Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 17-50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron 17-50

Hey,
    Ben nieuw hier en heb al heel veel afgelezen wat betreft lenzen.
    Ik heb mij pas een canon400d aangeschaft (2dehands), nu was ik aan het denken om mijn lens te vervangen, momenteel zit er een kitlens op nl18-55 zonder is. Nu was ik aan het denken om deze te vervangen door een tamron 17-50 maar deze bestaat in 2 varianten nl de F2.8 Di II (345euro)of ik denk de nieuwe f2.8 spi Di VC (529 euro).
    Vermits het prijsverschil groot is weet ik niet of dat het dat wel rechtvaardigd (bijna 200euro). Is het de moeite voor de duurdere te kopen of niet (vc=vibration control)
    Alvast bedankt.

Re: Tamron 17-50

het verschil in beide zit hem al in 1 ding, dat is de VC
    Dit is de benaming van tamron voor IS
    Dus beeldstabilisatie.

De prijzen die je opgeeft zijn trouwens niet de goedkopere vermoed ik want ik heb ze goedkoper gezien bij cameranu

Ervaring met tamron heb ik niet dus over de optische kwaliteit e.d. kan ik je niet antwoorden.

Ik beschik over de standaardlens zoals jij ze ook hebt en ik heb voor dit bereik een nieuwe lens gekocht, m.n. de sigma die ook de f2.8 meeheeft maar dan niet over het hele bereik.
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Heb zelf de tamron 17-50 (zonder stabilisatie) op een 400D en ik ben zeer tevreden over deze combinatie. Zou dit objectief niet meer willen missen. Gewoon een toppertje, zeker in vergelijking met de kitlens die ik vroeger gebruikte, verschil van dag en nacht qua scherpte.
      Weet niet hoe de kwaliteit van de nieuwe versie met stabilisatie is, maar daar kan je genoeg test van vinden op internet; hier misschien?

Groeten,
      Geert

Comment

Je zal voor jezelf moeten uitmaken of VC voor jouw toepassingen echt nodig is (aannemende dat je weet wat je wel en niet kan verwachten van de VC functie...). Ik heb de 'oude' 17-50 en nog geen moment spijt van gehad of behoefte aan beter.
        Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
        And why do we fall, Bruce?

Comment

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik denk dat ik gewoon voor de tamron 17-50 zonder VC want denk dat dit helemaal geen toegevoegde waarde heeft voor hetgeen waarvoor ik dit gebruik, nl de gewone huis/tuin/kinderen foto's.
          Ik vind ook de meerprijs redelijk veel daarom zonder VC tenzij de verkoper mij het kan bewijzen dat het toch een meerwaarde is, zijn er hier mensen die beide getest hebben en hun bevindingen hier kunnen posten, alvast bedankt.

Groetjes Marek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
            Ik heb de 'oude' 17-50 en nog geen moment spijt van gehad of behoefte aan beter.
            Idem hier!
            Is een super lens voor die prijs!
            (de lens zonder de VC)
            Prijs/Kwaliteit is dik in orde.

Comment

Ik denk dat je de VC niet zal missen.
              Tenzij je een paar borreltjes op heb.
              Het maakt fotograferen juist uitdagender om zo goed mogelijk je camera stil te houden.

O ja, foto's uit de vorige eeuw, werden ook stabiel geschoten zonder VC/IS.

Leo
              50D - 10D - 24-105 - flitslicht

Comment

Hey allemaal

Het is een Tamron 17-50VC geworden en ik ben er supercontent mee, stukken beter dan de kitlens en mooie foto's vol met licht.

Comment

Ik weet nog niet zeker of ik de versie met VC of zonder VC wil (voor mijn Nikon d60). Heb me ook laten wijsmaken dat de lenzen die in Japan zijn vervaardigd van betere kwaliteit zouden zijn.

Op mijn zoektocht kwam ik bij digicamshop.be terecht. Ik weet het, een échte (amateur)fotograaf gaat naar een échte fotowinkel, maar je kent dat: prijs, je hoeft het huis niet uit,...

Op mijn vraag of de 'Tamron 17-50mm VC voor Nikon' die zij verkopen in Japan gemaakt werd, kreeg ik onderstaand antwoord. Zoek de 3 fouten. Lesje geleerd, ik koop toch maar bij Grobet ;-)

"Alle Nikon lenzen worden gemaakt in Japan, vermits zij enkel daar fabriken hebben voor deze te assambleren. U kan dus de japanese versie van de "Tamron 17-50mm f/2.8 SP Di II VC Canon" bij ons gaan aankopen:

http://www.digicamshop.be/winkelmandje/prepare/42054132"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sdm Bekijk bericht
                    Ik weet nog niet zeker of ik de versie met VC of zonder VC wil (voor mijn Nikon d60). Heb me ook laten wijsmaken dat de lenzen die in Japan zijn vervaardigd van betere kwaliteit zouden zijn.

Op mijn zoektocht kwam ik bij digicamshop.be terecht. Ik weet het, een échte (amateur)fotograaf gaat naar een échte fotowinkel, maar je kent dat: prijs, je hoeft het huis niet uit,...

Op mijn vraag of de 'Tamron 17-50mm VC voor Nikon' die zij verkopen in Japan gemaakt werd, kreeg ik onderstaand antwoord. Zoek de 3 fouten. Lesje geleerd, ik koop toch maar bij Grobet ;-)

"Alle Nikon lenzen worden gemaakt in Japan, vermits zij enkel daar fabriken hebben voor deze te assambleren. U kan dus de japanese versie van de "Tamron 17-50mm f/2.8 SP Di II VC Canon" bij ons gaan aankopen:

http://www.digicamshop.be/winkelmandje/prepare/42054132"
                    ik denk dat je ook eens bij konijn kan kijken voor de prijs
                    zal vermoed ik een stukje goedkoper zijn als grobet en ligt uiteindelijk ook in omgeving antwerpen
                    na verificatie scheelt het ongeveer 10 euro voor de versie zonder VC
                    grobet heeft de vc-versie zelfs niet staan in het aanbod
                    en nog goedkoper bij cameranu.nl trouwens, je spaart nog ongeveer 50 euro uit als je laat leveren voor de gewone versie

levering gaat trouwens heel snel en correct, zelf geen problemen mee ondervonden bij cameranu.nl
                    lens besteld op een vrijdagavond, betaling doorgevoerd op een vrijdagavond, op dinsdag reeds thuis geleverd
                    Last edited by SVIS; 24 februari 2010, 13:14.
                    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leo 50D Bekijk bericht
                      O ja, foto's uit de vorige eeuw, werden ook stabiel geschoten zonder VC/IS.
                      Slecht argument, want die zijn ook geschoten op film, zonder af, zonder automatiek, lichtmeting met gesloten diafragma en toch allemaal zaken, die wel nuttig kunnen zijn. Je hebt ze natuurlijk niet echt nodig.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                        en nog goedkoper bij cameranu.nl trouwens, je spaart nog ongeveer 50 euro uit als je laat leveren voor de gewone versie
                        Bedankt voor de tip. Heb hem maar meteen besteld. Lang genoeg getwijfeld ;-)

Comment

Working...
                        X