Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
    Canon, kheb maar één woord voor zelfs al kunnen er geen filters op, toch ben ik heel tevreden over de bouw, zwaar, stevig, aangebouwde zonnekap ( tenminste nie zo een joekel zoals de 10-22 )

    Het werdt eindelijk tijd dat ze eens een lens maakten zoals de 12-24 voor FF maar dan voor crop camera's.

    Mvg,
    Oli
    Tokina heeft toch een 12-24 voor crop camera's, ik heb die en kan u verzekeren dat die heel scherp is en mooie kleuren produceert.


    Grtz, RF


    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

    Comment


    • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Als 1400 de initieel door Sigma aangekondigde prijs is, dan ligt ze binnen een paar maanden wel voor 1000 in de winkel (wat nog niet spotgoedkoop is natuurlijk, want voor dat geld koop ik nog altijd liever een tweedehandse Sony 70-200 ).
      Als je kijkt naar de prijs van de 50mm f1.4 van Sigma is die nog niet goedkoop en zelfs nog duurder dan die van Nikon en Canon.
      De andere lenzen zullen wel meer zakken in prijs denk ik, blijft alleen de wisselende kwaliteit over bij Sigma en de problemen met hun OS
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
        zal wel schelen van winkel tot winkel
        Sigma producten worden vaak veel te hoog ingezet. Bij Sigma moet je niet "te early adapten"...
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Tokina heeft toch een 12-24 voor crop camera's, ik heb die en kan u verzekeren dat die heel scherp is en mooie kleuren produceert.


          Grtz, RF
          ja maar het blijft een 12mm ^^ Je zou eens door de zoeker moeten kijken met de sigma 8-16 erop gemonteerd.

          Mvg,
          Oli
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
            ja maar het blijft een 12mm ^^ Je zou eens door de zoeker moeten kijken met de sigma 8-16 erop gemonteerd.

            Mvg,
            Oli
            Morgen ga ik hem ook halen bij cameraexpress
            ik ben benieuwd
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

            Comment


            • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
              Als je kijkt naar de prijs van de 50mm f1.4 van Sigma is die nog niet goedkoop en zelfs nog duurder dan die van Nikon en Canon.
              De andere lenzen zullen wel meer zakken in prijs denk ik, blijft alleen de wisselende kwaliteit over bij Sigma en de problemen met hun OS
              Die OS is de afkorting voor Onzuivere Stabilisatie
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment


              • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                Die OS is de afkorting voor Onzuivere Stabilisatie
                lol
                1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                Comment


                • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Als je kijkt naar de prijs van de 50mm f1.4 van Sigma is die nog niet goedkoop en zelfs nog duurder dan die van Nikon en Canon.
                  De andere lenzen zullen wel meer zakken in prijs denk ik, blijft alleen de wisselende kwaliteit over bij Sigma en de problemen met hun OS
                  Tja, de Sigma 50mm is dan ook de betere tussen de 50mm's hé...
                  En wat OS betreft, ik moet zeggen dat die van mijn simpele 18-250 het uitstekend doet hoor.
                  Als je een Sigma koopt, gewoon vooraf testen. Dan ben je gerust.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                    Als je kijkt naar de prijs van de 50mm f1.4 van Sigma is die nog niet goedkoop en zelfs nog duurder dan die van Nikon en Canon.
                    De andere lenzen zullen wel meer zakken in prijs denk ik, blijft alleen de wisselende kwaliteit over bij Sigma en de problemen met hun OS
                    Let wel dat Sigma lenzen heeft met en zonder OS. Een Sigma lens voor een Sony camera (in de oorspronkelijke post ging het om een vergelijk tussen een Sigma 50-500 en een Sony 70-400 uit de G-serie) heeft geen OS.
                    Indien in de regel de OS van bv Nikkon en Canon worden vergeleken met de stabilisatie in de sensor zoals Sony dit doet, dan is er grofweg bij beide systemen een 2 stops te winnen. Het maakt allemaal dus niet zoveel uit lijkt mij.
                    Ik heb de Sony 70-400 en maak regelmatig met 400mm uit de hand close-up foto's (ik sta dan tussen de 3 en 5 meter van object) met goed resultaat.
                    Jacques Bakker
                    www.fotohandig.be

                    Comment


                    • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
                      Een Sigma lens voor een Sony camera heeft geen OS.
                      De nieuwe generatie Sigma's behouden OS voor Sony hoor .
                      Werkt trouwens héél goed (vind ik, met mijn a700 dus).
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        De nieuwe generatie Sigma's behouden OS voor Sony hoor .
                        Werkt trouwens héél goed (vind ik, met mijn a700 dus).
                        Yep, dat zeg ik ook, zowel OS als Sensor shift stabilisatie werken even goed. De 50-500 heeft met een sony mount gewoon een OS. Dat klopt. De bedoeling is dat je een keuze maakt en niet beide aan laat staan.

                        Je hebt helemaal gelijk, ik had moeten zeggen "Een Sigma lens voor een Sony camera heeft geen OS nodig".
                        Jacques Bakker
                        www.fotohandig.be

                        Comment


                        • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
                          Yep, dat zeg ik ook, zowel OS als Sensor shift stabilisatie werken even goed. De 50-500 heeft met een sony mount gewoon een OS. Dat klopt. De bedoeling is dat je een keuze maakt en niet beide aan laat staan.

                          Je hebt helemaal gelijk, ik had moeten zeggen "Een Sigma lens voor een Sony camera heeft geen OS nodig".
                          Op langere lenzen kan os in de lens beter werken dan een sensor shift, in de praktijk schijn je dat ook te merken. Heb er zelf geen ervaring mee though.

                          Comment

                          Working...
                          X