Wie heeft deze mooie lens? Is 't een aanrader? En waar is deze dan te koop?
    Omdat hij zo'n lichtgewicht is, en volgens mij een ideale lens voor straat- en stadsfotografie, daarom spreekt deze me zoveel aan.

Re: Voigtländer 20mm f/3.5 Color Skopar

Ik heb ook al eens naar een Voigtländer dealer gezocht in Belgie of Nederland en niets gevonden. Wel in Engeland een gevonden, Robert white

Over de kwaliteiten van deze specifieke lens kan ik je niets vertellen, maar wel dat de meeste voigtländer lenzen best okay zijn als je de gebruikers reviews moet geloven.
    Ze ziet er in ieder geval heel mooi uit hé .

Comment

Ik heb er zo een voor op mijn D700. Prima ding! Ik heb er nog geen echte tests mee gedaan maar in gebruik is de lens zeer goed, zowel optisch als (zeker) mechanisch. Ik heb ze via eBay gekocht bij rangefinder2008 en dat ging heel vlot en correct.
      Voor mij geen impressionante attentietrekker zoals al die breedhoekzooms, maar een discreet lensje dat letterlijk in de binnenzak past .
      Als je wil kan ik wel eens een fotootje (met crop) posten of zo.
      Kris

Comment

.....
        Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 03:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
          Ik heb er zo een voor op mijn D700. Prima ding! Ik heb er nog geen echte tests mee gedaan maar in gebruik is de lens zeer goed, zowel optisch als (zeker) mechanisch. Ik heb ze via eBay gekocht bij rangefinder2008 en dat ging heel vlot en correct.
          Voor mij geen impressionante attentietrekker zoals al die breedhoekzooms, maar een discreet lensje dat letterlijk in de binnenzak past .
          Als je wil kan ik wel eens een fotootje (met crop) posten of zo.
          Kris
          Ik wil wel een paar voorbeelden zien!
          Kun je bij die winkel trouwens ergens die prijzen in euro of gewone dollar zien?
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Vooreerst bedankt voor jullie feedback.
            En natuurlijk zou ik het fijn vinden om wat voorbeeldfoto's te bekijken.
            Prettige fotodagen.

Comment

Misschien ben ik een beetje te lui op het op te zoeken, maar wat maakt deze Voigtlander lenzen bijzonder?

L.
              http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
                Misschien ben ik een beetje te lui op het op te zoeken, maar wat maakt deze Voigtlander lenzen bijzonder?

L.
                De f3.5/20 is klein en compact . Verkrijgbaar o.a. hier.

Cheers.
                F.

Comment

Sorry voor het late posten van voorbeeldfoto's, maar ik was weg...
                  Hier twee voorbeeldjes, telkens een kleine versie van de volledige foto en dan een 100% crop. Verscherpt in nabewerking.

Foto a
                  Foto a, crop
                  Foto b
                  Foto b, crop

Sorry voor de links, maar het plaatsen van een foto lijkt niet te lukken...?

Kris
                  Last edited by krisd; 23 maart 2010, 19:37.

Comment

Tof dat je de foto's hebt doorgestuurd KrisD.
                    Ze zien er aanlokkelijk uit.
                    Op 't eerste zicht wel lichte vignetering, maar dat is normaal voor een 20mm breedhoek.
                    Valt zeker binnen de normen.
                    De finesse en kleurstelling, alsook de vertekening, zien er op de foto's zeker prima uit.
                    Mijn besluit staat al een weekje vast, dit wordt de eerst volgende aankoop (paascadeautje).
                    Bedankt voor jullie inbreng op dit item.
                    Kris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht

L.
                      Again, het zijn compacte objectieven... Maar bon, voor de kwaliteit hoef je niet meer op te staan. Uiteindelijk kan er enkel worden gesteld dat een huidige VL misschien goeikoper is als prime dan een ander objectief. Wens je het betere materiaal met MF, dan opteer je sowieso voor een Zeiss. Wil je dat bedrag niet op tafel te gooien, dan betaal je zeker minder voor een, quasi even goeie, kitlens! De VL's zitten er ergens tussenin, vermoedelijk noch mossel noch vis... Desalniettemin ondertussen een MF tussenmossel Ik snap de positionering van Voigtländer langs geen kanten meer: alsof ik nu een Millet-vestje zou lanceren...

Cheers.
                      F.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                        Again, het zijn compacte objectieven... Maar bon, voor de kwaliteit hoef je niet meer op te staan. Uiteindelijk kan er enkel worden gesteld dat een huidige VL misschien goeikoper is als prime dan een ander objectief. Wens je het betere materiaal met MF, dan opteer je sowieso voor een Zeiss. Wil je dat bedrag niet op tafel te gooien, dan betaal je zeker minder voor een, quasi even goeie, kitlens! De VL's zitten er ergens tussenin, vermoedelijk noch mossel noch vis... Desalniettemin ondertussen een MF tussenmossel Ik snap de positionering van Voigtländer langs geen kanten meer: alsof ik nu een Millet-vestje zou lanceren...

Cheers.
                        F.
                        Ik heb dit enkele keren herlezen en denk dat ik het nog niet helemaal begrijp .
                        Ik vermoed dat je met VL, Voigtländer bedoelt en dat MF, "manual focus" is?
                        En over welke kitlens heb je het? Ik ken geen FX (full-frame) kitlens die 20mm omvat. Als je het over cropcamera's hebt is de Voigtländer 20mm inderdaad minder interessant. Toen ik een cropcamera had heb ik "uit miserie" een zoom moeten kopen als breedhoek omdat er geen goeie breedhoekprimes zijn voor DX.
                        Wat bedoel je met dat Millet-vestje?
                        En waarom is de positionering van Voigtländer raar? Het is het enige merk is dat een betaalbare, compacte, kwalitatieve (zowel optisch als mechanisch) breedhoekprime maakt voor Nikon (dat is nu net wat ik nodig heb) .

Kris.
                        Last edited by krisd; 27 maart 2010, 15:03.

Comment

Working...
                        X