Heeft iemand ervaring met de Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM II op een D700 specifiek voor sportfotografie. Heb je frontfocus of backfocus problemen gehad? Hoe performant is de lens op 200mm? Hoe snel is de focus? Zou ik me aan die combo wagen?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Ervaringen sigma 70-200 2.8 II op nikon D700
Collapse
X
-
-
Re: Ervaringen sigma 70-200 2.8 II op nikon D700
zit ook met het idee om de sigma te kopen omdat ze naar schijnt wel snel is maar minder van beeldkwaliteit dan de Tamron 70-200 2.8
De vraag is alleen, ga je voor iets beter beeld of snellere focus ?
Ik zoek ook lens voor vooral portret, model op locatie, urban en soms eens motorcross dus kweet echt niet of ik nu de snellere sigma moet kopen of eerder de Tamron
-
Ik sta voor dezelfde keuze. Ik denk dat ik voor de kwaliteit (Tamron) zal kiezen.
Met een dergelijke lens zal je toch dikwijls op statief trekken en m.i is de snelheid dan van minder belang. Liever een foto meer trekken met een iets betere lens dus.
Groeten uit Brugge
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Drill Bekijk berichtHeeft iemand ervaring met de Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM II op een D700 specifiek voor sportfotografie. Heb je frontfocus of backfocus problemen gehad? Hoe performant is de lens op 200mm? Hoe snel is de focus? Zou ik me aan die combo wagen?
Comment
-
-
Dat hangt er vanaf hoor, als je het een beetje slim speelt, kun je er wel degelijk gebruik van maken.
Dit kun je doen door de "focus trap" techniek te gebruiken; hierbij ga je niet scherpstellen op waar het onderwerp op dat moment is, maar waar jij wil dat het is, je gaat je onderwerp dus inschatten.
Focus Trap werkt als volgt:
In de custom settings zorg je ervoor dat AF ALLEEN nog geactiveerd kan worden door je AF-ON knop, dus niet meet door de ontspanknop half in te drukken.
Vervolgens stel je bij de Autofocus instellingen, AF-C in als "focus only". Door dit te doen, kan je de ontspanknop volledig indrukken, maar zal de foto pas effectief genomen worden wanneer er een onderwerp in je scherpstelveld komt, dat in focus is.
Als je foto's gaat maken, moet je nu dus niet meer scherpstellen op je onderwerp, maar wél waar jij wil dat het onderwerp in focus komt, nu nog de ontspanknop inhouden en wachten.
Door dit toe te passen kan je ook met tragere lenzen, en zelfs met MF lenzen, mooie sportfoto's maken.
Comment
-
zou de beeldkwaliteit van deze sigma zoveel onderdoen tov een tamron 70-200 2.8 ?
Nikon vind ik uit de boot vallen, is veel te dure lens voor amateurfotografie vind ik persoonlijk !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jurglimb Bekijk berichtNikon vind ik uit de boot vallen, is veel te dure lens voor amateurfotografie vind ik persoonlijk !
Ik heb er zelf eentje, mocht de TS hem even willen testen op zijn D700 mag hij me steeds een berichtje sturen.
Comment
-
Hier zijn enkele voorbeeld foto's van D700 met de Sigma 70-200 f2,8 II. (Gekopieerd vanuit vanuit de originele sporttopic)
Het was men eerste maal dat ik wielrennen fotografeerde.
Apparaat: Nikon D700
Objectief: Sigma 70-200 f2,8
ISO: 250 (auto)
Brandspuntafstand: 185mm
Diafragma: f3,5
Sluitertijd: 1/250
ISO: 640 (auto)
Brandspuntafstand: 70mm
Diafragma: f5
Sluitertijd: 1/250
ISO: 800 (auto)
Brandspuntafstand: 70
Diafragma: f5,6
Sluitertijd: 1/125
Ik ben van deze combinatie tevreden. De enige moment dat ik er niet zo tevreden van ben geweest was bij het fotograferen van een orkestoptreden. Hier was zeer weinig licht aanwezig, en dan had ik last met een juiste autofocus.Last edited by Tunie; 16 februari 2010, 18:01.
Comment
-
-
Ik werk wel met een D90 dus geen full frame.
De lens van Nikon 80-200 is natuurlijk ook nog 350 € duurder dan vb de sigma 70-200mm f 2.8
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kiuma Bekijk berichtJa, er is wel een compromis mogelijk hoor. De onderstaande lens maakt Nikon al een tijdje niet meer, maar duikt nog regelmatig te koop op als een handelaar nog zijn handen kan leggen op een deeltje van de stock. Optisch gezien nog altijd een hoogstandje en zeker beter dan de sigma en tamron versies hier genoemd. Een D700 moet goed glas hebben, met de sigma or tamron doe je de camera onrecht aan.
Ik heb er zelf eentje, mocht de TS hem even willen testen op zijn D700 mag hij me steeds een berichtje sturen.
Tunie, kan je effe zeggen aan welke F waarde en brandpuntafstand je deze foto's genomen hebt?Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Drill Bekijk berichtHeb je frontfocus of backfocus problemen gehad?Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
Comment