Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstelling Nikon Lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herstelling Nikon Lens

    Sinds vorige week is de focus van mijn 70-200mm lens kapot.

    Er was een klein defect aan toen ik ze kocht, de lens kon focussen tot 1.7m, ipv tot 1.5m
    Verder was er geen probleem mee, hij blokkeerde gewoon op 1.7, dan draaide je hem manueel terug.

    Nu test ik de lens nog even voor ik een opdracht moest gaan doen.
    De autofocus blokkeert deze keer niet op 1.7m, maar schiet door tot 1.6m
    Nu staat hij helemaal vast op 1.6m. Zowel AF als MF doen niets meer.
    Als ik de focusknop indruk hoor ik een gezoom, de AF motor wordt dus nog steeds bekrachtigd. Bij manueel focussen voel je de focusring doorslippen.

    Ik wil de lens graag laten herstellen.
    Volgens de website van procirep brussel kost deze herstelling standaard 300€. Wat ik een hoop geld vind, voor wat waarschijnlijk wat vuil in de AF-mechanisme is.

    Zijn er alternatieven dan deze hersteldienst ?
    En hoe zijn jullie ervaringen met procirep ?
    Met vriendelijke groeten,
    Jonas

  • #2
    Re: Herstelling Nikon Lens

    Oorspronkelijk geplaatst door Gunskes Bekijk bericht
    Als ik de focusknop indruk hoor ik een gezoom, de AF motor wordt dus nog steeds bekrachtigd. Bij manueel focussen voel je de focusring doorslippen.
    lijkt mij eerder dat er een tandwieltje kapot is... procirep zegt trouwens bij mijn weten dat dit een richtprijs is... nu als je die lens met een defectje gekocht heb, veronderstel ik dat je ze voor een mooie prijs gekregen hebt...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Herstelling Nikon Lens

      Over die prijs kon ik inderdaad niet klagen.

      Ik heb naar procirep gemaild. Indien ze de lens zelf kunne herstellen kost het 239€ exclusief btw. Indien ze niet hier kan hersteld worden, wordt ze naar frankrijk verzonden en daar hersteld.
      Dan wordt er een bestek opgemaakt met de exacte prijs. Die offerte kan je weigeren, dit kost 30€, en je krijg de kapotte lens terug...
      Met vriendelijke groeten,
      Jonas

      Comment


      • #4
        Herstelling Nikon Lens

        Ik heb een Nikon 18-105 mm lens. Het apparaat is ongelukkig gevallen en een van de sluitingsringen van de lens is afgebroken.
        Heeft iemand er ervaring mee om wisselstukken vast te krijgen om het zelf te herstellen.
        Of zijn er geen herstellers in het land die het tegen een normale prijs kunnen repareren.
        Bedragen tot 300 euro voor een dergelijke ring lijken me zeer veel.
        Met dank.

        Comment


        • #5
          Re: Herstelling Nikon Lens

          Ik heb voor het repareren van de af motor en een bajonetvatting van een 70-200
          483€ betaald incl btw Was wel nadat de lens een serieuze tik had gekregen.

          Comment

          Working...
          X