Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij keuze lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd bij keuze lenzen

Beste allemaal,

Na lang nadenken heb ik beslist om de Nikon D-90 aan te schaffen. Nu weet ik zelf niet goed welke lenzen ik daarbij best koop. Tot heden fotografeerde ik met een Sony met een 18-70 mm en een 75-300 mm lens.

Aangezien ik graag vluigtuigen en helicopters fotografeer wil ik betere lenzen aankopen. Maar ik fotografeer ook vaak CU van huisdieren, ...

Nu is mijn vraag, welke lenzen raden jullie mij aan. Mijn eerste gedacht was de 18-105mm VR samen met de Sigma 150-500mm. Maar deze sigma lens (heb ik gelezen) is ook niet de beste oplossing

Dacht dan dat het misschien beter was de 18-55 mm + Sigma 50-500 mm. Zelf heb ik niet genoeg ervaring met die lenzen, dus vraag liever jullie mening dan een domme aankoop te doen...

Alvast heel erg bedankt!

Re: Hulp gevraagd bij keuze lenzen

Heb je al een 70-400G overwogen ipv een andere body + Sigma ?
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Heb je al een 70-400G overwogen ipv een andere body + Sigma ?
      Had een jaar geleden de Sony A200 gekocht als beginnend toestel. Zou nu toch een beter model willen aankopen en krijg nog een mooie prijs voor de A200. Vandaar dat ik nieuwe body + lens verkies...

Comment

Ik vraag het maar omdat ik voordien zelf zowel de Tamron 200-500 als Sigma 50-500 gehad heb, en hoewel die laatste de beste van de twee was, is de 70-400 nog een heel pak beter hoor (ook wel duurder ). De 100mm verschil is ook geen 100mm, want de 50-500 levert in werkelijkheid slechts 50-475 of zoiets. En door het kwaliteitsverschil kan je de beelden van de 400mm gemakkelijk nog wat croppen en toch nog betere beelden over houden dan die van de Sigma op "500" mm.

Het hangt er dus maar vanaf wat je zelf belangrijk vindt .

Veel succes met je keuze !
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Je zal sowieso een all-round lens nodig hebben, en daarvoor is de 16-85 VR een aanrader. Dit kan je nog aanvullen met eender welke tele, je zal altijd een bruikbare overlapping hebben. Over die tele kan ik geen raad geven, vermits geen ervaring daarmee.
          Grts
          Nikon Df

Comment

Qua prijs/kwaliteit/bereik is de 18-105 VR een prima lens. De 16-85 is inderdaad ietsje beter, zeker qua bouw, maar optisch ga je het niet zo maar zien.
            Bij Nikon doe je zeker geen slechte koop aan een 70-300 VR, wil je langere lenzen met echt goede scherpte dan moet je de beurs stevig omkeren, maar dat geldt ook bij andere merken.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Working...
            X