Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 28mm f1.8 USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 28mm f1.8 USM

    Ik weet niets van groothoeken...maar staat hier geen goede prime voor je tussen lennert? KLIK
    Dit lijkt mij een mooie lens, maar misschien net een paar mm's tekort?
    Canon EF 24/1.4 L USM II

    Comment


    • #17
      Re: Canon 28mm f1.8 USM

      Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
      Ik weet niets van groothoeken...maar staat hier geen goede prime voor je tussen lennert? KLIK
      Dit lijkt mij een mooie lens, maar misschien net een paar mm's tekort?
      Canon EF 24/1.4 L USM II
      Lennert had het over een 'betaalbare' breedhoek prime

      Ik heb die prime sinds een tijdje en 't is echt een fijn stukje glas Maar toegegeven, 't was wel een forse rib uit m'n lijf
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #18
        Re: Canon 28mm f1.8 USM

        Idd.. betaalbaar
        En hoe presteert die? Heb meer als eens gelezen dat Canon ongeveer nul komma nul écht goede breedhoekprimes heeft?

        Comment


        • #19
          Re: Canon 28mm f1.8 USM

          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
          Idd.. betaalbaar
          En hoe presteert die? Heb meer als eens gelezen dat Canon ongeveer nul komma nul écht goede breedhoekprimes heeft?
          hhmm neem maar van mij aan dat dit flauwe kul is. Die 24L II is optisch écht super

          Ik heb 'em zelf nog niet zo lang dus kan je helaas nog niet echt goede eigen voorbeelden geven. Maar in dit draadje vind je toch wel aan aantal voorbeelden die mijn hebben doen besluiten om deze lens aan te schaffen... Hier overigens nog een link waar zowel foto's van de 24L mk I als mk II in staan.
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #20
            Re: Canon 28mm f1.8 USM

            Thanks! Idd, heerlijke plaatjes
            Weer een lens op 'the list'

            Comment


            • #21
              Re: Canon 28mm f1.8 USM

              Ik heb de 28 mm F1.8 USM op cropbody voor foto's binnenshuis. Ik trek regelmatig portret en de vervorming valt goed mee. Hangt af van de compositie (probeer de delen van gezicht die de vervorming kunnen benadrukken bv. neus en oren niet als centraal thema te nemen).

              Ik ben zelf zeer tevreden over de lens op vlak van snelheid, scherpte, kleur en prestaties bij weinig licht. Er zullen betere lenzen zijn, maar dit is een zeer degelijke lens. Ik heb na de aankoop van de lens ook menig forum afgezocht naar reviews uit nieuwsgierigheid (ja normaal doe je dat best voor je iets koopt ;-), en schrok van de slechte reviews. Het lijkt wel dat de negatieve reviews en reacties zich baseren op tests en de positieve reacties komen van gebruikers die zich meer baseren op ervaringen.

              BTW, mijn lens is een paar weken geleden uit mijn tas gevallen op de hondenwei, maar heeft de val doorstaan.
              BTW 2, als je zoontje naar je toekomt telkens je een foto maakt, zul je sneller moeten composeren en afdrukken, en zal een verandering in mm maar een tijdelijke oplossing zijn.
              Een Canon 350D met EF 28mm 1.8 UMS, EF 50mm 1.8 II en EF 16-35mm 2.8L II UMS in de kast en een Leica X1 voor dagelijks gebruik

              Comment

              Working...
              X