Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF Nikkor 50 mm F/1.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• AF Nikkor 50 mm F/1.8

Ik heb zopas deze lens toegestuurd gekregen via ebay, er zit een handleiding bij,
    maar niet in het nederlands...
    is er iemand die mij daar aan kan helpen?

bedankt alvast!
    groetjes
    hilde
    groetjes
    hilde

Re: AF Nikkor 50 mm F/1.8

Diafragma vergrendelen op kleinste waarde, op de camera en klaar. Als je een D40 oid hebt, is er geen AF.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Diafragma vergrendelen op kleinste waarde, op de camera en klaar. Als je een D40 oid hebt, is er geen AF.
      Je bedoelt op de lens zelf het getal 22 vastzetten?
      wat gebeurt er dan als je op de lens een ander fgetal instelt?

vragen klinken misschien dom, maar ben nog nie lang bezig en voor mij zijn nog vele dingen latijn (in dit geval chinees)
      Ik heb een nikon d80

bedankt alvast voor de snelle reactie!
      groetjes
      hilde

Comment

Handleiding bestaat alleen in Duits, Engels, Spaans, Frans en Italiaans...
        ga naar http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/answers/list en klik op 'Handleidingen'
        mvg
        Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tullep Bekijk bericht
          Vast op 22, maar ik wist niet dat de kleinste stand was.
          Kun je niks blokkeren en gewoon eens proberen en dan zie je wat er gebeurd.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

vragen klinken misschien dom, maar ben nog nie lang bezig en voor mij zijn nog vele dingen latijn (in dit geval chinees)
            Ik heb een nikon d80

bedankt alvast voor de snelle reactie!
            Als je deze op een ander getal dan het grootste getal plaatst (hier F22) zal je op het scherm van je toestel Fee komen te staan, waardoor je geen enkele foto kan nemen.
            Het diafragma van de lens stel je elektronisch in op je D80 zelf.
            Dit door je toestel op stand A te plaatsen, en dmv wieletje op je camera het diafragma in te stellen.

Het diafragma instellen (die draaiknop met F getalletjes) op de lens zelf is goed voor oudere modelen van analoge reflexen zoals bv F90,F601,F801,...
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

tis toch super simpel?

Je weet waar de diafragma ring zit?
              http://www.thinkcamera.com/news/images/nikon50mmbig.jpg hier een afbeelding zodat je weet wat ik met links en rechts bedoel
              rechts, tegen de banjonet (de aansluiting op de camera) zit dus de diafragma ring. voor digitale camera's moet je die op 22 draaien. Deze staat op 5.6 (wit bolletje)
              onder de D van 1.8 AF-D zit een schakelaartje met oranje bolletje. Als je dat verschijft, vergrendel je je diafragma, dit kan enkel als het op 22 staat.
              Daarna enkel nog op je toestel zetten een gaan met die banaan. De scherpstelring zit gans vooraan (links op foto), maar daar blijf je beter af als het toestel in AF staat.

Als je diafragma niet op 22 staat op je camera, ga je normaal gezien een foutmelding krijgen en geen foto's kunnen maken.

bij deze denk ik dat je de hele gebruikshandleiding zo ongeveer hebt
              Last edited by Tyrr; 22 januari 2010, 15:19. Reden: PVA was me voor :p
              hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

allemaal héél erg bedankt om mij een duidelijke uitleg te geven!
                ik zie licht in de duisternis!!!

tja, soms krijg je zo van die vragen in je hoofd waarop je in de handleiding geen antwoord leest, zoals, waarom die andere f getallen er dan staan (voor oudere camera's), en waarom je dan ineens "Fee" ziet verschijnen als je toch een ander fgetal instelt...

bedankt hoor!

groetjes
                hilde
                groetjes
                hilde

Comment

Maar als je dan wilt op M werken mag je je diafragma juist weer niet vast zetten als je nog een objectief hebt met diafragmaschaal , maar dat zal wel hier het geval zijn
                  Last edited by koen1950; 23 januari 2010, 13:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                    Maar als je dan wilt op M werken mag je je diafragma juist weer niet vast zetten als je nog een objectief hebt met diafragmaschaal hebt , maar dat zal wel
                    Waar komt dit opzienbaarlijk inzicht vandaan

Comment

Maar als je dan wilt op M werken mag je je diafragma juist weer niet vast zetten als je nog een objectief hebt met diafragmaschaal hebt , maar dat zal wel
                      Koen, hier kan ik niet volgen, je bedoelt met die M manueel waarschijnlijk, als je het diafragma vastzet op 22 op het objectief kan je toch alle kanten uit op je toestel zelf? of zie ik dat verkeerd?
                      Op mijn objectief staat idd een diafragmaschaal, maar dacht dat die diende als je deze lens gebruikt op oudere toestellen waarop je diafragma niet kan instellen?

groetjes
                      hilde
                      groetjes
                      hilde

Comment

Koen, hier kan ik niet volgen, je bedoelt met die M manueel waarschijnlijk, als je het diafragma vastzet op 22 op het objectief kan je toch alle kanten uit op je toestel zelf? of zie ik dat verkeerd?
                        Op mijn objectief staat idd een diafragmaschaal, maar dacht dat die diende als je deze lens gebruikt op oudere toestellen waarop je diafragma niet kan instellen?

groetjes
                        hilde
                        tuurlijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          tuurlijk...
                          ik spreek voor mezelf over nikon he en wel over de D80 als je op M werkt met MF objectieven moet je zelf je diafragma instellen met de ring dus kan je hem niet vast op 22 zetten ,De D80 is nog geen oud toestel he, dat is natuurlijk niet het zelfde voor de nieuwe objectieven

Comment

ik spreek voor mezelf over nikon he en wel over de D80 als je op M werkt met MF objectieven moet je zelf je diafragma instellen met de ring dus kan je hem niet vast op 22 zetten ,De D80 is nog geen oud toestel he, dat is natuurlijk niet het zelfde voor de nieuwe objectieven
                            En ik sprak niet voor mezelf of voor jou maar voor tullep. En dat was toch de bedoeling van dit topic dacht ik?

Comment

Dan weet ze dat dan ook, voor alle AF objectieven diafragma op kleinste diafragma vast zetten en voor de MF objectieven niet
                              Last edited by koen1950; 23 januari 2010, 18:14.

Comment

Working...
                              X