Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensbaby en concertfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lensbaby en concertfotografie

Hola!

Vraagje: Heeft er iemand ervaring met een lensbaby en concertfotografie? Het zou namelijk een snelle goedkope oplossing zijn voor een f2 - f4 lens waarmee ik artiesten zou kunnen benadrukken. Maar ik zou graag wat willen weten over de kwaliteit en workflow.

Misschien nog tips wat betreft 1G, 2G of 3G?

Gr,
    Pascal

Re: Lensbaby en concertfotografie

Oorspronkelijk geplaatst door Deviate Bekijk bericht
    Hola!

Vraagje: Heeft er iemand ervaring met een lensbaby en concertfotografie?
    kijk eens op flickr...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Dankje: ik ben niet zo'n Flickr persoon, zou ik wel eens moeten gaan doen.

Ik blijf het erg tricky vinden, van de 250 foto's die ik zo doorkeek had ik maar bij een stuk of 6/7 foto's het wow-gevoel, bij 10 het best-aardig-gevoel en bij de rest had ik zoiets van: is het mogelijk goed te focussen?

Moet je gewoon goed oefenen met een lensbaby? En zijn de meeste resultaten van de even-een-goedkoop-uitprobeer-lensje-erbij mensen. Of is het gewoon echt bijna niet te doen tijdens een concert snel genoeg de juiste acties te pakken en überhaupt scherp te stellen dus?

Ik zou graag wat meer persoonlijke ervaringen van mensen op dit gebied horen.

Gr,
      Pascal

Comment

ik heb nog een versie 1.0 lensbabie... en moet eerlijk zeggen... ik zou 'm nooit meenemen naar een concert... denk niet dat ik daar een goede foto mee maak...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Lijkt me een spannende ervaring. Moet ook wel te doen zijn, op welke camera zou je het willen proberen?
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Ik kan helaas niet helpen ivm de lensbaby, hoewel het me zeker een heel leuk effect lijkt voor tussendoor, maar ik vrees dat als je zo een heel concert zou fotograferen dat het effect wel gaat storen op den duur.
            Wat je mss kan overwegen als je toch geen probleem hebt met manueel focussen is bvb een manuele 135mm 2.8 lens.
            Het makkelijkste zijn die van type m42 schroefdraad, die zijn wijdverspreid en mede daardoor vaak heel goedkoop voor toch goede kwaliteit maar ik zag dat u een olympus hebt, daar passen die dacht ik niet zomaar op..
            Maar mss vind je in een plaatselijke winkel wel ergens een versie met de juiste vatting.
            Ik ben bvb enorm tevreden met een Osawa lens van 5 euro, ze moet qua beeldkwaliteit zeker niet onderdoen voor mijn 70-200L en ik ben die ook al ergens met een andere vatting tegengekomen.
            Ook een betaalbare lichtsterke manuele 50mm lens moet zeker te vinden zijn voor Olympus.

groeten
            Koen
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Working...
            X