Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ik heb de Sony 2x teleconverter gehad icm de 70-200 f2.8:
-AF is wat trager, vooral te merken in "sub-optimale omstandigheden"
-Beeldkwaliteit op f5.6 (dus wide open) is goed tot zeer goed in't centrum, maar naar de randen eigenlijk niet zo...
Al bij al vind ik deze combinatie niet zo heel erg de moeite om te houden...Dus heb de teleconverter verkocht!
Ik heb deze converter op de 70-200/2.8 gebruikt.
Daarna is door mij een 70-300SSM gekocht waarbij de 300 mm opnamen zodanig goed zijn dat croppen naar een afbeelding als zijnde 400mm een beter resultaat opleverde dan de 400mm bij gebruik van de converter op de 70-200.
Ik heb dan ook de converter verkocht.
De converter 1.4 schijnt beter te zijn, hier heb ik geen ervaring mee
gr
Berry
2x converters doen het over het algemeen het beste op lichtsterke tele-primes..
300mm f/2.8 prime oid dus, en op de rest kun je meestal gewoon vergeten..
1.7x of 1.4 zul je meer plezier aan beleven, MET behoud van AF..
de sigma hsm 70-200 2.8 werkt m.i. alleen met de 'dedicated' sigma converter, op de 70-400-g heb je niks aan een 2x converter..je verliest dus 2 volle stops..
op 400mm betekent dat dus een max. geopend diafragma van F/11 (icm de 2x converter) of zo, en dan heb je al een behoorlijke bak licht nodig om eea nog deftig in beeld te kunnen vastleggen..
1.7 of 1.4x is beter..
of heel diep in de buidel tasten, en gaan voor een grote, lange tele-prime, die ook nog es lichtsterk is, en dan kun je een 2x wel gebruiken hoor.. alleen ben je dan wel een paar duizend teruggezet..
Comment