Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-S VR 105 mm f/2.8G IF-ED MC of toch maar niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• AF-S VR 105 mm f/2.8G IF-ED MC of toch maar niet?

Op dit moment gebruik ik vooral mijn AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED objectief op mijn D-80. Heb recent ook een AF-S 50 mm f/1.4G bijgekocht.
    Daar ik niet zo tevreden ben van de scherpte/lichtsterkte van mijn 18-200 ben ik ook op zoek naar een zoom objectief. Hierbij viel mijn oog vooral op volgend objectief: AF-S VR 105 mm f/2.8G IF-ED MC. Ik zou dit echter ook dan als niet macro objectief willen gebruiken om onder slechtere licht omstandigheden te fotograferen. Heb echter nogal negatieve kritiek gelezen als je dit als zoom objectief wil gebruiken (dus niet als macro).

- Heeft iemand van jullie ervaring in het gebruik van dit objectief als niet macro?
    - Zijn er mensen die mij eerder de AF 105mm f/2.0 D DC zouden aanraden?

N.B. slechts af en toe laat ik mij verleiden to macro fotografie maar heb dan wel nood aan een geschikte lens....

Alle commentaren welkom.....
    LuxE
    “It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt” ... Quote by Mark Twain

Re: AF-S VR 105 mm f/2.8G IF-ED MC of toch maar niet?

Overweeg ook maar eens de 85/1.8 AFD; superlensje.
    Niet duur, en uitstekende resultaten vanaf f2.2.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LuxE Bekijk bericht
      Heb echter nogal negatieve kritiek gelezen als je dit als zoom objectief wil gebruiken.
      Hier kan geen negatieve kritiek op zijn: het kan niet.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Even verduidelijken voor de LuxE: hjanssen schuimt het forum af op zoek naar foutjes en verkeerd geïnterpreteerde zaken en maakt er dan een sarcastische opmerking over zonder de mensen in kwestie verder te helpen.

Je verwart de term zoom met de term tele, en zo'n kans laat bovenstaande zelden onbenut
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

ik heb de oude Nikkor 105 micro 2.8
          en da's e vree goe portretlenske zenne
          scherp !
          wel geen zoom, dan maar zoomen met de voeten hé ;-)
          en ook ni van de rapste (maar bvb wel al gebruikt op indoorconcerten)
          den AF-S zou rapper moeten zijn
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

In de praktijk in geen enkel opzicht negatieve kritiek op dit objectief (ook niet gelezen),in tegendeel
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Al vast bedankt voor de reacties, zeker voor deze die mijn foutief gebruik van zoom (was bedoeld als tele) konden doorgronden..., Zal dus mijn voeten maar aanspreken om te zoomen....

Dus blijkbaar geen probleem om deze lens ook als tele te gebruiken.... alleen maar positieve reacties lijkt mij. Mijn geld gaat dus goed besteed zijn.

Bedankt.
              LuxE
              “It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt” ... Quote by Mark Twain

Comment

Perfect bruikbaar als kleine tele, hier gebruikt op mijn D200.

Comment

De 105mm is voorzien van een zwevend element om de prestaties te verbeteren voor veraf omdat het een macro objectief is

Comment

Working...
                  X