Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrolens voor D700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macrolens voor D700

Ik zou graag binnenkort een macrolens voor mijn D700 aanschaffen.
    Met welke lens begin ik best ... ??
    Ik twijfel tussen een 105 mm f2.8 en een 150 mm f2.8 of eventueel een tamron.
    Is er een groot verschil tussen fotograferen met een 105 mm en 150 mm-lens ?
    Zijn de sigma-lenzen en tamron evenwaardig aan de nikon-lenzen ?
    Kan iemand mij raad geven.
    Alvast bedankt op voorhand
    cb

Re: Macrolens voor D700

Vertel er ook bij welke onderwerpen je vooral wil fotograferen,bloemen of insecten
    Het verschil in gewicht tussen de (heb hier de sigma genomen )105 mm =460 gr en de 150mm =895 gr is dus ook aanzienlijk
    Optisch zijn de nikonlenzen waarschijnlijk wel beter maar de prijs is er dan ook naar
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Christine-Bucket Bekijk bericht
      Ik zou graag binnenkort een macrolens voor mijn D700 aanschaffen.
      Met welke lens begin ik best ... ??
      Ik twijfel tussen een 105 mm f2.8 en een 150 mm f2.8 of eventueel een tamron.
      Is er een groot verschil tussen fotograferen met een 105 mm en 150 mm-lens ?
      Zijn de sigma-lenzen en tamron evenwaardig aan de nikon-lenzen ?
      Ik stem voor de 150mm, vermits je op een D700 met full frame zit, kom je met een 105mm erg dicht... Heb zelf de 150mm op m'n D700
      De 150mm is een topper! sterk gebouwd... prima afwerking... nikon heeft bij mijn weten geen 150mm, wel een 200mm maar da's een andere prijsklasse...
      met een 150mm kan je veel mooier de background "uitvlakken"
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        Ik stem voor de 150mm, vermits je op een D700 met full frame zit, kom je met een 105mm erg dicht... "
        Weer wat geleerd, maar zou dat goed zijn??????

1 op 1 is bij bv 30cm en zou dat anders zijn bij een DX of FX.

Aanbevolen Nikkor AFS VR 105 2.8. De VR is misschien voor echte maco niet nodig(wel zo ik het doe), maar zeker voor een korte tele wel erg handig, 1/25 uit de hand is tochwel gaaf.
        Last edited by hjanssen; 5 februari 2010, 19:59.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pechje Bekijk bericht
          Vertel er ook bij welke onderwerpen je vooral wil fotograferen,bloemen of insecten
          Het verschil in gewicht tussen de (heb hier de sigma genomen )105 mm =460 gr en de 150mm =895 gr is dus ook aanzienlijk
          Optisch zijn de nikonlenzen waarschijnlijk wel beter maar de prijs is er dan ook naar
          mijn bedoeling is om zowel bloemen als insecten te fotograferen ... in 't begin wel proberen fotograferen waarschijnlijk

Comment

mijn bedoeling is om zowel bloemen als insecten te fotograferen ... in 't begin wel proberen fotograferen waarschijnlijk
            dan zou ik opteren voor 150 of 180 mm, beide lenzen beschikbaar bij sigma, prima lenzen alleen bouwkwaliteit iets minder dan 'merk' varianten als deze al bestaan
            We all go a little mad sometimes. Haven't you?
            Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Ik gebruik ook de Sigma 150mm f/2.8, en ik vind het itt vele andere Sigma's een regelrecht toppertje Zeer scherp en robuust, flexibele HSM, perfecte statiefvoet Ik zou enkel de AFS 60mm f/2.8 nog bij willen voor de kleine werkingsafstand. Onder bloemen naar de lucht toe kan een 150mm al snel te lang worden, zelfs op de D700.
              Last edited by frank207be; 5 februari 2010, 22:23.

Comment

Ik fotografeer reeds een drietal maanden met de 105mm nikon. Niks op aan te merken, en perfecte resultaten.
                Body is een D300

Veel succes

Comment

Slechte macro lenzen bestaan eigenlijk niet. Het hangt meer af van de beeldhoek die je wilt. Ook kun je bij wandelingen e.d. een macrolens ook inzetten voor algemene fotografie. Een 60mm is dan een fijne standaardlens, een 105/150/180mm een zeer scherpe tele.
                  Het hangt ook van je overige set-up af welke lenzen interessant zijn.
                  Persoonlijk gebruik ik in huis voor allerlei macro en close-up vaak de 60mm, buiten vaak de 105VR, soms ook in combinatie met een converter.
                  Dan is er nog de mogelijkheid om een langere prime te gebruiken met een converter/tussenringen of beide. Zo is in die combinatie bv een 180mm of een 300mm zeer interessant voor libellen en vlinders.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    Slechte macro lenzen bestaan eigenlijk niet. Het hangt meer af van de beeldhoek die je wilt. Ook kun je bij wandelingen e.d. een macrolens ook inzetten voor algemene fotografie. Een 60mm is dan een fijne standaardlens, een 105/150/180mm een zeer scherpe tele.
                    Het hangt ook van je overige set-up af welke lenzen interessant zijn.
                    Persoonlijk gebruik ik in huis voor allerlei macro en close-up vaak de 60mm, buiten vaak de 105VR, soms ook in combinatie met een converter.
                    Dan is er nog de mogelijkheid om een langere prime te gebruiken met een converter/tussenringen of beide. Zo is in die combinatie bv een 180mm of een 300mm zeer interessant voor libellen en vlinders.
                    Dankjewel iedereen voor de reactie.
                    Dan kies ik voor de nikon105VR en kan ik weeral sparen voor een converter en tussenringen. Leuk vooruitzicht !!

Comment

Goede keuze!!
                      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Dankjewel iedereen voor de respons. Heb 't Nikonlensje vandaag gekregen voor Valentijn ! Mijn bijgeloof om niets aan te kopen op de dertiende heeft het gewonnen van mijn ongeduld. Nu volop leren macrofotootjes maken.

Comment

Voor de prijs van de nikon 105mm heb je de tamron 180mm, is te zien wat je wil

Comment

Dankjewel iedereen voor de respons. Heb 't Nikonlensje vandaag gekregen voor Valentijn ! Mijn bijgeloof om niets aan te kopen op de dertiende heeft het gewonnen van mijn ongeduld. Nu volop leren macrofotootjes maken.
                            Proficiat met je keuze, hier heb je de perfecte allrounder, en perfect bruikbaar met de TC's van Nikon.

Comment

Working...
                            X