Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje tamron lens 17-250mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje tamron lens 17-250mm

Beste bd'ers,

Ik ben van plan mij een nieuwe camera aan te schaffen, ik twijfel tss de d90 en de d5000. Bij de d90 heb je de scherspelmotor in de body.

Nu is de vraag wanneer ik de d5000 zou aanschaffen, stelt de tamron lens rapper scherp en met minder lawaai (wanneer de motor in de lens zit)? Dan wanner ik deze op de d90 zou plaatsen

Heb al heel het internet afgezocht maar vind hier geen antwoord op, hopelijk kunnen jullie mij hier helpen.

Grtzz
    Last edited by FotoMaggio; 31 januari 2010, 13:46. Reden: Lens naam fout
    www.sandromaggio.com

Re: Vraagje tamron lens 17-250mm

Oorspronkelijk geplaatst door FotoMaggio Bekijk bericht
    Beste bd'ers,

Ik ben van plan mij een nieuwe camera aan te schaffen, ik twijfel tss de d90 en de d5000. Bij de d90 heb je de scherspelmotor in de body. Nu is de vraag wanneer ik de d5000 zou aanschaffen, stelt de tamron lens rapper scherp en met minder lawaai, dan wanner ik deze op de d90 zou plaatsen

Heb al heel het internet afgezocht maar vind hier geen antwoord op, hopelijk kunnen jullie mij hier helpen.

Grtzz
    Mogelijk is de autofocus van de D90 wat rapper, maar geruislozer niet, het is immers een D objectief....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Mogelijk is de autofocus van de D90 wat rapper, maar geruislozer niet, het is immers een D objectief....
      Dankje voor de snelle reactie,

Maar ben nog niet helemaal thuis met al de benamingen die aan de lenzen worden meegegeven.

Tamron AF 18-250/3.5-6.3 IF Di-II LD Asph Macro Nikon (Zonder Motor!!) kost 199 euro
      Tamron AF 18-250/3.5-6.3 IF Di-II LD Asph Macro Nikon (Built In AF) kost kost 359 euro

Maar wanneer ik de D5000 tamron 18-250 met Built in AF koop, dan maakt deze evenveel herrie dan wanneer ik ik de D90 zou aanschaffen.

Maar de lenzen met een scherpselmotor zijn deze rapper en geluidlozer, dan een lens die wordt aangedreven door de body? Of heeft dit te maken met het merk van de lens?

Ik heb nu de sony a 200 met de Tamron 70-300 en vind dat deze toch wel wat lawaai maakt en zeer traag scherpstelt. En denk dat dit komt door de motor in de body, daarom mijn moeilijke keuze tss de D5000 en de D90.

Ciaooo
      www.sandromaggio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoMaggio Bekijk bericht

1-Maar wanneer ik de D5000 tamron 18-250 met Built in AF koop, dan maakt deze evenveel herrie dan wanneer ik ik de D90 zou aanschaffen.

2-Maar de lenzen met een scherpselmotor zijn deze rapper en geluidlozer, dan een lens die wordt aangedreven door de body? Of heeft dit te maken met het merk van de lens?
        1-Dat maakt inderdaad niks uit, de lens maakt hier het geluid.

2-Ik denk dat je beter gaat voor een lens zonder motor, als je body het aankan.....,
        met DIE lens wel....

Comment

Ok dankjewel voor de reactie, denk toch dat het de D90 zal worden.
          www.sandromaggio.com

Comment

Working...
          X