Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm IS ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm IS ?

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenR Bekijk bericht
    over de softwarematige toestanden moet je je geen zorgen om maken... Ik heb al talloze fora afgelopen over de technieken en speciale begrippen enz. Ik heb zelfs al een testdowload gedaan met lightroom en heb al wat technieken uitgeprobeerd bij het bewerken van foto's. Dus nu onbreekt alleen nog maar de hardware
    Da's mooi, maar hoe zit het met de basiskennis der fototechniek?

Ps, het door Sandra004 genoemde setje lijkt me prijstechnisch heel interessant.....
    Last edited by Keeskanon; 20 februari 2010, 21:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
      Daar gaan we weer.
      En, Zoomkees, wanneer ga je ons nu eens overtuigen dat je je theoretische kennis ook in de praktijk kan omzetten?
      Wat is je probleem met mijn vragenlijstje?
      Het is bedoeld voor diegenen die denken dat met de aanschaf van wat begrotelijke hardware het vanzelf goedkomt.
      Ik hoef niemand te bewijzen dat ik een technisch goede foto kan maken, verdere pretenties houd ik er niet op na.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Da's mooi, maar hoe zit het met de basiskennis der fototechniek?

Ps, het door Mriya genoemde setje lijkt me prijstechnisch heel interessant.....
        heb ik ook al heel wat dingen over opgezocht en gelezen. zoals de verhouding tussen de diafragma(scherptediepte), sluitertijd(bewegingsonscherpte) en ISO(ruis) dus daar zit ik ook al goed denk ik

Comment

Het is bedoeld voor diegenen die denken dat met de aanschaf van wat begrotelijke hardware het vanzelf goedkomt.
          Ik weet dat het matriaal de foto niet "goed" maakt maar dat je ook vooral de techniek onder de knie moet hebben, maar ik ben niet van plan (en ik heb het geld niet) om als ik telkens de dingen meer onder de knie krijg een nieuwe en beter lens aan te schaffen. Dus nu wil ik gewoon zorgen dat ik geen miskoop doe.

Comment

Wat is je probleem met mijn vragenlijstje?
            Ik hoef niemand te bewijzen dat ik een technisch goede foto kan maken, verdere pretenties houd ik er niet op na.
            Na de ettelijke belerende theoretische onderrichtingen vanuit uw richting wordt een mens nieuwsgierig naar wat de mens hierachter er zelf van terecht brengt, maar uiteraard hoef je je niet verplicht te voelen iets te bewijzen (ik lok mensen graag uit hun kot ). TS is aan zijn eerste setje toe, geef hem dus nog de kans om het één en ander zelf te ontdekken (uit zelf gemaakte fouten leert men het meest).
            't Is niet dat TS denkt betere foto's te gaan maken door een (onverantwoorde) upgrade hé
            Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
            - Isaac Asimov-

Comment

weet misschien iemand een andere goeie beeldhoek lens voor bij de 55-250?

Comment

mss hier eens over denken? En neen, ze zijn niet van mij ...

Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenR Bekijk bericht
                  weet misschien iemand een andere goeie beeldhoek lens voor bij de 55-250?
                  Ik neem aan dat je breedhoek bedoelt ipv beeldhoek?
                  Ik heb mijn 18-55 (niet IS) kitlens vrij snel vervangen door de EF-s 17-55 f/2,8 IS. Toegegeven: niet goedkoop, en een zware lens bovendien, maar ik gebruik zelden wat anders.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Hoi,

Zou ik niet doen, beter starten met 18-55 IS en 55-250 IS bijkopen in tweedhands. Hoe lager je zoomratio, hoe beter je foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                      .
                      't Is niet dat TS denkt betere foto's te gaan maken door een (onverantwoorde) upgrade hé
                      Dat was in de startpost nog niet duidelijk....
                      Voor mijn part geeft iemand duizenden €€€ uit om daarmee testkaarten of muren te fotograferen, dat is een hobby op zich waar ik niet tussen wil gaan zitten.
                      Maar beginners missen vaak het overzicht van wat nu prioriteiten zijn en ik probeer dan dat overzicht wat uit te breiden.

Comment

iedereen dankjewel voor de reacties en ik heb mijn keuze voorlopig gemaakt ik ga voor de lens 18-55 IS met 55-250 IS en later kan ik nog altijd een betere breedhoek kopen. Ik ga er volgende week achter en als ik wat geoefend heb zal ik hier zeker wat foto's posten.

Comment

Uitstekende keuze. Ik heb trouwens alleen maar die 17-55 f/2,8 vermeld als antwoord op jouw vraag ivm een "andere goeie breedhoek". Ik ben ook gewoon met de kitlenzen begonnen hoor (en toen waren er nog geen IS versies, noch van de breedhoek, noch van de tele). Als je een tijdje bezig bent, dan pas zul je merken waar jouw voorkeur naar uitgaat, en in functie daarvan wil je je dan verbeteren...
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

meeste foto's die op mijn site staan zijn getrokken met de 55-250mm is,
                            toch zeker deze in het album 4x4, Zoo, Horses en Dogs.

altijd héél content van geweest, superlens prijs - kwaliteit

groeten, Marc
                            1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                            www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

Working...
                            X