Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportfotografie NIKON D700 + 70 - 200 mm VRII met weinig licht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sportfotografie NIKON D700 + 70 - 200 mm VRII met weinig licht

    Ik ben sinds december 2009 in het bezit van de Nikon 70 - 200 VRII en doe aan sportfotografie nl synchroon zwemmen. Ik gebruik deze lens in combinatie met mijn
    NIKON D700 en sta versteld van de beeldkwaliteit! Zelfs bij weinig licht en ISO 2000 heb
    ik haarscherpe foto's kunnen trekken. Kijk maar eens op de weblink http://foto.dcsz.nl klik op 10.01.2010

    Wat vinden jullie van deze foto's?

  • #2
    Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70 - 200 mm VRII met weinig licht

    Het is handiger een aktieve link te plaatsen dan een rode.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70 - 200 mm VRII met weinig licht

      jij trekt met flits in een zwembad?

      een D700 + 70-200 f2.8 moet dat toch zonder flits aankunnen imho. En dat gaat veel betere resultaten geven dan zulke platgeflitste foto's.
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70 - 200 mm VRII met weinig licht

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        jij trekt met flits in een zwembad?

        een D700 + 70-200 f2.8 moet dat toch zonder flits aankunnen imho. En dat gaat veel betere resultaten geven dan zulke platgeflitste foto's.
        Zelfde idee.. Wat zijn trouwens je EXIFS bij deze foto's? Het ziet er niet echt naar uit dat je volledig gebruik maakt van de lichtsterkte van deze lens...
        Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
        My flickr My site

        Comment


        • #5
          Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70 - 200 mm VRII met weinig licht

          Deze zijn al een tijd geleden genomen, ik weet niet of de exif er nog inzitten, mss deed ik dan nog "save 4 web" en dan ben je alles kwijt hé.

          Was in ieder geval zondet flits en MAAR met 20D + 70-80 2.8 van Sigma.
          Met uw materiaal...
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

          Comment


          • #6
            Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70 - 200 mm VRII met weinig licht

            Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
            Deze zijn al een tijd geleden genomen, ik weet niet of de exif er nog inzitten, mss deed ik dan nog "save 4 web" en dan ben je alles kwijt hé.

            Was in ieder geval zondet flits en MAAR met 20D + 70-80 2.8 van Sigma.
            Met uw materiaal...
            welke deze?
            en bedoel je niet 70-200?
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70 - 200 mm VRII met weinig licht

              Ik heb de foto's getrokken in een zwembad tijdens een synchroshow terwijl het bijna volledig donker was. De lichtomstandigheden waren zeer moeilijk omdat er voortdurend spots doorheen het zwembad schenen. Daarom heb ik gekozen om te fotograferen met mijn NIKON flitster SB900. Ik heb gekozen voor een sluitertijd van 1/200 om de bewegingsscherpte zo goed mogelijk vast te leggen (spattende waterdruppels) en een diafragma van 7,1 om toch ook een mooie scherptediepte te verkrijgen. Uiteindelijk was ik zelf behoorlijk tevreden over het resultaat. Wie kan mij meer tips geven om evtl nog betere foto's te trekken in de toekomst met mijn NIKON - uitrusting D700 + 70 - 200 VRII ?
              Ik ben zelf geen professional en wil nog veel leren ...

              Comment


              • #8
                Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70 - 200 mm VRII met weinig licht

                Oorspronkelijk geplaatst door Koen Steegmans Bekijk bericht
                Ik heb de foto's getrokken in een zwembad tijdens een synchroshow terwijl het bijna volledig donker was. De lichtomstandigheden waren zeer moeilijk omdat er voortdurend spots doorheen het zwembad schenen. Daarom heb ik gekozen om te fotograferen met mijn NIKON flitster SB900. Ik heb gekozen voor een sluitertijd van 1/200 om de bewegingsscherpte zo goed mogelijk vast te leggen (spattende waterdruppels) en een diafragma van 7,1 om toch ook een mooie scherptediepte te verkrijgen. Uiteindelijk was ik zelf behoorlijk tevreden over het resultaat. Wie kan mij meer tips geven om evtl nog betere foto's te trekken in de toekomst met mijn NIKON - uitrusting D700 + 70 - 200 VRII ?
                Ik ben zelf geen professional en wil nog veel leren ...
                Met een D700 en goed 2.8 glas:
                - Flits in de tas laten
                - Diafragma op 2.8
                - sluitertijd op 1/400 met de VR op ON. De VR voorkomt dat onscherpte door eigen beweging van de camera maar je zult toch wat onscherpte pakken van de snellere bewegingen (bijv ledematen).
                - iso instellen al naar gelang het licht. Kom je boven de 3200 iso dan kun je overwegen om de sluitertijd wat te laten zakken naar 1/250 maar dan wordt het marginaal als je op 200mm werkt.
                Groetjes, KC
                www.sportbeelden.com

                Comment


                • #9
                  Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70 - 200 mm VRII met weinig licht

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  welke deze?
                  en bedoel je niet 70-200?
                  Aan het prutsen geweest blijkbaar.
                  link : http://loloboy.fotopic.net/c1297528.html

                  En idd. 70-200 2.8.
                  Kheb thuis niet meer gezien of de Exifs er nog inzitten. Wss niet.

                  Natuurlijk al het verduisterd is en dan spots over het water schijnen dan heb je eigenlijk een beetje een "concertomgeving" war op zich al nie simpel is en dan nog de beweging.

                  Flitsen echter...
                  Mss second curtain?
                  Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                  BE-Wommelgem
                  .: 20D & D700 :.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70 - 200 mm VRII met weinig licht

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koen Steegmans Bekijk bericht
                    Ik heb de foto's getrokken in een zwembad tijdens een synchroshow terwijl het bijna volledig donker was. De lichtomstandigheden waren zeer moeilijk omdat er voortdurend spots doorheen het zwembad schenen. Daarom heb ik gekozen om te fotograferen met mijn NIKON flitster SB900. Ik heb gekozen voor een sluitertijd van 1/200 om de bewegingsscherpte zo goed mogelijk vast te leggen (spattende waterdruppels) en een diafragma van 7,1 om toch ook een mooie scherptediepte te verkrijgen. Uiteindelijk was ik zelf behoorlijk tevreden over het resultaat. Wie kan mij meer tips geven om evtl nog betere foto's te trekken in de toekomst met mijn NIKON - uitrusting D700 + 70 - 200 VRII ?
                    Ik ben zelf geen professional en wil nog veel leren ...
                    Als je flitst, wordt de beweging bevroren door de flits... dan moet je je sluitertijd helemaal niet dichtknijpen... integendeel... door je sluitertijd op 1/200 te zetten mis je nu het omgevings licht en wordt het rondom donker... je verliest contact met de omgeving... dus zet die eerder op 1/15 of 1/30... hangt er van af...

                    als je niet flitst is dit wel nodig en moet je minstens op 1/250 werken, hoge ISO, ga gerust tot 6400 met een D700
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70 - 200 mm VRII met weinig licht

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      Als je flitst, wordt de beweging bevroren door de flits... dan moet je je sluitertijd helemaal niet dichtknijpen... integendeel... door je sluitertijd op 1/200 te zetten mis je nu het omgevings licht en wordt het rondom donker... je verliest contact met de omgeving... dus zet die eerder op 1/15 of 1/30... hangt er van af...

                      als je niet flitst is dit wel nodig en moet je minstens op 1/250 werken, hoge ISO, ga gerust tot 6400 met een D700
                      Maarrr als je toch nog wat omgevingslicht hebt (dat moet helemaal niet veel zijn) krijg je je bevroren flitsbeeld (of dat nu eerste of tweede gordijn is maakt niet echt uit) en daarna wordt je onderwerp nog steeds belicht door het (meestal een compleet andere temperatuur hebbende) omgevingslicht...
                      en dat kan heel, heel lelijk zijn met grote vegen tot 100% onbruikbare foto's als gevolg. Maar dat hangt telkens weer af van de situatie en aanwezige licht

                      jou methode zal wel werken, op voorwaarde dat er zo goed als geen omgevingslicht op je onderwerp valt, wat helemaal niet het geval is in een zwembad
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70 - 200 mm VRII met weinig licht

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        Maarrr als je toch nog wat omgevingslicht hebt (dat moet helemaal niet veel zijn) krijg je je bevroren flitsbeeld (of dat nu eerste of tweede gordijn is maakt niet echt uit) en daarna wordt je onderwerp nog steeds belicht door het (meestal een compleet andere temperatuur hebbende) omgevingslicht...
                        en dat kan heel, heel lelijk zijn met grote vegen tot 100% onbruikbare foto's als gevolg. Maar dat hangt telkens weer af van de situatie en aanwezige licht

                        jou methode zal wel werken, op voorwaarde dat er zo goed als geen omgevingslicht op je onderwerp valt, wat helemaal niet het geval is in een zwembad
                        't spreekt van zelf dat je je flash moet gellen natuurlijk om... een CTO of een Window green, naargelang het aanwezige licht... Persoonlijk zou ik hier absoluut niet in flitsen! Werken met flits is geen eenvoudig materie... Je moet je goed bewust zijn van de parameters... en hoe je die kan beinvloeden of gebruiken...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70 - 200 mm VRII met weinig licht

                          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          Werken met flits is geen eenvoudig materie... Je moet je goed bewust zijn van de parameters... en hoe je die kan beinvloeden of gebruiken...
                          dat heb ik de laatste tijd zeker gemerkt na de aankoop van de triggers (door jou aangeraden ergens in een topic hier )
                          nu nog wachten tot alle gels, statieven en paraplu's van mijn bestelling bij konijn binnen zijn
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70 - 200 mm VRII met weinig licht

                            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            jij trekt met flits in een zwembad?

                            een D700 + 70-200 f2.8 moet dat toch zonder flits aankunnen imho. En dat gaat veel betere resultaten geven dan zulke platgeflitste foto's.
                            als ie dan perse wil flitsen, kan je altijd je flits op de rand van het zwembad zetten op een statief
                            Nikon D300s 17-55 f2/8 70-200 f2/8 35 f1/8 SB-900 SB-600

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sportfotografie NIKON D700 + 70 - 200 mm VRII met weinig licht

                              Oorspronkelijk geplaatst door michkezot Bekijk bericht
                              als ie dan perse wil flitsen, kan je altijd je flits op de rand van het zwembad zetten op een statief
                              Dat zou ik nooit doen: op de rand zetten....
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X