Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief voorde 7d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk objectief voorde 7d

Aan iedereen,

Ik wil en canon eos 7d aankopen maar ik weet niet goed welke all-in-one lens te nemen.
    Kunnen julie helpen aub?

Tamron 18-200mm F 3.5-6.3 XR Di-II Canon
    of
    Tamron 18-250mm F3.5-6.3 IF Di II LD Canon
    of
    Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Canon
    of
    Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS
    of
    Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS HSM Canon
    of
    Sigma 18-250mm F 3.5-6.3 DC OS HSM Canon

alvast bedankt
    shoot to live . live to shoot.

Re: Welk objectief voorde 7d

hoewel ik het wat zonde vind om op een 7D zo'n all-in-one objectief te gebruiken, zou ik uit jouw lijst de canon 18-200 kiezen vanwege de 5.6 aan het tele-eind ipv de 6.3 tov de andere (zelfs ondanks het langer bereik).

Zo'n camera verdient beter...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Op een 7D zal elke lens uit je lijstje veel minder presteren dan wat de sensor aankan.
      Als je echt alleen maar zo'n superzoomlens wil gebruiken, dan is het zonde van je geld dat je die op een 7D zet, de foto's zullen dan niet spectaculair beter zijn dan met dezelfde lens op een veel goedkopere 1000D.

Als je zou kiezen voor de 7D omdat die een veel betere AF heeft, dan zijn die lenzen ook weer een beperkende factor omdat de autofocusmotortjes in die lenzen veel te traag zijn.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

inderdaad, zie het als goedkope banden op een Ferrari. De auto kan dik 300, maar de banden kunnen slechts 150 km aan.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Koop dan beter een 450D/500D of een 50D met de 18-200mm lens; of met de combinatie 18-55 mm IS + 55-250 mm IS
          canon R7, canon 10-22 , canon 17-55f2.8 IS, canon 24-105f4 L IS, canon 100-400mmf4.5-5.6L IS ; canon 50 mm MKI ; canon 85mmf1.8;

Comment

Welke lenzen zouden jullie nemen?

Comment

Een 7D zou ik verwennen met een 70-200 f/2.8L IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DVR Bekijk bericht
                Welke lenzen zouden jullie nemen?
                De goedkoopste oplossing is de EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS, die combinatie is optisch al beter dan eender welke lens in je lijstje.

De allerbeste standaardzoomlens voor een 7D blijft nog altijd de EF-S 17-55 f2,8 IS.

Wil je een wat groter zoombereik voor de standaardlens, dan is de EF-S 15-85 IS ook geen verkeerde keuze, maar die is wel minder lichtsterk dan de 17-55 f2,8 IS.

Heb je meer tele nodig, dan is eender welke 70-200 van Canon een goede keuze (naargelang je budget of eisen heeft Canon de keuze uit 4 verschillende modellen).

Met al deze lenzen benut je veel beter de optische kwaliteiten van de 7D, al is de combinatie 18-55 + 55-250 wel eerder een low-budget oplossing...

Wil je echt het uiterste halen uit een 7D, dan zal je er ook de nodige centen voor moeten uitgeven aan het "glas". Als je minder wil uitgeven, dan kan je misschien zelfs beter wat minder uitgeven voor de camerabody zodat er meer overblijft voor het glaswerk.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

@ iedereen

Merciekes voor de info !!

Comment

Ik heb me zelf ook de hersens gepijnigd welke lens op de 7D te kopen.
                    Uiteindelijk gekozen voor de 15-85.
                    Deze wordt gezien, naar wat ik overal gelezen heb, als een goede standaard lens voor de 7D. ("Prijstechnisch" kun je deze combinatie als kit van canon kopen)

Analoog heb ik altijd het meeste gewerkt in het gebied 24-85. Daarom tot deze keus gekomen.
                    De toekomst moet uitwijzen wat het werkgebied is. Dan kun je ook gerichter gaan zoeken.
                    (portret, landschap, binnen, buiten.)

Succes met je keuze.
                    Canon 7D, EF-S 15-85mm, EF 70-200mm f/2.8,
                    EOS-50E QD, Speedlite 380EX, EF 24-85mm, EF 75-300mm.

Comment

Ik heb een 20D met 17-55 2.8, dus deze lens gaat het ook goed doen op de 7D alhoewel de laatste veel meer pixels heeft? Dus, maw die lens is zo goed dat hij bij de 7d ook nog niet aan de grens zit?

Mvg
                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                        Dus, maw die lens is zo goed dat hij bij de 7d ook nog niet aan de grens zit?

Mvg
                        Ook al zou dat wel zo zijn, je moet het dan doen met die lens want volgens zeggen is er geen betere.....

Comment

Volgens wat ik gelezen heb is er geen betere lens dan de 17-55mm f/2.8 IS USM op de Canon 7D, in die range tenminste niet.
                          Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Working...
                          X