Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand ervaring met Sigma 150-500mm F 5-6.3 DG OS HSM Nik.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• iemand ervaring met Sigma 150-500mm F 5-6.3 DG OS HSM Nik.

hey

zoals de titel zegt:

wie heeft er ervaring met een Sigma 150-500mm F 5-6.3 DG OS HSM Nik.

groetjes pieter
    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

Re: iemand ervaring met Sigma 150-500mm F 5-6.3 DG OS HSM Nik.

Ik heb er 2 gehad en ze waren beide niet goed.

De sigma 80-400 is stukken beter
    de tamron 200-500 is beter
    en de sigma 100-300 f4 hsm is nog beter.

Heb net nog een test in een engels magazine gelezen die de tamron 200-500 bovenaan plaats en erna de sigma 50-500 en pas daarna de 150-500.
    (let op de canon en nikon deden niet mee met de test)
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Er zijn fotografen die hiermee mooie resultaten neerzetten. 500mm is echter geen brandpuntsafstand waarmee je zo maar even steengoede foto's maakt. Hou rekening met een leercurve en een stevig statief is geen overbodige luxe, zelfs met beeldstabilisatie.

Ik heb er ook twee getest, het ene exemplaar was scherp het andere niet. Bovendien hadden beide lenzen stevig last van backfocus bij het ene uiterste en frontfocus bij het andere uiterste.
      D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
      Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
      Flickr - JAlbum

Comment

Ik fotografeer sinds één jaar met de sigma 150-500. Een zaak is zeker, je moet wel leren omgaan met deze lens. In het begin heb je meer onscherpe dan scherpe foto's. Ook ik heb deze leerschool doorlopen, ben nu een uiterst tevreden gebruiker.

Comment

Heb er vorig jaar een kleine 24 stuks verkocht en met negentien stuks problemen.

Heb de klanten het geld teruggeven of omgeruild naar een degelijke Canon lens.

Verkoop deze lenzen niet meer. De klant kan het liefst met een hele grote boog erom heen lopen.
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Ze zijn niet allemaal slecht. Mijn exemplaar heeft een klein beetje last van frontfocus op 150mm....maar vanaf een 200-250mm tot 500 focust ze correct.Ik heb ze gekocht om kleine vogeltjes te fotograferen en wat meer tele te hebben..... gebruik ze zelden onder 300mm .Volopen zijn de resultaten niet erg goed... soft...ietsje meer dichtknijpen f7.1-f8 en ze presteerd meer dan behoorlijk. Je kan niet verwachten dat een zoomlens van 750 euro de beeldkwaliteit van een 6000 euro kostende primelens haald hé. Wie dat wenst stuur ik wel een paar jpeg door via email.
            Binnenkort is er ook een Sigma 50-500 met stabilisatie verkrijgbaar.....ze zal wel dik over de 1000 euro moeten kosten maar de beelkwaliteit van het niet gestabiliseerde exemplaar was toch altijd zeer goed.Je hebt ook een groter bereik.

Een foto van een pimpelmeesje en een staartmeesje gemaakt met dit objectief op 500mm vind je hier
            Last edited by RUPSELKOPKE; 7 maart 2010, 13:40.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Het is voor die prijs een mooie lens. Maar je MOET een goed exemplaar hebben. En dat blijkt veelal een probleem te zijn.

ik heb net 1 kunnen testen en daar waren geen problemen mee.

Comment

Ik heb een 120-400 en ben tot nu toe tevreden. Welke problemen hadden de klanten Otto? Binnen het jaar of kort na in gebruik name? Zou er geen productieprobleem, slechte batch geweest zijn?

Comment

Ik had ook mijn zinnen op deze lens gezet en volg dus met belangstelling de discussie en krijg zo mijn twijfels, heeft er nog iemand ervaring met de sigma 120/400 eventueel met convertor ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door atir Bekijk bericht
                    Ik had ook mijn zinnen op deze lens gezet en volg dus met belangstelling de discussie en krijg zo mijn twijfels, heeft er nog iemand ervaring met de sigma 120/400 eventueel met convertor ?
                    Misschien past er wel een teleconverter op, maar je verliest zeker de autofocus (op een 1D heb je nog AF met een 1,4x teleconverter).

Ik heb ooit even een 2x teleconverter getest op een Canon 100-400 L, en daarmee werd het heel erg moeilijk om handmatig scherp te stellen. Zelfs in fel zonlicht was de zoeker van de 20D te donker om duidelijk scherp te kunnen stellen. Een f5,6 lens krijgt een maximale diafragma-opening van f8 met een 1,4x tc, en f11 met een 2x tc (zet de camera in de diafragmavoorkeuzestand eens op f11, kijk door de zoeker, druk op de scherptedieptecontroleknop, en zie dan hoe donker de zoeker wordt).
                    Zonder het te hebben over de beeldkwaliteit met een teleconverter zal het dus heel moeilijk worden worden om er redelijke foto's mee te maken.

Het is dus zeker niet aan te raden om er een teleconverter op te gebruiken...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Ben een tevreden gebruiker. Fotografeer graag vogels (en mensen) en dan doet deze lens goede diensten. Niet al te lichtsterk (dan liever de Sigma 120-300mm f/2.8), maar met een mooi bereik en een aantrekkelijke prijs.
                      Zie http://blog.seniorennet.be/dushi/
                      "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

Comment

Ik had een sigma 120-400mm gekocht ( nieuw) en deze werkte niet goed ( geen AF)
                        Ik heb de lens moeten laten herstellen en was hem toen gedurend 6 weken kwijt.
                        Een kennis heeft mij zijn nikor 80-400mm uitgeleend.
                        Daarmee heb ik mijn foto genomen.
                        Nu heb ik sinds 2 weken mijn lens terug gekregen.( constructie fout was de oorzaak )
                        Ik vond dat ik recht had op een nieuwe lens, en niet een herstelde lens .
                        Daar was geen sprake van zijn de verkoper.
                        Ik heb de lens uitgetest.
                        Nikon was veel beter, maar het is wel het dubbel van de prijs.
                        Voor het ogenblik heb je de 60 dagen van nikon.
                        Denk goed na voor je koop en probeer ze misschien in de winkel.
                        Indien je een extender gebruikt heb je geen AF meer ( dit is normaal )
                        Nu is het aan jouw de goede keuze te maken .
                        veel geluk met je koop.

gr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beaulieu Bekijk bericht
                          Ik had een sigma 120-400mm gekocht ( nieuw) en deze werkte niet goed ( geen AF)
                          Ik heb de lens moeten laten herstellen en was hem toen gedurend 6 weken kwijt.
                          Een kennis heeft mij zijn nikor 80-400mm uitgeleend.
                          Daarmee heb ik mijn foto genomen.
                          Nu heb ik sinds 2 weken mijn lens terug gekregen.( constructie fout was de oorzaak )
                          Ik vond dat ik recht had op een nieuwe lens, en niet een herstelde lens .
                          Daar was geen sprake van zijn de verkoper.
                          Ik heb de lens uitgetest.
                          Nikon was veel beter, maar het is wel het dubbel van de prijs.
                          Voor het ogenblik heb je de 60 dagen van nikon.
                          Denk goed na voor je koop en probeer ze misschien in de winkel.
                          Indien je een extender gebruikt heb je geen AF meer ( dit is normaal )
                          Nu is het aan jouw de goede keuze te maken .
                          veel geluk met je koop.

gr.
                          Het is algemeen bekend dat die nieuwe OS lenzen van Sigma zoals onder andere de 120-400mm echte Brul is.
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Is Brul goed of niet goed?

Comment

Ik hoor hier verschillende reakties met 'goed' en 'niet goed'. Maar wat is niet goed ? Is het de optische kwaliteit, de scherpte, de autofocus, de OS ? Ik neem aan dat niet alles slecht is. Ik heb een van de 'slechte' lenzen van dacaudi gekocht, en inderdaad, je moet er mee leren werken.
                              De lens gebruik ik meestal met mijn D 200 om stilzittende vogels e.d. te fotograferen. Ik gebruik de autofocus bijna nooit, en dat beperkt dus het gebruiksgemak. Maar qua scherpte vind ik die lens tot 400 mm behoorlijk. (Zie 'fotobeoordeling dieren': 'kzag twee mezen...) Met volle opening natuurlijk ook wat minder, maar zeg mij welke lens bij volle opening wél volledig voldoening geeft.
                              Bij gebruik met FF (D700 in mijn geval) is er behoorlijk wat vignettering.

Comment

Working...
                              X