Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 120-400 even testen, regio Gent ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 120-400 even testen, regio Gent ?

Hi all,

Ik overweeg de aankoop van een Sigma 120-400 objectief. (Canon 100-400 is toch net ietsje te duur)
    Nu heb ik nog nooit zo'n super-tele in mijn handen gehad, dus ik zou eigenlijk eens een half uurtje willen "spelen" met zo'n objectief, bij voorkeur buiten, overdag. Kwestie van uit te maken of dit echt wel iets voor mij is, of ik daar integendeel helemaal niet mee overweg kan.
    Is er iemand regio Gent - Sint-Niklaas (ikzelf ben van Lochristi) die deze in zijn tas heeft zitten, en zich eens een half uurtje wil vrijmaken ?

Alvast bedankt.

mvg,
    Hiawatha
    What if...

Re: Sigma 120-400 even testen, regio Gent ?

Ik had je graag willen helpen, maar mijn sigma 120-400 heb ik terug moeten binnen brengen onder garantie.( 1 maand oud en nooit kunnen gebruiken )
    Het was mij onmogelijk de lens te gebruiken met uv of polar filter.( geen automatisch af)
    Ik had hem in kit gekocht ( 120-400mm+uv filter ).
    Nu moet ik min.5 weken wachten.
    Voor het ogenblik gebruik ik de 80-400mm van nikon ( collega die me het uitgeleend heeft)
    Ik denk dat ik beter een nikor gekocht had.
    Het is mijn 2de sigma dat ik koop. ( de 105mm macro was brol )
    Probeer je lens voor je hem koopt in de winkel ( heb ik niet gedaan )

Comment

Als je overweegt om in een winkel aan te kopen, kan je dan bij Arts&Crafts niet testen?
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Hi guys,

Even voor de duidelijkheid, ik gebruik een Canon 20D, dus ben ik op zoek naar de Sigma 120-400 met Canon mount.

Ik zou de lens graag buiten (tuin, park, natuur, ...) even testen, en indien ze mij bevalt, er 2de-hands naar op zoek gaan. Art & Craft ligt weliswaar vlak bij een mooi stukje natuur, maar ik denk niet dat ze mij daar een "wandelingetje" mee gaan laten maken
        En om daar een huis in de straat of een voorbijrijdende auto te schieten, da's niet echt waarvoor ik ze zou gebruiken.

Trouwens... nog maar één maal bij Art & Craft binnengeweest, ivm een lowepro rugzak, maar niet echt deftige uitleg gekregen, niet veel modellen binnen, hoge(re) prijzen, en bijgevolg tamelijk snel terug buiten zonder rugzak. En je kan maar 1 keer een eerste indruk maken

Nog steeds niemand regio Gent bij wie ik deze lens eens kan bekijken, betasten, proberen ?

Groetjes,
        Hiawatha.
        What if...

Comment

Deze middag langs geweest bij Art en Craft omdat ik me wou informeren omtrent een telelens. Ik had de 120-400 van Sigma in mijn gedachten de de 100-400 van Canon. Het prijsverschil tussen deze lenzen is enorm ! Meer dan het dubbele (659 vs 1349). Niettegenstaande ik de Sigma kon kopen bij Art en Craft werd me toch aangeraden te wachten en te opteren voor de 100-400 wegens een stuk beter, scherper, lichter, sneller, ...
          Als je ze naast elkaar legt dan ziet de Canon er ook een stuk eleganter uit. Ik weet dus wat gedaan....

Comment

Tot nu toe doet de mijne het redelijk goed. Het prijsverschil is mij gewoon te groot. Ik zou je willen helpen, maar jammer genoeg regio brussel hier. (zie mijn post meeuwen in vlucht bij dieren...ik heb nog veel te leren, de fouten in de foto liggen vooral bij de fotograaf :-) Neen, het is geen canon 100-400...een Nissan heeft ook meer gebreken dan een bmw X5 denk ik. You get what you pay. Het enige wat ik een beetje vrees zijn defecten, dat moet relatief los staan van de prijs vind ik. Een product van 700 euro mag toch een paar jaar meegaan zonder problemen.
            @Beaulieu wat is het probleem met uw lens? Is dat plots opgetreden?

Comment

hey,

Ik heb mijn lens speciaal gekocht om een safari te doen in tanzania.
              In de winkel hebben ze me niet gevraagd of de lens wou testen.
              Thuis Had ik het zo druk dat ik het niet nageken heb.
              In tanzania heb ik fotos willen maken en de AF (automatisch) kon nooit scherp stellen.
              Nadien is gebleken dat zonder uv filter het beter ging maar dat het lang duurde voor hij kon scherp stellen . ( test op 2 body + de lens op een voet geplaatst )
              Mijn safari heb ik dan laten vallen en de kilimanjero gedaan.
              Terug thuis Had ik een bericht achter gelaten op dit site en bleek dat vele onder jullie geen uv filters gebruiken . Dan maar eens een polar filter geprobeerd,en nee geen AF.
              Terug gebracht bij konijnenberg en nu minimum 5 weken wachten .
              De lens is nooit gevallen, en met sigma heb ik al te kampen gehad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beaulieu Bekijk bericht
                Ik denk dat ik beter een nikor gekocht had.
                Het is mijn 2de sigma dat ik koop. ( de 105mm macro was brol )

Die 120-400 kan ik niets over zeggen , maar wat betreft de 105mm macro is een veralgemening hier niet op zijn plaats hoor.De mijne levert prima resultaten.

Walter
                Last edited by Phororhacos; 5 februari 2010, 13:31.
                D850

Comment

@ Beaulieu
                  Eerste keer dat ik hoor dat een UV filter impact heeft op AF, of de AF al helemaal uitschakelt.

Een UV filter is uiteindelijk gewoon een stuk neutraal glas.
                  Volgens dezelfde redenering zou je lens ook niet kunnen scherpstellen vanachter een raam.

Pola filter verdonkert het beeld 1 à 2 stops, dus dat zou nog te begrijpen zijn.

Comment

inderdaad raar van die uv filter...daar zit toch een defect in de lens. Echt jammer voor u zeg...op safari zijn en dan dat voor hebben. Ik heb die lens ook daarvoor gekocht trouwens. Ik weet dat canon 100-400 of een prime beter is, maar het budget speelt een rol. Ik ben verre van een goede fotograaf, dus...
                    Bij konijn zijn ze toen met mij naar buiten gegaan, sigma uitgepakt, op m'n fototoestel gezet, mij testshots laten maken, vergeleken met de 500 versie. Dan de lens terug ingepakt en meegenomen. Ik hoop dat ik er geen defecten mee heb op 'het cruciale' moment.
                    Nu hebben we wel de TS nog niet kunnen helpen met zijn test.

Comment

Hi guys,

er is idd al veel geschreven en gezegd.
                      Zondag heb ik een gloednieuwe Canon 100-400 kunnen testen (waarvoor mijn dank aan forum-lid Alca). Ik kan alleen maar zeggen dat ik onder de indruk was. Door de prestaties (ondanks het slechte weer), en dat ze toch nog goed in de hand ligt. Maar in 't achterhoofd houdend wat de prijs voor deze top-lens is...

De Sigma 120-400 is blijkbaar nog een 400gr zwaarder ook.

Hmmm, ik ben er nog niet aan uit wat ik ga doen.

Toch bedankt.

mvg,
                      Hiawatha.
                      What if...

Comment

Bij sommige winkels kun je een lens eerst huren en dan dat geld terugkrijgen als je zo'n zelfde lens aankoopt dacht ik, maar ik weet niet juist meer welke winkel (Konijneberg?) en of dit voor alle lenzen geldt..
                        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

als het budget geen kwaad kan voor u , niet twijfelen, bekijk eens de vgl test op dp preview. Voor dat gewicht zou ik het niet doen, de kwaliteit is belangrijker. De canon wint daar, you get what you pay for

Comment

Als je het kunt betalen neem dan absolut de Canon 100 - 400 deze is beduidend beter, ook qa contructie.
                            Wat betreft een protectie filter mijn broer gebruikt ook de Sigma 120 - 400 met filter, en dat werkt probleemloos.

Comment

Niettegenstaande ik de Sigma kon kopen bij Art en Craft werd me toch aangeraden te wachten en te opteren voor de 100-400 wegens een stuk beter, scherper, lichter, sneller, ...
                              Ik ben daar geen klant, maar chapeau voor dit advies

Gek, toen ik 3 jaar geleden na lang twijfelen een 100-400 kocht was dit een zeer verdachte lens

En het is nog altijd een "poor man's" lens, de 400 5.6 (de andere armeluislens) is toch nog een (heel) tikkeltje beter
                              En als je even een 500 f:4 of een 300 f:2.8 op je camera mag zetten weet je het wel
                              Die spullen vind ik wel overkill voor mijn niveau

Comment

Working...
                              X