Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon image stabilizer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon image stabilizer

    Hallo,

    volgens Canon is het functioneren van de IS op de lens niet te controleren door de "leek". Dit kan enkel door Canon reparatie diensten.
    MAAR als we nu de IS als zo geweldig promoten, en het verschil niet kunnen vaststellen, wie zegt dat we er dan voordeel bij hebben als we foto's schieten. Wellicht gebruiken we het dan terwijl het niet functioneert.......
    Of zijn er fotografen die zeggen dat het bij bepaalde instellingen wel te testen is??

    groetjes

  • #2
    Re: canon image stabilizer

    Neem eens een foto met sluitertijd 1/30 sec met IS en zonder IS. En zoom ook wat in, tot 100mm ofzo.

    Ik denk dat je dan het verschil zal zien.
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

    Comment


    • #3
      Re: canon image stabilizer

      op mijn Canon S5 IS is de werking ervan spectaculair goed, zeker ook tijdens filmen.

      op mijn DLSR vind ik het moeilijk na te gaan. Je kan soms de lens horen trillen, en ik hab al foto's genomen met langere sluitertijden waar ik van verbaast ben dat het lukte.

      echter echt controleren... 'k heb me ook al afgevraagd hoe je dat kan.

      Patrick

      Comment


      • #4
        Re: canon image stabilizer

        Bij compact zal het wel moeilijk te controleren zijn.
        Bij DSLR's waar IS in het objectief is ingebouwd, kan je het wel gemakkelijk controleren
        door je langste brandpuntsafstand te gebruiken en dan te focussen op 1 punt en x/y bewegingen en cirkeltjes te maken, je zal duidelijk zien of de stabilisatie goed werkt of niet.

        Comment


        • #5
          Re: canon image stabilizer

          Is héél goed merkbaar wanneer de IS zijn werk doet, je moet maar eens focussen op iets en door de zoeker blijven kijken en dan IS afzetten, je zal het verschil wel merken.

          Nog een mogelijkheid is in Live view, vergroting van 10x gebruiken en IS aan of af zetten, als je het dan niet ziet of er is geen verschil dan werkt uwe IS waarschijnlijk niet naar behoren.

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: canon image stabilizer

            Oorspronkelijk geplaatst door kwekkert Bekijk bericht
            Hallo,

            volgens Canon is het functioneren van de IS op de lens niet te controleren door de "leek". Dit kan enkel door Canon reparatie diensten.
            MAAR als we nu de IS als zo geweldig promoten, en het verschil niet kunnen vaststellen, wie zegt dat we er dan voordeel bij hebben als we foto's schieten. Wellicht gebruiken we het dan terwijl het niet functioneert.......
            Of zijn er fotografen die zeggen dat het bij bepaalde instellingen wel te testen is??

            groetjes
            Je kan het technisch niet zelf uittesten, dat is normaal, maar je kan wel het resultaat evalueren.
            Bij sommige lenzen zie het het goed door de zoeker, een soort "magnetisch effect, of blijven hangen van je beeld", en anders gewoon eens 3 foto's op rij met en zonder stabiliser in de risicozone (1/2 tot 1/3 van de brandpuntsafstand)
            En dan zie je het vanzelf.

            Comment

            Working...
            X