Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 17-70 2.8-4 dc OS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 17-70 2.8-4 dc OS

    Ik heb de zoekfunktie eens doorlopen, maar blijf toch op mij honger zitten.
    Heeft iemand ervaring met deze lens, in combinatie met een APS-formaat camera bv. Nikon D90, meer bepaald over de macro-funktie die erop zit. Is het écht macro, of alleen maar 'dichter bij' ? En de optische kwaliteiten: is het waar dat je goede en minder goede exemplaren hebt ? De bedoeling is om er foto's mee te maken in de mond van patienten, dus niet zozeer insekten, maar voorwerpen ter grootte van een of enkele tanden.
    Graag uw bevindingen.

  • #2
    Re: Sigma 17-70 2.8-4 dc OS

    De afbeeldingsmaatstaf is bij deze lens t.o.v. de voorganger zonder stabilisatie minder goed geworden, is nu 1:2,7 en was voorheen 1:2,3 echt macro is dat niet, dat is 1:1
    Dat wil zeggen dat een onderwerp niet beeldvullend kan worden afgebeeld , maar 1/2,7x zo groot.
    Het is de vraag of je daarmee uitkomt zonder verdere maatregelen.
    Voor 1 tand is het vermoedelijk te weinig.

    Daarnaast is het kopen van een Sigma objectief enigszins een loterij, maar er zit natuurlijk garantie op, als hij niet goed is > reclameren.

    Je zou ook eens kunnen kijken of de oude 17-70 met de betere macro nog ergens is te krijgen , als je op statief werkt heb je geen stabilisatie nodig....
    Last edited by Keeskanon; 13 februari 2010, 11:24.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 17-70 2.8-4 dc OS

      Op statief werken is niet echt een optie, dus die stabilisatiefunktie is wel een pluspunt.
      Ik heb de 'oude' Nikor Mikro 105mm 2.8, wat zeker een prima lens is, maar zonder stabilisatie en uit de hand is het soms kantje boord om scherp te blijven. De nieuwe versie mét VR is natuurlijk de beste oplossing, maar ook prijzig.

      Comment

      Working...
      X