Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax 70-210 f4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax 70-210 f4

    Deze lenzen zijn momenteel nogal veel te koop op E-bay. Lijkt me een goede aanvulling voor mijn Pentax 17-70 f4. Ik heb momenteel een 55-300 van Pentax, maar vanaf 210 mm gaat ie naar f5.6. Zou het de moeite lonen om een 70-210 aan te schaffen wetende dat ik >210 mm niet zo veel gebruik? Je wint uiteindelijk 1 stop. Heeft iemand toevallig de twee zodat hij een objectieve vergelijking kan maken? Of kan ik eentje eens lenen voor een vergelijking?
    Walter
    Comfortably numb with my Pentax

  • #2
    Re: Pentax 70-210 f4

    Als je het over de A70-210/f4 hebt, dan is de een matige lens. Heeft 1 stop dichtdraaien nodig om scherp te zijn. De F70-210/f4-5.6 heeft daarentegen wel een uitstekende reputatie.

    Als je van MF nostalgie houdt heb je aan de A wel een leuk objectief die vanaf f5.6 goed presteert voor zover ik weet. (Gegevens Chasseur d'image en de diverse webreports via de Pentax Mailing List). De DA50-200 scoort in de lijstje zelf best close gevolgd door de F en de A is even goed bij f8. Destijds best wel een aardige lens.

    De oude Pentax Primes waren over het algemeen wel uitstekende lenzen. Ook vandaag nog.
    Te veel lenzen en te weinig tijd.
    http://pentaxlenstest.blogspot.com/

    Comment


    • #3
      Re: Pentax 70-210 f4

      Bwa... de A-variant is ook prima hoor!
      Is inderdaad een 'nostalgisch lensje', maar voor een appel en een ei heb je 'r een 'semi-lichtsterk' tele-zoomje er bij...
      Prima en goedkoper alternatief voor de DA50-200, als je geen graten ziet in MF-en.
      Pentaxian in hart en nieren...

      Comment

      Working...
      X