Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraagje

wat denken jullie van de combinatie "18-55 IS" en "55-250 IS" van canon.

dit voor op de 350D.

Re: vraagje

Oorspronkelijk geplaatst door yoeri1 Bekijk bericht
    wat denken jullie van de combinatie "18-55 IS" en "55-250 IS" van canon.

dit voor op de 350D.
    Goede beeldkwaliteit, veel bereik en gestabiliseerd voor relatief weinig geld.
    Voor < 300€ nieuw en het kan nog minder als je de 18-55 IS 2e hands koopt , er is vrij veel aanbod omdat veel mensen, door forums als dit opgejut, menen te moeten "upgraden"

Ideaal voor de 350D zou ik haast zeggen.

Een tip nog als je dit bereik in 1 lens zou willen hebben:
    Ik was zojuist op de site van cameranu.nl en daar was de Tamron 18-250 superzoom in de aanbieding voor 199€, heeft echter geen stabilisatie.

Comment

ik had de 18-200 van canon met IS eerder overwogen maar het lijkt me eigenlijk iets beter van kwaliteit om verschillende overlappende lenzen te gebruiken.

iets meer tijd nodig om eens te wisselen, maar de 18-55 zal toch meer voor binnen of restaurantbezoek ed zijn.

met de 55-250 kan ik op wandelingen de meeste foto's wel maken denk ik ?

als er iemand nog een goede tip heeft voor een lens waar close-ups mee te maken zijn?
      ( voornamelijk om markeringen op bajonetten en dergelijke zuiver en beeldvullend te fotograferen)

Comment

als er iemand nog een goede tip heeft voor een lens waar close-ups mee te maken zijn?
        ( voornamelijk om markeringen op bajonetten en dergelijke zuiver en beeldvullend te fotograferen)
        Ik denk dat dat met de kitlens 18-55 IS al aardig gaat.
        Is dat niet genoeg, dan zijn er voorzetlensjes voor niet teveel geld, waar redelijke resultaten zijn mee te halen..
        Overigens zou ik daar zelf een kompaktcamera voor gebruiken, die zijn daar van nature wat beter in zonder extra hulpmiddelen.

Comment

ik heb reeds een compact , doch die is er al even slecht in als de slr op de moment.

met de standaard 18-55 kitlens (ondertussen met technisch mankement afgevoerd) lukte dit niet echt.

de afstand tot een markering die aardig klein gestempeld is was te groot meestal om ze nog enigszins beeldvullend scherp te krijgen.

vandaar de vraag.

Comment

ik heb reeds een compact , doch die is er al even slecht in als de slr op de moment.

met de standaard 18-55 kitlens (ondertussen met technisch mankement afgevoerd) lukte dit niet echt.

de afstand tot een markering die aardig klein gestempeld is was te groot meestal om ze nog enigszins beeldvullend scherp te krijgen.

vandaar de vraag.
            Hele aardige macro kan met de volgende spullen:
            -M42>EOS adapter
            -Setje M42 tussenringen
            -Pentacon 50mm F1.8 (kringloopwinkel)

Comment

Working...
            X