Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is een 18-200 lens een (groot) nadeel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• is een 18-200 lens een (groot) nadeel?

is een 18-200 lens een nadeel?
    me spreek steeds over mindere kwaliteit maar waar zie je da aan? ik wil zeggen: zie je dat het dichtste bij 18mm en 200mm en valt al wat er tussen zit wel mee?
    lijkt me wel handig. ik heb nu 18/55 55/200 vakantie enzo.
    de diafragma is wel minder lichtsterk da wel, de meeste 3.5/5.6 zeker.
    ze kosten natuurlijk ook niet zoveel. zal wel een reden hebben.

edit net gevonden een TAMRON LENS AF18-250mm F3.5-6.3 waarzin niet ((((slecht?)))
    D60 en glas

Re: is een 18-200 lens een (groot) nadeel?

Koop de "What Digital camera" van januari daar staat een test de superzooms. Volgens mij kwam de Sigma 18-250 HSM VC er als beste(of minst slechte) uit. Ook de Tamron 18-270 VC was dacht ik één van de betere keuzen, maar niet de Tamron 18-250.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ik heb de Nikkor 18-200 VR gebruikt op reis verleden jaar
      en vooral de flexibiliteit is een pluspunt

je moet ze wel wa dichtknijpen bvb op f5.0 op 18mm tot F6.3/7.1 op 200mm

foto's USA : http://jimsworld.fototime.com/usa2009
      Last edited by Dirtyharry71; 3 februari 2010, 12:15.
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik ben héél tevreden over mijn Sony 18 - 200 mm lens.
        Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
        Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
          en vooral de flexibiliteit is een pluspunt
          wat bedoel je daar mee?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            wat bedoel je daar mee?
            grt,bouk.
            Ik veronderstel dat je die ene lens in heel wat situaties kan gebruiken (zowel groothoek als tele, portret of landschap, ...)

Comment

een algemene regel bij dit soort lenzen, als je de beperkingen ervan in acht neemt is er prima resultaat mee te boeken, heb zelf ook eens zo een lens mee gehad op vakantie (starndvakantie, dus niet al te fotogeniek) en de resultaten die ik mee terug nam waren uitermate geschikt voor het familiealbum, denk dat je dit in zo een context moet zien.
              ga je specifiek (bv) portretserie's met zo een multizoom schieten dan denk ik dat de resultaten tegen zullen vallen.
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Zelfde conclusie. Heb de 18-200 sonylens. Prachtige resultaten voor de algemene (vakantie)foto's. Ga je meer details fotograferen, valt de scherpte soms wat weg.
                Weet niet of de 18-250 of de 18-270 van tamron zoveel beter scoren zodat het te overwegen valt om deze in huis te halen.
                Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hendrik_huggie Bekijk bericht
                  is een 18-200 lens een nadeel?
                  me spreek steeds over mindere kwaliteit maar waar zie je da aan? ik wil zeggen: zie je dat het dichtste bij 18mm en 200mm en valt al wat er tussen zit wel mee?
                  hangt helemaal van jouw criteria af...

ik heb mijn 18-200mm verkocht toen ik een 80-200mm 2.8 en een 17-55mm 2.8 gekocht had... ik ben er nog ene keer mee op reis geweest, met het idee van: "dit is een goede reis-lens" en heb het me beklaagd... de foto's waren minder scherp als die met de andere twee lenzen... maar als je daar niet zo nauw op kijkt en het gemak belangrijker is, dan is het een leuke lens.. Ik zie er niet tegen op met m'n zware 2.8 lenzen rond te trekken... m'n foto's zijn beter, en ik kan meer (DOF, lage donkere plaatsen,wneller focus, etc...)
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                  X