Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7d met EF 18-135 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 7d met EF 18-135 ?

Beste

Ik sta voor de aankoop van mijn 7d.

Met mijn reis naar thailand in de nabije toekomst leek me de aangeboden kitlens 18-135 van canon wel wat.

Jammergenoeg lees ik er slechte commentaren over.

Wat is hiervan waar ? Is die lens echt te min voor de 7d ?

Ik fotografeer nu met een sigma 18-50 2.8 . Verder heb ik ook nog een sigma 50-200 maar die vind ik niet zo goed.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Bedankt
    BD1570BE CALUWIER OLIVIER
    fotoblog:http://oliviercaluwier.wordpress.com
    please visit me at www.studioo.eu interior design - visualisations

Re: 7d met EF 18-135 ?

De 18-135 is een low-budget zoomlens, daarmee zal je lang niet het uiterste uit een 7D halen.
    Volgens mij is de EF-S 15-85 f3,5-5,6 IS een veel betere keuze als je gebruik wil maken van de kwaliteiten van de sensor van een 7D.

Die lens is wel veel duurder, maar het is toch een lens die veel beter past bij een 7D omdat ze optisch heel wat beter presteert. De AF zou ook sneller zijn dan die van de 18-135.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Blijf ik dan momenteel niet beter met mijn 18-50 2.8 en sparen voor een beter lens dan die 18-135 ?

gr olivier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caluwier Bekijk bericht
        Blijf ik dan momenteel niet beter met mijn 18-50 2.8 en sparen voor een beter lens dan die 18-135 ?

gr olivier
        Ik zou eerst eens gewoon gaan fotograferen met die Sigma en kijken wat die presteert op je nieuwe camera.
        Je hebt hem al , dus je moet al een goed idee hebben wat die doet op een cropcamera...
        Misschien is hij op de 7D wel heel bevredigend, maar wat te kort, dan is aanvulling met een kleine/lichte telezoom , zoals 55-250 of 70-200 de betere optie i.p.v. een nogal beperkende superzoom (wat een 18-135 gewoon is)

Comment

Ik heb de 15-85 geprobeerd op een 7D tijdens het autosalon ... het is een schitterend bereik en de foto's zijn niet slecht ... maar mijn 17-55 IS 2.8 is toch scherper

Enig nadeel van de 17-55 is het beperkte bereik moet ik toegeven meestal is ze net niet lang genoeg, dit terwijl de 24-105 dan weer wel scherp, snel en genoeg bereik heeft ... maar niet genoeg wide ... het is ook nooit goed hé

Waarom hebben ze nu geen 15-85 gemaakt die een scherpte heeft zoals de 24-105 ... want uiteindelijk is de 24-105 ook een kitlens hé (op de 5d dan ), de nieuwe 15-85 kost in elk geval genoeg, en zoals ik zei het bereik is ronduit schitterend

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

Waarom hebben ze nu geen 15-85 gemaakt die een scherpte heeft zoals de 24-105 ...
            Mark

Heeft ie toch..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Heeft ie toch..
              Mijn 24-105 is een héél stuk scherper dan de 15-85 hoor

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Zou ik een betaalbaar objectief vinden die ongeveer in dat 24-105 bereik zit.

Eventueel Sigma ? !

Comment

Is de
                  Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM

Eventueel iets ?

Comment

Als je een 7D koopt (zeer goed toestel, zoals alle andere) en dan te weinig overhoudt voor deftige lenzen (niet altijd gelijk aan dure, maar niets voor niets), ben je niet goed bezig

Het is tenslotte de lens die het beeld opvangt (dat de fotograaf in gedachten heeft) en de body registreert het maar
                    Lenzen houden totnutoe ook langer hun waarde dan de toestellen, die vooral computers zijn en aan de wet van Moore gehoorzamen

Mijn lange termijn budget is 1/4 voor bodies en 3/4 voor lenzen
                    Als je hier zo rondkijkt lijkt me dat niet ver van de waarheid

Comment

Ik begrijp dat de kwaliteit van een objectief vaak belangrijker is dan van het toestel.

Na enkele jaren "spelen" met de 400d was het tijd voor een nieuwe en dan heb ik me meteen een degelijk toestel gekocht die qua prijs niet zoveel hoger lag dan de 50d.

Zoals je schrijft moet een goede lens vaak niet al te duur zijn. Daarom post ik dit bericht net. Ik ben op zoek naar een degelijke lens voor me, geen toplens.

Dus vroeg ik me af of die Canon EF 28-135mm me daarin zou voldoen.

Comment

Wat betreft de keuze tussen de 15-85 of 24-105, hier wordt een gelijkaardige discussie gevoerd : http://www.fredmiranda.com/forum/topic/858165

Blijkbaar op puur optisch vlak, kan de 15-85 de vergelijking wel doorstaan.
                        De build-quality blijft natuurlijk in het voordeel van de L-lenzen.

Persoonlijk interesseert de 15-85 mij wel, toch zeker als walk-around lens. Hiervoor vind ik het bereik van de 17-40 soms wel wat klein. En de ingebouwde IS blijft natuurlijk ook een voordeel.
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Dus vroeg ik me af of die Canon EF 28-135mm me daarin zou voldoen
                          Ik zal je eerlijk zeggen dat ik nog altijd de 24-85 USM gebruik die ik 3,5 jaar geleden tweedehands gekocht heb
                          Ik miszie daar niet meer aan op de 7D dan op de 400D of de 50D
                          24 mm is nog lichte groothoek voor landschap, personen (maar te weinig voor gebouwen bv), 28 helemaal niet meer

Ik heb er wel een 10-22 bijgekocht, maar 10mm is wel extreem als groothoek

Als de 15-85 toen had bestaan zou ik die sterk overwogen hebben

Comment

7d is aangeschaft. Wat een pracht toestel. Heerlijk mee werken en een hele verandering met mijn 400d.

Momenteel zit ik nog met de 18-50 Sgima lens (2.8) maar de volgende verandering wordt zeker zo"n L lens.

gr Olivier

Comment

Van die L lenzen zal je zeker geen spijt hebben . Als ik de 24/105L op mijn oude 350D zet krijg ik veel meer scherpte , kleuren en kontrast .Ik vond dat mijn 350 met kitlens al goed was .De 7D doet daar nog wat scheppen bovenop .( dank aan de forummers die mij deze keuze hebben laten maken)

Comment

Working...
                              X