Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke uitbreiding

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke uitbreiding

hey bd'ers

ik ben nog niet zo lang bezig met fotografie en zit nu met een 450D en de 18-55mm IS
    maar ik zoek nu een uitbreidende lens die meest moet dienen als natuurfotografie, creatieve fotografie soms een portretje
    iemand raad?

ik hoor het graag

mvg jan
    canon eos 450D + 18- 55mm IS

Re: welke uitbreiding

Beste Waterfanaat

Ik ben geen Canonist, maar dat geeft in deze niet zoveel.

Je hebt volgens mij 4 keuzes:

a) vervang je huidig objectief door een kwalitatief beter (vooral lichtsterker)
    b) koop een standaardlens (prime) met hoge lichtsterkte en súper kwaliteit
    c) koop een tele bij, er zijn er erg goeie voor een degelijke prijs
    d) koop een groothoek bij, duurder, beperkter inzetbaar maar ook essentieel in een compleet arsenaal en met mooie mogelijkheden.

Je moet voor jezelf beslissen welk budget je wil besteden en waar je interesse het meest naar uit gaat. Natuurfotografie kan in het macro, groothoek, standaard en telebereik gefotografeerd worden, je zal dus moeten kiezen. Natuur is veelal een van de meer materiaalintensieve onderwerpen (statief!!!!).

Ik denk echter, dat je met een standaardprime (35mm of 50mm in f1.4 of 1.8) het meeste speelruimte hebt. De kwaliteit is super, je leert snel en je hebt ongelooflijk veel licht (en beperkte DoF) om creatief mee te zijn...

Veel plezier op je zoektocht!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door waterfanaat Bekijk bericht
      maar ik zoek nu een uitbreidende lens die meest moet dienen als natuurfotografie, creatieve fotografie soms een portretje
      da's nogal moeilijk... Wat bedoel je met natuurfotografie? landschappen? vogeltjes? groot wild? ... ?

Ik denk dat je wat specifieker zal moeten zijn.Wat is ook je budget? Speelt ook een belangrijke rol.

Als het een uitbreiding is, veronderstel ik dat je wat meer tele wil bijkomend op de breedhoek 18-55 die je al hebt...

Portretten : 50 1.8, 85 1.8, 70-200 4 (IS of non-IS), 70-200 2.8 (IS of non-IS)
      Natuurfotografie vogeltjes : 100-400L, 400 5.6, 300 4 IS + 1.4x, sigma 120-400
      landschappen : 10-22 (canon of sigma), Sigma 12-24
      creatieve fotografie : bwa, elke lens die er op de markt is kan je wel creatief mee aan de slag als het in je hoofd zit
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

idd zou eigenlijk een groothoek willen aanschaffen en ook een telezoom maar niet in één koop natuurlijk omdat ik nog maar student ben...
        mijn bujet is eigenlijk rond de 500€

en natuurfotografie gaat naar groter wild en landschappen, watervlakten enz...

grtz
        canon eos 450D + 18- 55mm IS

Comment

dan zal je je prioriteit moeten stellen welke je eerst wil kopen he, zoveel is duidelijk.
          Als je het over landschappen hebt, kan je ruimschoots binnen budget de Sigma 10-20 of de Tokina 10-17 kiezen.

Beide krijgen heel goede reviews en zitten beiden rond de 450 €.

Voor het groter wild, zal je iets rond de 300mm nodig hebben denk ik. Dan heb je volgende opties volgens mij :
          Canon 55-250
          Canon 70-300 IS

Voor portretten zou ik er sowieso een Canon 50 1.8 bijnemen. Kost nieuw net geen 100 €.
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
            a) vervang je huidig objectief door een kwalitatief beter (vooral lichtsterker)
            b) koop een standaardlens (prime) met hoge lichtsterkte en súper kwaliteit
            c) koop een tele bij, er zijn er erg goeie voor een degelijke prijs
            d) koop een groothoek bij, duurder, beperkter inzetbaar maar ook essentieel in een compleet arsenaal en met mooie mogelijkheden.
            e) koop een macro lens

bv. sigma 150mm 2.8, dan heb je meteen een prime, een macro lens, een lichtgevoelige lens en een tele lens...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              e) koop een macro lens

bv. sigma 150mm 2.8, dan heb je meteen een prime, een macro lens, een lichtgevoelige lens en een tele lens...
              En dan heb je dadelijk ook een statief nodig en dat is niét goedkoop... Een macrolens zonder statief geeft niet zo gemakkelijk mooie resultaten, voor de andere doeleinden heb je wel gelijk uiteraard...

Ik zou voor een standaardprime gaan, evt + wide of +tele...

Comment

Working...
              X