Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

roofvogels

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• roofvogels

een zeer goede dag iedereen

via deze zou ik eens raad willen vragen aan jullie allemaal

ik heb roofvogels en fotografeer die ook zeer veel , eigenlijk doe ik bijna niets anders dan roofvogels fotograferen mijn computer staat er barstens vol van

wij hebben nu een canon 70-300 in combinatie met de 40d maar nu komt het , we komen nog juist iets te kort als we ze in de vlucht willen fotograferen

nu wou ik dus vragen welke objectief nu juist het beste zou zijn , wij hebben niet echt zo een hoog budget en daarom zijn we dus op zoek naar een dergelijke maar ook betaalbare lens

als jullie nu eens willen voorstellen welke lens het beste zou zijn voor roofvogels in vlucht en combinatie stil op de Block zittend zou het me al heel goed verder helpen misschien

we waren zelf aan het kijken voor de canon 100-400 occasie te kopen ofwel de sigma 150-500

MVG Geof
    www.netlog.com/falconry_geof // canon 40d / 17-85 / 70-300 / Speedlite 580EX II / extreem III 2 en 4 GB

Re: roofvogels

Ik heb persoonlijk de 100/400 maar zoals hier al meermaals is gezegd is deze voor vogels te kort wat ook mijn mening is (zelfs op mijn 7D).En deze is al een dure lens , maar ook heel goed.Grote tele's zijn nu eenmaal duur.

Comment

400 : 300 = 1,33
      Dus bij gebruik van een 400 mm lens in plaats van 300 mm, zal de vogel 1,33x groter in beeld zijn.

500 : 300 = 1,66
      Dus … enzovoort...

Comment

een 400 prime met een 1.4 TC?
        waarschijnlijk ok qua beeldkwaliteit maar natuurlijk niet flexibel.
        Jeroen

Comment

dank u voor de informatie

een prime lens denk ik niet dat echt efficiënt is omdat de vogels op altijd op mij af komen en dan zou ik toch eigenlijk wek een zoom nodig hebben

ik weet het een prime lens is veel beter in scherpte en zo maar bent er niet echt iets mee als hij dan zo op je af komt heb je nog geen goede shots he

MVG Geof
          www.netlog.com/falconry_geof // canon 40d / 17-85 / 70-300 / Speedlite 580EX II / extreem III 2 en 4 GB

Comment

Working...
          X