Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FD > Eos vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• FD > Eos vraagje

Als je FD lenzen op Eos wil gebruiken, dan moet je de erg dure en zeldzame converter van canon kopen.
    Dit is dus niet mijn plan, maar...

Mijn zus heeft op een rommelmarktje een canon 200mm F4 Macrolens gekocht, maar met FD vatting.

Kan ze die lens nu zonder een dure converter gebruiken op een Eos camera (dan met verlies van focus op oneindig).

Anders dacht ik om gewoon een goedkope brolconverter van ebay te kopen, het glas er uit te halen en die lens dan op een eos monteren.

Is dit mogelijk?

PJ
    Website

Re: FD > Eos vraagje

Hier kan je ze kopen zonder en met glas.
    http://www.fotoshopaalten.nl/adapter...28987fbd774d5a

gr.ron.
    http://exhi-fotografie.nl

Comment

En denk je dat dit de moeite zou zijn? Want dit is waarschijnlijk wel een erg oude lens, en indien deze niet echt scherp is ga ik denk ik de moeite niet doen om een adapter te kopen.

Hoeveel "focus op oneindig" verlies je dan zo ongeveer? Kan je dan maar focussen vanop 50cm of gaat de focus nog tot enkele meters?
      Website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mr macro Bekijk bericht

Hoeveel "focus op oneindig" verlies je dan zo ongeveer? Kan je dan maar focussen vanop 50cm of gaat de focus nog tot enkele meters?
        Reken maar tot enkele meters.
        De "macrocapaciteit"wordt beter!

Comment

Met een 200mm zal dat wsl nog wel meevallen, mss kun je ze eerst eens proberen los voor de camera te houden, met ongeveer de dikte van een adapter ertussen?
          Is het een echte macrolens en focust deze lens normaal tot 1:1? Dan is het wsl nog wel de moeite om eens te proberen.
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

De lens zou tot op 1:1 gaan als ik het goed lees op het internet.

De min focus afstand is 58 centimeter, dus voor een 200mm zou dat wel kunnen kloppen.

Ik zou dan ook nog wat "macro" winnen door die adaptor.

Die zal er dan maar eens moeten komen

PJ
            Website

Comment

Is het mogelijk om het diafragma eigenlijk manueel open te doen?
              Want ik krijg het niet echt open... en wie weet is er een defect aan de lens.

Is het een trukje dat je moet kennen voor alleer dit kan lukken?
              Website

Comment

'T zal precies zo funktioneren als een tussenring of nu een adapter, tussenring of koker heet, de lens gaat verder van de sensor.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mr macro Bekijk bericht
                  Is het mogelijk om het diafragma eigenlijk manueel open te doen?
                  Want ik krijg het niet echt open... en wie weet is er een defect aan de lens.

Is het een trukje dat je moet kennen voor alleer dit kan lukken?
                  Aan de mount zit een hefboompje of iets dergelijks voor het diafragma, dat moet je od de een of andere manier blokkeren.

Comment

Working...
                  X