Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concerten : (D700 + Sigma 70-200mm) OF (D90 / D300 + Nikkor 70-200mm)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Concerten : (D700 + Sigma 70-200mm) OF (D90 / D300 + Nikkor 70-200mm)

    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
    Je mist shots als je voortdurend moet wisselen...
    Zeer correcte opmerking!

    Comment


    • #17
      Re: Concerten : (D700 + Sigma 70-200mm) OF (D90 / D300 + Nikkor 70-200mm)

      Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
      Ik heb eigenlijk nog maar zelden gemist door lenswissel, maar al wel vaak door te weinig licht.
      absoluut... beter een shot missen dan het hele concert...

      ik heb geen concert ervaring, doch heb wel ervaring met alle nikon lenzen en toestellen waar hier sprake over is, en maak low ISO foto's (ISO 6400) in donkere sporthallen (bv. basketball) of nog donkerdere danszalen...


      ik heb een 70-200mm VRI, en een 85mm F1.4... ik start soms wel eens met de zoom lens maar na drie vier shots berg ik hem op en blijft de 85mm constant op m'n D700... Ik kader en crop indien nodig...
      Ik heb ook de 85mm 1.8 gehad, en die lag me niet... ik vind de 1.4, naar bouw en kwaliteit een super fijne lens...

      heb al deze lensen ook op een D200 en D300 gebruikt maar op een D700 pas, schitteren ze... Ik zou persoonlijk niet voor de sigma gaan doch wel voor een 85mm, eventueel de 1.8, die grondig uitproberen, en pas dan indien nodig naar iets anders kijken... een andere prime die misschien ook interessant is is de 180mm 2.8.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #18
        Re: Concerten : (D700 + Sigma 70-200mm) OF (D90 / D300 + Nikkor 70-200mm)

        Ik wil absoluut niemand tegen de schenen stampen met volgende opmerking maar ik denk dat als je met een 70-200 2.8 (wat per definitie DE concertlens is) je plan niet kan trekken bij een concert, het niet aan het materiaal ligt.

        Mijn 1D2 kan qua hoge ruis zeker niet tippen aan een D700 (die naar wat ik lees perfect 3200 en zelfs hoger mits goed belicht kan gebruiken) en toch lukt het mij met een 1D2 op ISO1600 ook. Ik heb misschien iets meer nabewerking nodig maar 1 stopje onderbelichten is meestal al voldoende om een goede sluitertijd te krijgen op 2.8 @ ISO1600.

        Nogmaals : ik wil niemand tegen de schenen stampen of incompetent noemen he voor ik hier een oorlog start
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #19
          Re: Concerten : (D700 + Sigma 70-200mm) OF (D90 / D300 + Nikkor 70-200mm)

          ik denk dat het vooral aan het type concerten ligt
          sommige zullen waarschijnlijk standaard beter belicht zijn dan anderen.
          Ik weet alleen dat mijn camera op 3200iso gaat als ik hem aanzet, de prime zelden de 2.8 haalt en de sluitertijd dan maar net (niet) goed is scherp te werken.

          Dat misschien iets om rekening mee te houden als je concerten doet: hoe licht is het daar meestal. Ik zie de laatste paar maanden steeds meer mensen naar primes teruggrijpen bij folk optredens (wat ik al langer deed omdat ik mij geen zoom kan veroorloven), maar ik kan er perfect bijkomen dat een beter verlicht podium/zaal met een 2.8 zoom ook goed (beter) werkbaar is.
          ik heb net even men laatste concert erbij genomen: 17 foto's over gehouden (folkroddels had mij een beetje uitgedaagd, dus blijven selecteren ), 5 daarvan zijn op 2.8 of meer (1 @ 3.2), de rest zit lager. en mijn snelste tijd ligt op 125. dat is niet eens genoeg om een snel bewegende muzikant te bevriezen

          Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik het nog nooit ZO donker gehad heb tijdens een optreden

          mijn lenzen verlanglijst: 85 f1.8 en daarna 70-200 f2.8 VRII of 8mm

          Maar goed
          ieder zijn manier van werken en meestal weet je na een paar keren met beide gewerkt te hebben of samen met iemand die de andere optie koos wat je moet doen in welke omstandigheden.

          --> Ga voor de D700!
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

          **=ol

          Comment


          • #20
            Re: Concerten : (D700 + Sigma 70-200mm) OF (D90 / D300 + Nikkor 70-200mm)

            Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
            Ik heb eigenlijk nog maar zelden gemist door lenswissel, maar al wel vaak door te weinig licht.
            Wanneer je zoals zo vaak slechts drie nummers ( soms slechts) één nummer mag fotograferen vrees ik toch dat wanneer je van lens wil wisselen je toch iets mist. En dan spreken we nog niet van de andere fotografen die rond je heen zitten te drummen.

            Comment


            • #21
              Re: Concerten : (D700 + Sigma 70-200mm) OF (D90 / D300 + Nikkor 70-200mm)

              als je dichtbij kan staan: goedkoopste oplossing 50mm 1.8 de max van e lenske en kost maar 100€ of zoiets

              en ja D700 is de max op concerten


              en de oude versie van de 70-200 werkt vree goe op D700 voor concertfoto's
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #22
                Re: Concerten : (D700 + Sigma 70-200mm) OF (D90 / D300 + Nikkor 70-200mm)

                Het is interessant om te zien dat bijna iedereen andere ideëen heeft hierover. Er zijn voorstanders voor primes en anderen dan weer voor de zoomlenzen.

                De D700 krijgt goede commentaren, wat ook opvalt is dat niemand de Sigma echt aanraadt...

                Comment


                • #23
                  Re: Concerten : (D700 + Sigma 70-200mm) OF (D90 / D300 + Nikkor 70-200mm)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bobby Peru Bekijk bericht
                  De D700 krijgt goede commentaren, wat ook opvalt is dat niemand de Sigma echt aanraadt...
                  Is inderdaad zo, omdat je voor een ietsje meer tweedehand een Nikon 70-200 F/2.8 VR kunt kopen wat een veel betere lens is
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Concerten : (D700 + Sigma 70-200mm) OF (D90 / D300 + Nikkor 70-200mm)

                    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    Is inderdaad zo, omdat je voor een ietsje meer tweedehand een Nikon 70-200 F/2.8 VR kunt kopen wat een veel betere lens is
                    unk? de Sigma kost nieuw net geen 700 € en de Nikon 70-200 2.8 VR kost tweedehands toch nog steeds 1200 - 1300 € niet? het dubbele vind ik toch nog net iets meer dan "ietsje meer"

                    los daarvan, zou ik de Sigma ook niet meer willen ruilen voor mijn Canon variant hoor
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #25
                      Re: Concerten : (D700 + Sigma 70-200mm) OF (D90 / D300 + Nikkor 70-200mm)

                      D700 : hoge isowaarde -> ideaal voor concerten, duur, 'slechts' 200 mm tele op FX
                      D300 : snellere AF, meer knoppen (minder 'menuzoeken'), betere body dan D90
                      D90 : betere iso en goedkoper dan D300
                      hey sorry voor missch domme vraag, maar lees ik hier nu dat de D300 het snelste AF heeft van de 3?? of sneller dan de D90, maar D90 dan weer betere ruis prestatie .....
                      of verkeerde interpretatie?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Concerten : (D700 + Sigma 70-200mm) OF (D90 / D300 + Nikkor 70-200mm)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jays Bekijk bericht
                        hey sorry voor missch domme vraag, maar lees ik hier nu dat de D300 het snelste AF heeft van de 3?? of sneller dan de D90, maar D90 dan weer betere ruis prestatie .....
                        of verkeerde interpretatie?

                        je leest het fout... sneller dan de D90 ja... en qua ruis, intussen is er de D300s... en de D7000
                        dit draadje is bijna een jaar oud...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Concerten : (D700 + Sigma 70-200mm) OF (D90 / D300 + Nikkor 70-200mm)

                          ja sorry, maar was voor mij een relevante vergelijking van specifiek deze modellen, heb niet zoveel interesse in de D300S en D7000

                          ik probeer de verschillen en of gelijkenissen op vlak van het Autofocus systeem te achterhalen tussen de D300 & D700

                          maar toch bedankt!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Concerten : (D700 + Sigma 70-200mm) OF (D90 / D300 + Nikkor 70-200mm)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jays Bekijk bericht
                            ja sorry, maar was voor mij een relevante vergelijking van specifiek deze modellen, heb niet zoveel interesse in de D300S en D7000

                            ik probeer de verschillen en of gelijkenissen op vlak van het Autofocus systeem te achterhalen tussen de D300 & D700

                            maar toch bedankt!
                            Zover mij bekend...zelfde AF systeem, D700 een sterkere AF-motor (voor de AF-D lenzen)...overall schijnt de AF van de D700 beter/sneller te zijn.

                            Kan zelf niet oordelen aangezien ik de D300(s) niet heb.
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment

                            Working...
                            X