Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan deze lens autofocussen met de D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kan deze lens autofocussen met de D90

Ik heb begrepen dat onderstaande lens geen ingebouwde motor heeft. Mijn D90 heeft zo'n motor in de body. Nu zou ik graag weten, alvorens ik de lens aankoop of deze lens te autofocussen is met de ingebouwde scherpstelmotor van mijn D90?
    Voor deze prijs kan ik dit objectief echt niet laten liggen. Zijn er mensen die dit gebruiken? En wat zijn de bevindingen?

Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Re: Kan deze lens autofocussen met de D90

Ja, dat kan.

Comment

Prima objectief!
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Dus alle AF-D lenzen zijn met de motor in de body scherp te stellen?

Gaat dit even vlug als met een scherpstelmotor in de lens?
        Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Als ik me niet vergis moet je voor je deze lens opschroeft even het diafragma op het maximum zetten. Anders zit die pal in de weg (heb ik van horen zeggen...) verder zal hij perfect focussen met de interne motor.
          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
            Dus alle AF-D lenzen zijn met de motor in de body scherp te stellen?

Gaat dit even vlug als met een scherpstelmotor in de lens?
            Op de eerste vraag is er ja.

voor de 2e vraag, het gaat iets trager maar niet dat het super traag het is aleen dat hij doet hij er iets langer over als hij van volledig onscherp naar scherp moet gaan.

Verder moet ik zeggen dat ik deze lens al een 2 tal jaar. Eerst heb ik die gebruikt samen met een D70 en nu gebruik ik die nog steeds op de D90. Ik gebruik deze vooral binnen voro binnen fotografie zodat ik niet steeds een flits moet gebruiken wat minder stoord voor de personen die je fotografeerd.
            nikon D90+grip & D70 + nikkor AF-S 18-70mm F3,5-4,5 + nikkor AF 28-200mm F3,5-5,6 + nikkor AF-D 50 1,8 + AF-S 70-200mm F2.8 VR & nikon SB800

Comment

Yep, werkt perfect. Alleen een beetje last van chromatische aberratie.
              Als 't voor portret is zou ik ook de 85 mm 1.8 durven overwegen. Fantastische portretlens op de D90!
              Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
              Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
              GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Deze lens was de eerste degelijke lens die ik voor m'n D90 kocht, ik vind dat ze behoorlijk snel focust, en vind het een prima lens voor portretten hoewel ik daar toch liever m'n 85 F/1.8 voor uithaal. Ik zou deze lens zonder twijfel opnieuw kopen want voor een nieuwprijs die rond de 100 euro ligt kan je gewoon niet fout gaan.
                facesofecuador.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                  Als ik me niet vergis moet je voor je deze lens opschroeft even het diafragma op het maximum zetten. Anders zit die pal in de weg (heb ik van horen zeggen...) verder zal hij perfect focussen met de interne motor.
                  Dat is nieuw , nog nooit van gehoord,ik zet al mijn lenzen gewoon op de camera en heb nog gelet waar het diafragma staat ,heb het ook al dikwijls ontgrendeld en erop gedaan niets aan de hand hoor
                  Last edited by koen1950; 17 februari 2010, 08:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                    Dat is nieuw , nog nooit van gehoord,ik zet al mijn lenzen gewoon op de camera en heb nog gelet waar het diafragma staat ,heb het ook al dikwijls ontgrendeld en erop gedaan niets aan de hand hoor
                    Klopt, het diafragma moet om max staan. Anders geeft je D90 ook vanzelf een foutmelding hoor. Dan kom je er vanzelf achter.

Trouwens op die link die je aangeeft staat deze lens aan 129€. Dat is veel te duur... verder kijken en centjes sparen zou ik zeggen! Kost maar 109€ bij Konijn en op topfoto.nu voor 105€.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                      Klopt, het diafragma moet om max staan. Anders geeft je D90 ook vanzelf een foutmelding hoor. Dan kom je er vanzelf achter.

Trouwens op die link die je aangeeft staat deze lens aan 129€. Dat is veel te duur... verder kijken en centjes sparen zou ik zeggen! Kost maar 109€ bij Konijn en op topfoto.nu voor 105€.
                      aja om te fotograferen wel , maar er kan niets stuk gaan aan je lens of camera en dat werd hier bedoeld denk ik, (ik citeer , moet je voor je deze lens opschroeft even het diafragma op het maximum zetten. Anders zit die pal in de weg )

Comment

Working...
                      X