Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens???

hey iedereen, ik ben een beginnend fotograaf en gij mij een Nikon D5000 aanschaffen,
    nu is de vraag welke lens ik daar het beste bijneem???
    ik heb gelezen dat de kitlensen niet van een zeer hoge kwaliteit zijn?
    ik dacht eerst aan 18-200 of een 18-250 Lens van sigma of Tamron ?
    of toch beter eventueel met deze lens ,Sigma 17-70mm F2.8-4 DC (met of zonder macro?) of deze Nikkor AF-S 16-85mm DX f/3.5-5.6 G ED VR
    en dan achteraf eventueel een 70-200 of 70-300
    of hebben jullie nog andere (betaalbare ) voorstellen?
    Mvg. David
    Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

Re: Welke lens???

Nikkor 16-85 VR en kijk ook eens naar een Tamon 17-50 2.8 en dar later een 70(80)-200(300) bij en dat gaatje ga je niet missen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davidbranson55 Bekijk bericht
      hey iedereen, ik ben een beginnend fotograaf en gij mij een Nikon D5000 aanschaffen,
      nu is de vraag welke lens ik daar het beste bijneem???
      ik heb gelezen dat de kitlensen niet van een zeer hoge kwaliteit zijn?
      ik dacht eerst aan 18-200 of een 18-250 Lens van sigma of Tamron ?
      of toch beter eventueel met deze lens ,Sigma 17-70mm F2.8-4 DC (met of zonder macro?) of deze Nikkor AF-S 16-85mm DX f/3.5-5.6 G ED VR
      en dan achteraf eventueel een 70-200 of 70-300
      of hebben jullie nog andere (betaalbare ) voorstellen?
      Mvg. David

Hallo,

je bent altijd beter dat je eerst een standaard zoomlens koopt in combinatie met een telelens !! zal je kwaliteit van je lenzen aanzienlijk hoger liggen dan zo'n alles in een lens !! het is een iets duurdere oplossing maar je zal er veel beter mee zijn !!

mvg
      canon 5d mk2 canon 24-70 L f 2.8 usm - canon 70-200 L f 2.8 is usm - speedlight ex 580 II - canon EF 2 II extender - Kenko KFM 1100 - Elinchrom D-Lite 4 it to go set - Cokin filterset - lowerpro

Comment

dus toch voor twee apparte lensen gaan en beter niet de kitlensen nemen?
        Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

Comment

Nikkor AF-S 16-85mm DX f/3.5-5.6 G ED VR en later de 70-300mm VR en je bent fully equiped

Alternatief (budgetwise) is de 18-105 mm VR =
          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

hoe goed is die 18-105 dan ???

Comment

hoe goed is die 18-105 dan ???
              Ik heb de 16-85, en ben daar heel tevreden over, ik had ook eerst getwijfeld tussen de 18-105, maar die heeft ten eerste een koppeling met plastiek vattingen, of hoe noem je die dingen? en de meeste op BD hadden mij ook de 16-85 aangeraden en je zal er zeker geen spijt van hebben ..en als aanvulling de 70-300mm!

Grtz
              Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dizze Bekijk bericht
                ik had ook eerst getwijfeld tussen de 18-105, maar die heeft ten eerste een koppeling met plastiek vattingen,
                Grtz
                Bart
                Ik heb nog geen hinder ondervonden van die kunststof vatting. De 18-105 is een leuk lensje als kitlens. Een redelijk goed bereik voor de standaard fotografie. Een beetje soft op 18mm, maar verder een prima lens. De 18-55 kan natuurlijk ook. Die ken ik echter verder niet.
                http://www.mariorentmeester.nl &
                http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
                | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

18-105mm DX VR is prijs/kwaliteit één van de betere "kitlenzen".

Het spreekt voor zich dat de 16-85 en de 70-300 net dat ietsje meer in petto hebben, maar dat vertaald zich dan ook in hun prijs.

Wat de plastic vatting betreft; dat wordt meer en meer standaard en zal wss alleen op de "top"-lenzen niet ingevoerd worden. Speelt trouwens niet zo'n grote rol als je niet veel van lenzen wisselt.
                  Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

dus toch voor twee apparte lensen gaan en beter niet de kitlensen nemen?
                    2 Apparte kitlensen kan ook hoor.......

Comment

Hoe positioneren jullie de 18-200 VR2 ten opzichte van deze 16-85mm ?
                      • Is de 18-200 optisch even goed? of toch iets slechter?
                      • de grotere groothoek ten opzichte van de extra zoom? wat geeft voor jullie eerder de doorslag?

de 16-85 is ook wat goedkoper ...
                      D200

Comment

Hangt af van het soort foto's dat je neemt.

2mm in groothoek is een groot verschil.
                        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stbie Bekijk bericht
                          Hoe positioneren jullie de 18-200 VR2 ten opzichte van deze 16-85mm ?
                          • Is de 18-200 optisch even goed? of toch iets slechter?
                          • de grotere groothoek ten opzichte van de extra zoom? wat geeft voor jullie eerder de doorslag?

de 16-85 is ook wat goedkoper ...
                          16-85mm wordt als erg goed beschouwd... de 18-200mm als gemakkelijk...
                          2mm aan de korte zijde is best wel interessant...

persoonlijk zou ik niet twijfelen en voor de 16-85mm gaan... heb de 18-200mm gehad...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                          X