Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pentax lens 50-200mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pentax lens 50-200mm

    Ik kijk uit om een zoomlens DA 50-200 mm f4-5,6 te kopen voor mijn pentax k100 super
    Wegens mijn beperkt budget kijk ik eens uit, maar zie prijsvershillen (nieuw) van 300 € ,(pixmania) tot slechts 95 € (cameranu.nl) Kan dat zomaar voor dezelfde lens?
    Er zijn er zelfs enkele tweedehands te koop voor nog minder,deugen sommige lenzen dan niet, of wat is dat??

  • #2
    Re: pentax lens 50-200mm

    Die prijsverschillen zijn normaal, gewoon goed uit je doppen kijken waar je ze koopt.

    Comment


    • #3
      Re: pentax lens 50-200mm

      95€ lijkt me wel heel weinig. Ik vermoed dat dit een Sigma zal zijn. Ik geloof 180€ betaald te hebben (Konijn), voor veel minder zal je ze wel niet vinden.
      Dus goed uitkijken is de boodschap. Zoals altijd als het te goed is om waar te zijn, dan is het meestal ook zo.
      Te veel lenzen en te weinig tijd.
      http://pentaxlenstest.blogspot.com/

      Comment


      • #4
        Re: pentax lens 50-200mm

        Bij Konijn staat ie voor 200€. En als je iets meer bereik wil: de 55-300 is m.i. beter en niet overdreven duurder: 325€
        Walter
        Comfortably numb with my Pentax

        Comment


        • #5
          Re: pentax lens 50-200mm

          Er zijn wel minstens 3 versies van deze lens.
          Daarbij komt nog dat deze lenzen heel vaak samen met een body en een DA18-55 in een kit zitten.
          Het goede nieuws is dat ze allen optisch gelijk zijn.
          De DA L versie is dacht ik met kunststof bajonet, en is zonder de zonnekap geleverd.
          In deze versie kan men ook niet manueel bijregelen in de AF stand.

          De gewone DA heeft een metalen bajonetvatting, zonnekap en kan manueel bijgeregeld worden in AF-stand.

          Tenslotte is er de DA WR versie, dit is de weersbestendige versie en beschikt dus over afdichtingsringen. Deze heeft ook een andere filterdiameter (49 mm. tegenover 52 mm. voor de andere versies).

          Optisch is de DA 55-300 wel beter, maar uiteraard ook duurder.
          Groetjes van tozumi

          Bezoek hier mijn webstek

          Comment


          • #6
            Re: pentax lens 50-200mm

            Oorspronkelijk geplaatst door dppa Bekijk bericht
            95€ lijkt me wel heel weinig. Ik vermoed dat dit een Sigma zal zijn.
            Bij cameranu.nl is het echt de Pentax DA 50-200 die te koop staat voor 95 euro. Nieuw en compleet.

            Bij fotobooms.nl staat hij voor 99 euro te koop, en de WR versie voor 129 euro.

            Comment


            • #7
              Re: pentax lens 50-200mm

              Bedankt voor al de reacties

              Comment


              • #8
                Re: pentax lens 50-200mm

                Kijk ook es rond op de gekende 2dehandssites.
                De DA50-200 is een typische 'pakket-aankoop-lens'. Heb 'm ook nog gehad, maar eigenlijk nooit gebruikt. Je ziet ze daarom vaak los verkocht worden op bvb. Marktplaats.nl voor +/- € 75 (non-wr).
                Pentaxian in hart en nieren...

                Comment

                Working...
                X