Ik ga dit weekend kijken naar een 2e hands sigma 100-300mmF4. hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? ben nog niet zolang bekent met Nikon. ben een ex pentax gebruiker.
Ik ga dit weekend kijken naar een 2e hands sigma 100-300mmF4. hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? ben nog niet zolang bekenD met Nikon. ben een ex pentax gebruiker.
gr Johan
Je moet ook niet bekend zijn met Nikon maar met Sigma.....
Ik heb weinig ervaring met 2e hands aankopen. Waar ik zeker op zou letten is de staat van het objectief. Zitten er zichtbare beschadigingen op? Krasjes op de lens? Etc. Dit zegt behoorlijk wat over hoe de oude gebruiker met het objectief is omgesprongen.
Verder zeker een aantal verschillende testfoto's maken, op verschillende brandpunten en met verschillende diafragma's. Deze foto's vervolgens op een PC of laptop bekijken is wel handig.
Zoals hierboven geschreven staat bekijken van de lens. Geen stof in de lens (weinig kans is toe schuift niet uit) geen krassen op het glas? Eens enkele fotos nemen, bekijken op pc zal misschien niet haalbaar zijn. Enkele fotos vragen die met de lens genomen zijn.
Comment