Hallo,
Ik sta voor een keuze die me al veel kopzorgen heeft bezorgd. Hoe meer ik erover lees, hoe moeilijker het wordt
Ik wil (vooral voor concertfotografie) een goede body-lenscombinatie.
Ik dacht aan een Nikon D700 + Sigma 70-200 , maar anderen raden me een DX (D90 of D300) aan met de befaamde Nikon 70-200 lens.
D700 : hoge isowaarde -> ideaal voor concerten, duur, 'slechts' 200 mm tele op FX
D300 : snellere AF, meer knoppen (minder 'menuzoeken'), betere body dan D90
D90 : betere iso en goedkoper dan D300
Daarnaast de lens : ik geloof gerust dat de Nikon beter is, maar de Sigma + D700 zal qua autofocus toch ook niet zo slecht zijn ? Of toch maar een DX met een dure maar goede Nikon lens ? (want de body vervang je en de lens blijft...)
Zijn er nog mensen die voor deze keuze stonden (en die concerten doen) ?
Alvast bedankt!!
Ik sta voor een keuze die me al veel kopzorgen heeft bezorgd. Hoe meer ik erover lees, hoe moeilijker het wordt
Ik wil (vooral voor concertfotografie) een goede body-lenscombinatie.
Ik dacht aan een Nikon D700 + Sigma 70-200 , maar anderen raden me een DX (D90 of D300) aan met de befaamde Nikon 70-200 lens.
D700 : hoge isowaarde -> ideaal voor concerten, duur, 'slechts' 200 mm tele op FX
D300 : snellere AF, meer knoppen (minder 'menuzoeken'), betere body dan D90
D90 : betere iso en goedkoper dan D300
Daarnaast de lens : ik geloof gerust dat de Nikon beter is, maar de Sigma + D700 zal qua autofocus toch ook niet zo slecht zijn ? Of toch maar een DX met een dure maar goede Nikon lens ? (want de body vervang je en de lens blijft...)
Zijn er nog mensen die voor deze keuze stonden (en die concerten doen) ?
Alvast bedankt!!
Comment