Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ivm Canon EF 85mm F1.2 MKII : Ik wil graag iets doublechecken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ivm Canon EF 85mm F1.2 MKII : Ik wil graag iets doublechecken

Een paar dagen geleden heb ik hier mijn Canon EF 85mm f1.2 te koop aangeboden...

Ik heb deze lens een tijdje geleden 2dehands gekocht, maar wegens te weinig gebruik doe ik ze weer weg
    (85mm ligt me niet echt op een 5D, 'k gebruik meer mijn 50mm & ik kan het geld gebruiken).

Een tijdje nadat ik de lens gekocht had viel me echter op dat de Full-Time Manual focus niet werkte. (ik gebruik dat praktisch nooit)
    Concreet wil dat zeggen dat als je in AF-modus staat dat je niet meteen de manuele focus kan bijregelen.

Maar nu maakt er mij iemand attent op (waarvoor dank) dat je pas na het scherpstellen (in AF-mode) de focus
    manueel kan bijregelen. (heb het geprobeerd en idd dat werkt dus wel)

Bij al mijn andere lenzen kan je namelijk wél (in AF-mode) de focus bijregelen zonder dat je 1st moet scherpstellen, vandaar dat
    ik dat fenomeen (bij de 85mm) altijd als een mankement heb ervaren, maar blijkbaar is dat dus niet zo...

Dus aan alle 85mm f1.2-gebruikers: kunnen jullie dit me even confirmeren ?

Ik had er nmlk voor deze reden een lage prijs op geplakt, maar die zal aangepast worden indien dit fenomeen normaal is...

Alvast bedankt

Re: Ivm Canon EF 85mm F1.2 MKII : Ik wil graag iets doublechecken

Hallo,
    Bij mij idem,produktiedatum van de lens begin 2008.
    Vind het geen mankement, eerder een verschil met de andere lenzen.
    MVG. Hugo

Comment

Ik heb de 85mm van de 1ste generatie en dat is dus perfect normaal.
      Is een speciale elektronische scherpstelling tegenover ander lenzen, dat is nodig omdat op F1.2 de scherptediepte zo gering is.
      Dus op de tweede generatie zal dit dus ook zo wel zijn .

MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

zie dus je mailbox

volgens de eerste pagina van de handleiding : "handmatige scherpstelling is beschikbaar nadat op het onderwerp is scherpgesteld in de autofocus mode (one shot af)"

dus geen defect

Comment

Ok, allen bedankt voor de feedback

Comment

Working...
          X