Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is dit een aanrader voor een nikon D90, 70-300 vr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• is dit een aanrader voor een nikon D90, 70-300 vr

hallo
    ik zou mij graag een lens 70-300 vr aanschaffen, heb al eens foto's gezien op google
    en moet zeggen dat het toch wel hele sherpe foto's bij zijn, is dat ook zo
    en wat vinden jullie van de AF is die rap genoeg?
    denk wel dat het een prachtige lens is

maar wou het nog voor het zekers eens horen van iemand die daar ervaring mee geeft
    voor dat ik hem koop, of kan ik hem eens gewoon testen van iemand, zou nog beter zijn eigenlijk

iemand uit lokeren die zo een lens in bezit geeft om hem eens te testen?
    ik hoop dat ik hier genoeg antwoorden kan verzamelen

grts shooter

Re: is dit een aanrader voor een nikon D90, 70-300 vr

Dik 28.000 foto's

erwin
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

De 70-300mm komt er bij mij naganoeg niet af is
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Het is een heel goede en heel scherpe lens, op voorwaarde dat je rekening houdt met haar beperkingen:
        - Het is geen lens waarmee je makkelijk zal kunnen schieten bij weinig licht ( daarvoor is het diafragma te klein => het getalleke te groot) VR helpt hier wel een deel, maar het is zeker geen zaligmakend middel
        - EDIT: De AF is volgens mij zeker snel genoeg, aangezien het een AF-S lens is, waar de AF motor dus in de lens zelf zit. Hierdoor focust de lens een pak sneller dan haar oudere AF-D zusje.

Maar voor het geld is het ABSOLUUT een droomlens, ik zou er zelf geen twee keer over nadenken (moest ik zelf net geen 70-200 gekocht hebben natuurlijk )
        Hoewel ik normaal niet graag naar Ken Rockwel verwijs, doe ik het hier wel even: http://www.kenrockwell.com/nikon/70-300-vr.htm
        Vergeet niet: Neem wat KR zegt wel met een korreltje (fameuze korrel) zout, hij kent heel wat van camera's het komt er alleen niet altijd even goed of duidelijk uit.
        Nog een goede review is deze: http://www.slrgear.com/reviews/showp...uct/992/cat/13
        Last edited by KriVa; 4 februari 2010, 11:09. Reden: vergissing AF-S <=> AF-D

Comment

Ja, het is wel een echte aanrader. Ik meen wel dat voor de optimale scherpte je 'm een beetje moet sluiten op 300mm, f/8 is optimaal denk ik (zie de aangehaalde review op SLRgear.com).

Pracht van een lens voor z'n geld .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
            Het is een heel goede en heel scherpe lens, op voorwaarde dat je rekening houdt met haar beperkingen:
            - Het is geen lens waarmee je makkelijk zal kunnen schieten bij weinig licht ( daarvoor is het diafragma te klein => het getalleke te groot) VR helpt hier wel een deel, maar het is zeker geen zaligmakend middel
            - EDIT: De AF is volgens mij zeker snel genoeg, aangezien het een AF-S lens is, waar de AF motor dus in de lens zelf zit. Hierdoor focust de lens een pak sneller dan haar oudere AF-D zusje.

Maar voor het geld is het ABSOLUUT een droomlens, ik zou er zelf geen twee keer over nadenken (moest ik zelf net geen 70-200 gekocht hebben natuurlijk )
            Hoewel ik normaal niet graag naar Ken Rockwel verwijs, doe ik het hier wel even: http://www.kenrockwell.com/nikon/70-300-vr.htm
            Vergeet niet: Neem wat KR zegt wel met een korreltje (fameuze korrel) zout, hij kent heel wat van camera's het komt er alleen niet altijd even goed of duidelijk uit.
            Nog een goede review is deze: http://www.slrgear.com/reviews/showp...uct/992/cat/13
            bedankt
            zijn ernog betere scherpe lenzen met een vr die die onder de 1000€ vallen , zou het zo voor vanalles willen gebruiken, meestal toch voor portret, photoshoots en dieren enz... ?

Comment

Ik overweeg ook om met deze lens voor mijn D90 te kopen. Heeft er iemand ervaring met sportfotografie?

Wij gaan in mei bijvoorbeeld naar Roland Garros, is deze lens dan geschikt voor wat actiefoto's van spelers? Of is er dan een zwaardere investering vereist?
              Nikon D90 - Tamron 17-50 2.8 - Tamron 70-300mm VC 4-5.6 - AF-S 50mm F/1.4
              http://500px.com/kristofthys

Comment

Qua scherpte denk ik dat je over de 70-300 VR niet veel klagen zult hebben hoor
                AF is (denk ik) zeker snel genoeg voor sport, aangezien het een AF-S lens is, ik denk dus dat ze ietsje onder de 70-200 zal zitten, maar veel zal het niet schelen.
                En, op een paar uitzinderingen na (cfr. de Sigma 50mm 1.4, die een droomlens is), zou ik proberen om toch zo veel mogelijk, binnen je budget, bij merkeigen lenzen te blijven. Niet dat de third-party fabrikanten daarom slecht zijn, maar toch...

@OscarCookie: afhankelijk van je plaats in het stadion zullen de foto's best meevallen, hoewel 450mm (omgerekend) misschien toch wat kort zal zijn.... Voordeel is natuurlijk wel dat er in mei al wat feller licht zal zijn, en je dus iets meer zal kunnen dichtstoppen. Voor het geld heb je echter zeker en vast geen slechte lens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                  bedankt
                  zijn ernog betere scherpe lenzen met een vr die die onder de 1000€ vallen , zou het zo voor vanalles willen gebruiken, meestal toch voor portret, photoshoots en dieren enz... ?
                  Je zoekt een polyvalente lens; dus een zoom.
                  Behoudens de dure 70-200/2.8 VR (I en II) komt alleen de voornoemde 70-300 VR in aanmerking.
                  Ik heb zowel de 70-200/2.8 VR I, als de 70-300 VR. De verschillen bij normaal gebruik kunnen als vrij miniem beschouwd worden. Enkel bij sport en slechte lichtomstandigheden toont de f2.8 zijn meerwaarde.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Gewoon doen....voor die prijs tov een 70-200 f2.8 moet je het niet laten. Die zal inderdaad bij weinig licht beter zijn, maar dit is een lens die je het meest buiten zal uithalen. Enkel volop 300mm merk ik iets van minder scherpte, maar dat kan misschien zoals hier boven al gezegd opgelost worden door iets dicht te knijpen.

Grtz
                    Piet
                    Piet Cosaert
                    http://kepsfotografie.wordpress.com

Comment

ik gebruik de 70-300VR op een D300 en ik vind het zalig speelgoed!

Bij genoeg licht is ze even scherp als de 70-20 vr 2.8, tussen 200-300mm is ook nog goed, maar niet haarscherp zoals voor 200mm. Voor dat geld kan je het echt niet laten hoor!

Grtn

Comment

Working...
                      X