Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel verschil.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veel verschil.

    Nu ik een voor Cannon 1000D heb gekozen vraag ik me af of het veel verschil maakt te werken met een EFS 18-55 3,5-5,6 of EFS 18-55 3,5 - 5,6 IS
    Het prijsvershil is ongeveer 35 € maar is dat dan de moeite ?

  • #2
    Re: Veel verschil.

    Voor dat prijsverschil van 35€ moet je zeker niet twijfelen!
    Neem zeker de versie met IS... dat lensje is echt nog vrij goed voor zijn geld en IS is wel handig voor in donkere situaties.

    Comment


    • #3
      Re: Veel verschil.

      ik heb de sigma versie hiervan maar dan lichtsterker

      weet niet welke prijs je voor ogen hebt maar ik heb deze lens gekocht via cameranu voor 130 euro

      ik heb t.o.v. konijn ongeveer 30 euro meer uitgegeven dan de lens die jij noemt maar heb een lichtsterkere lens

      ook voordeel van de zonnekap dat sigma standaard meegeeft en de lens roteert niet uit extern maar zoomt intern dus minder kans op stof in de roulementen

      ben hier heel tevreden van, serieus verschil met de kitlens die ik had bij mijn 300d dus de versie die jij noemt zonder IS
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Veel verschil.

        Oorspronkelijk geplaatst door wil Bekijk bericht
        nu ik een voor cannon 1000d heb gekozen vraag ik me af of het veel verschil maakt te werken met een efs 18-55 3,5-5,6 of efs 18-55 3,5 - 5,6 is
        het prijsvershil is ongeveer 35 € maar is dat dan de moeite ?
        ja.....

        Comment


        • #5
          Re: Veel verschil.

          Terwijl nu mijn droom ga waar worden
          Wat denken jullie dan voor het tweede objectief een sigma F4.0-5.6 APO Macro Canon of de Canon EF -S 55-200mm F/4-5. IS ?
          Heeft de genoemde Sigma ook een IS ?
          Is het nodig een UV filter te nemen ?
          Mijn meeste fotos gaan naar natuur - insecten en bloemen ook landschappen.
          Last edited by Wil; 11 maart 2010, 09:36.

          Comment


          • #6
            Re: Veel verschil.

            Oorspronkelijk geplaatst door Wil Bekijk bericht
            Nu ik een voor Cannon 1000D heb gekozen
            heb je er voorgekozen of heb je hem al; en is de Nikon nu uit de picture?
            zie je andere draadje?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Veel verschil.

              Oorspronkelijk geplaatst door Wil Bekijk bericht
              Is het nodig een UV filter te nemen ?
              Een UV filter is nooit nodig. Maakt geen moer uit voor je foto's of die er op staat op niet, integendeel: het is een extra stukje glas voor je obkectief en dan zou een slechte filter je zelfs vervorming kunnen opleveren.. En als je het nodig vindt ter "bescherming" van het objectief, koop dan beter een zonnekap, daar heb je echt iets aan..maar in de eerste plaats: wees voorzichtig met uw materiaal ..
              People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
              http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

              Comment


              • #8
                Re: Veel verschil.

                ff vraagje: welke sigma bedoel je?
                ook de 55-200 mm?

                als sigma IS heeft, duiden ze dat trouwens aan met OS. Als dat er niet bij staat, heeft die lens het niet.
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

                **=ol

                Comment


                • #9
                  Re: Veel verschil.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wil Bekijk bericht
                  Terwijl nu mijn droom ga waar worden
                  Wat denken jullie dan voor het tweede objectief een sigma F4.0-5.6 APO Macro Canon of de Canon EF -S 55-200mm F/4-5. IS ?
                  .
                  Eenduidig de Canon EFs 55-250 IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: Veel verschil.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wil Bekijk bericht
                    Nu ik een voor Cannon 1000D heb gekozen vraag ik me af of het veel verschil maakt te werken met een EFS 18-55 3,5-5,6 of EFS 18-55 3,5 - 5,6 IS
                    Het prijsvershil is ongeveer 35 € maar is dat dan de moeite ?
                    Sigma AF 18-50/2,8-4,5 DC HSM OS Canon is een prachtig lenske en vind ik persoonlijk beter dan de Canon versie,je kan hem krijgen voor 149 euro bij cameranu , heeft lang aan 124 euro gestaan terwijl zijn concurrenten er 259 euro ervoor moeten geven
                    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                    Comment

                    Working...
                    X