Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door Elien1992 Bekijk bericht
    Bedankt voor het aanbod, ik woon helaas niet echt in je buurt..
    Hmm ja daar moet ik natuurlijk over nadenken, maar ik ga nu pas over naar de D90 dus full frame is nog even verder weg.
    Grote kans dat ik dan een betere lens (nikkor 70-200mm) daarbij wil hebben
    Maar dat is echt voor later, kan ik momenteel toch niet betalen.
    ik vind het prijsverschil tussen de 50-150mm en de 70-200 mm van sigma te klein om als je een beperkt budget zit toch te gaan voor de 50-150 (een kleine 90€ verschil bij konijnenberg)
    als je later die lens zoekt te verkopen heeft de 70-200 toch net iets meer meerwaarde dan die 50-150 juist door de mogelijkheid voor fullframe/analoge camera
    plus net iets meer zoom
    je hebt voor sportfotografie eigenlijk nooit zoom te veel

    Comment


    • #17
      Re: Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
      voor binnenpiste en paarden dan zal je dikwijls zelfs met een 2.8 lens te kort komen
      ik maak regelmatig eens foto's van jumping's en daar is 2.8 en iso 800-1000 heel dikwijls maar een randgeval voor nog een bruikbare foto te krijgen
      Ja dat besef ik, maar het zal in ieder geval al beter lukken dan met de set die ik nu bezit
      Natuurlijk probeer ik zoveel mogelijk buiten te fotograferen, maar soms gaat het gewoon
      niet anders.

      Comment


      • #18
        Re: Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
        ik vind het prijsverschil tussen de 50-150mm en de 70-200 mm van sigma te klein om als je een beperkt budget zit toch te gaan voor de 50-150 (een kleine 90€ verschil bij konijnenberg)
        als je later die lens zoekt te verkopen heeft de 70-200 toch net iets meer meerwaarde dan die 50-150 juist door de mogelijkheid voor fullframe/analoge camera
        plus net iets meer zoom
        je hebt voor sportfotografie eigenlijk nooit zoom te veel
        Prijsverschil maakt idd niet zoveel uit, enkel daarvoor zou ik niet voor een 50-150 gaan.
        Wél voor het gewicht, ik heb de 70-200 al eens vastgehad en dat is toch wel een heel
        verschil t.o.v. de kitlenzen
        Maar misschien moet ik gewoon naar de winkel stappen en daar eens gaan testen.
        Ik vrees idd dat 150mm misschien net wat te krap is..

        Comment


        • #19
          Re: Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door Elien1992 Bekijk bericht
          Nog iemand ervaring met deze lenzen?
          Elien,

          Ik hou me in hoofdzaak bezig met concertfotografie. Ik heb de Sigma 70-200 f2.8 en de Tamron 28-75 f2.8. Het bereik van 200 is echt geen overbodige luxe. De verschillen qua prijs en gewicht tussen de 50-150 en de 70-200 vind ik ondergeschikt aan het belangrijkste verschil, namelijk dat je de 70-200 ook op een full frame kan gebruiken. Die keuze is dus snel gemaakt.

          Als je twijfelt tussen Sigma en Tamron, dan kan ik je zeggen dat de Sigma een tikkeltje sneller scherpstelt, vanwege de HSM-motor. De Tamron scoort op dat vlak echter lang niet slecht. Opgelet, bluesmuzikanten zijn - de meesten toch - minder beweeglijk dan een paard op de renbaan...

          Qua optische kwaliteit liggen Sigma en Tamron dicht bij elkaar. Het kan zijn dat Tamron optisch wat beter scoort maar de bekende fotograaf Tom D'haenens gaf me - toen ik ook zo'n twijfelperiode had - volgende wijsheid mee: Wanneer je een technisch perfect geslaagde foto ziet, dan is het zelfs voor een kenner moeilijk uit te maken of die foto met een Nikkor-, Canon-, Sigma-, Tamron- of welk soort lens dan ook is genomen. En bij geslaagde foto's maakt dat ook niet zoveel uit. Oorzaken van mislukte foto's liggen veelal bij de fotograaf. Verkeerde belichting, verkeerde instellingen, bewegingsonscherpte, enz... Er zijn veel meer menselijke factoren die aan de basis liggen van het technisch mislukken van een foto dan dat het merk van lens hierin een rol speelt...

          Veel succes ermee!

          Franky

          Comment


          • #20
            Re: Aanschaf Sigma 50-150mm 2.8

            Bedankt! Dus misschien kan ik toch beter gaan voor de zwaardere lens met wat meer bereik, de 70-200 dus

            Comment

            Working...
            X