Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 35mm 1.8. DOEN?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon 35mm 1.8. DOEN?

De crop is x1,5 op een DX camera, maar het perspectief blijft wel degelijk gelijk aan het perspectief van het brandpunt.

Dus een 50mm op DX geeft eenzelfde perspectief dan op een FF, maar toont maar een uitsnede van die FF foto.

Comment

Heb dat lensje (35/1.8) eens mogen gebruiken, maar vond het een stuk minder dan mijn 17-55/2.8 DX.
      Misschien had ik een slecht exemplaar vast, maar het overtuigde mij absoluut niet.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Kijk hier eens:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Heb dat lensje (35/1.8) eens mogen gebruiken, maar vond het een stuk minder dan mijn 17-55/2.8 DX.
          voor mij is dit appelen met peren vergelijken...
          Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

volopen gaat de 35mm winnen als je sluitertijd begint te spelen
            je wint meer dan 1 stop
            tis compact, goedkoop, goed, ...
            ik heb eigenlijk nog geen goeie redenen gevonden om zooms te kopen
            en sinds enige tijd zie ik bevriende fotografen ook steeds meer en meer de primes erop steken ipv de zooms (die ze vaak wel bij hebben)
            reason?
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
              voor mij is dit appelen met peren vergelijken...
              Totaal irrelevant uw opmerking. Ik heb het over de IQ vd lens. TS vraagt ervaringen, ik heb deze gegeven. Wat van jou niet kan gezegd worden.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Zoals ik het elders al schreef is dit 'de moeder van alle lenzen' op een D90 (komt overeen met een +/- 50 mm op een ff). Lichtsterk en naaldscherp. Mijn favoriete lensje die fotografie tot de essentie herleidt: afstand nemen, dichterbij komen, geschikte cadrage zoeken. Ook in moeilijke omstandigheden perfect bruikbaar. Kortom een must!

mvg

groetjes,
                nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
                fotosite: www.nolfinarium.be

Comment

Maar het is een DX, dus als ik de overstap maak naar FF dan kan ik het niet meer gebruiken?

Comment

Ik heb deze lens ook al een tijdje en heb er nog geen moment spijt van gehad.
                    Een aanrader.
                    mvg, waulus
                    Nikon D70s-D300, wat glas tussen 12-200 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                      Maar het is een DX, dus als ik de overstap maak naar FF dan kan ik het niet meer gebruiken?
                      Het is idd een DX objectief.

Verder heb ik deze lens ook en ik volg dit:

"tis compact, goedkoop, goed, ..."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        Totaal irrelevant uw opmerking. Ik heb het over de IQ vd lens. TS vraagt ervaringen, ik heb deze gegeven. Wat van jou niet kan gezegd worden.
                        sorry, had gewoon bedoeling dat je kwaliteit van 17-55 welke 1000 kost niet kan vergelijken met lens van +/- 200 € qua kwaliteit.. of is dit te kort door bocht?
                        trouwens, twijfel zelf ook om deze lens erbij te nemen..
                        maar vrees dat het beetje veel is met 50 f.14
                        Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Heb sinds december een nikon d5000 met 18-55mm kitlens en zoom 70-300mm. Ben wel tevreden over de camera behalve voor binnenopnamen. Heb daarom vandaag de 35mm1.8 besteld. (in het analoge tijdperk had ik een f301 met 50(35mm equiv) en was hier zeer tevreden over) . Nu nog even geduld voor de levering.
                          Last edited by 7horses; 5 maart 2010, 09:24.
                          Nikon D7000 - Sigma 17-70mm 2.8/4 - Nikon 35mm/1.8g - Nikon 70-300mm vr
                          http://www.7horses.be http://www.facebook.com/7horses.be http://www.redbubble.com/people/7horses

Comment

bezit momenteel 50mm 1.4 & 85mm 1.8.
                            zou het nuttig zijn om 35mm te gebruiken?
                            of beter 50mm f.4 verkopen en dan 35mm kopen?
                            doel, foto's binnenshuis waar je geen stap achteruit kan zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                              bezit momenteel 50mm 1.4 & 85mm 1.8.
                              zou het nuttig zijn om 35mm te gebruiken?
                              of beter 50mm f.4 verkopen en dan 35mm kopen?
                              doel, foto's binnenshuis waar je geen stap achteruit kan zetten.
                              Ik gebruik de 35mm f1.8 in combinatie met de 85mm f1.8.

Als standaardlens of voor portretten in 'tight spaces' gebruik ik de 35mm maar als het anders kan steeds de 85mm. Die laatste heeft een veel aantrekkelijkere bokeh. Natuurlijk vraagt het langer brandpunt ook een 2 tot 4x snellere shutterspeed om bewegingsonscherpte te voorkomen en dat is toch ook een nadeel in low light.

Als je 50mm een AF-S is, zou ik die houden en de 35mm er nog bij kopen, eventueel wat langer sparen. Ik overweeg ook nog een 50mm bij te kopen. als primes je ding zijn, doe dat dan maar. Als je liever zooms hebt kan je natuurlijk voor een 17-55 f2.8 gaan die heel dat bereik dekt maar toch 1 of 2 stops minder lichtsterk is. (of het Sigma/Tamron equivalent voor half de prijs).

die lenzen kan je ook nog steeds tegen een deftige prijs verkopen als ze toch niet je ding blijken te zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
                                Ik gebruik de 35mm f1.8 in combinatie met de 85mm f1.8.

Als standaardlens of voor portretten in 'tight spaces' gebruik ik de 35mm maar als het anders kan steeds de 85mm. Die laatste heeft een veel aantrekkelijkere bokeh. Natuurlijk vraagt het langer brandpunt ook een 2 tot 4x snellere shutterspeed om bewegingsonscherpte te voorkomen en dat is toch ook een nadeel in low light.

Als je 50mm een AF-S is, zou ik die houden en de 35mm er nog bij kopen, eventueel wat langer sparen. Ik overweeg ook nog een 50mm bij te kopen. als primes je ding zijn, doe dat dan maar. Als je liever zooms hebt kan je natuurlijk voor een 17-55 f2.8 gaan die heel dat bereik dekt maar toch 1 of 2 stops minder lichtsterk is. (of het Sigma/Tamron equivalent voor half de prijs).

die lenzen kan je ook nog steeds tegen een deftige prijs verkopen als ze toch niet je ding blijken te zijn...
                                is 50mm AF-D 1.4 versie, wat zou ik hiervoor nog kunnen krijgen?

Comment

Working...
                                X