Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 17-70 & tele goede combi?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 17-70 & tele goede combi?

Hallo,

Momenteel fotografeer ik met een Canon EF 28-105mm f/3.5-4.5 USM op mijn EOS 400D. Ik mis groothoek en wil de 28-105 graag vervangen door een lichtsterke lens.

Ik gebruik de lens vooral voor stedentrips, architectuur, product- & portrtetfotografie, zowel binnen als buiten. Daarnaast wil ik (op een later tijdstip) voor een reis naar Azie graag een telelens (b.v. 70-300mm) aanschaffen.

Ik heb de Sigma 17-70mm F/2.8-4.5 DC op het oog.

Is de Sigma 17-70 een goede "walk around lens"? die ik (op een later tijdstip) aan wil vullen met een tele-zoom lens (bijvoorbeeld 70-300mm)?

Mijn budget is beperkt, vandaar de Sigma en geen Canon en ik overweeg een 2e hands lens te kopen.

Gr Bouke
    Canon EOS 400D - kitlens (17-55) - Canon EF 28-105mm f/3.5-4.5 USM

Re: Sigma 17-70 & tele goede combi?

Ik heb twee jaar deze lens (17-70mm) gehad en was er zeer tevreden van! Hij is zeer zeker zijn prijs waard. Ik heb hem onlangs vervangen door een canon EF-s 17-55mm 2.8. en deze is als je appels met peren wil vergelijken subliem.

greetz
    Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

Comment

Goed om te horen dat de Sigma beviel, de Canon 17-55 2.8 is toch wel een andere categorie..

Comment

Een vriend van me heeft deze eerst op zijn 400D gehad, momenteel een 7D. Hele mooie resultaten moet ik zeggen. Hij is er heel erg over te spreken...prijs/kwaliteit heel goed.

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BoukeBouke Bekijk bericht
          Hallo,

Momenteel fotografeer ik met een Canon EF 28-105mm f/3.5-4.5 USM op mijn EOS 400D. Ik mis groothoek en wil de 28-105 graag vervangen door een lichtsterke lens.

Ik gebruik de lens vooral voor stedentrips, architectuur, product- & portrtetfotografie, zowel binnen als buiten. Daarnaast wil ik (op een later tijdstip) voor een reis naar Azie graag een telelens (b.v. 70-300mm) aanschaffen.

Ik heb de Sigma 17-70mm F/2.8-4.5 DC op het oog.
          De Sigma is een aardig lensje , maar vegeleken met de Canon absoluut geen lichtsterke lens, dat is te verwaarlozen.

Comment

Leuke lens. Had vroeger ook de combinatie EOS 400d met de kitlens 18-55. Heb eerst de sigma gekocht en dat was al een gans verschil tegenover de kitlens. Heb achteraf de 24-105L gekocht die beter is, maar prijs/kwaliteit is de combinatie sigma 17-70 met de canon 55-250 IS voortreffelijk: voor een gering budget heb je een grote range met een mooie kwaliteit. Bijkomende handigheid: AF vanaf +/-20 cm, kan reeds een beetje macro aan en zijn gering gewicht is ook interessant.
            Ik heb nu op mijn EOS 50d de 24-105 L lens van Canon maar toch hou ik mijn sigma 17-70 als allround wandellens. Ze zit nog heel regelmatig op mijn body en ik ben nog altijd tevreden over het resultaat...
            Last edited by philippeDeli; 28 januari 2010, 20:42. Reden: aanvulling
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Bedankt voor de reacties,

Heb veelal goede dingen gehoord, dus ik ga rondkijken naar de Sigma. (@Telekees: De Canon is inderdaad niet te vergelijken, zal dan toch eerst even door moeten sparen.....)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BoukeBouke Bekijk bericht
                Bedankt voor de reacties,

Heb veelal goede dingen gehoord, dus ik ga rondkijken naar de Sigma. (@Telekees: De Canon is inderdaad niet te vergelijken, zal dan toch eerst even door moeten sparen.....)
                Voor lichtsterk wordt het toch een 3x zoomlens of in die buurt zoals 17-55.
                F2.8 zooms met 18-100 of zoiets bestaan niet, dat zou te duur/groot/zwaar worden....

Comment

Working...
                X