Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bedrijfsfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bedrijfsfotografie

Mijn baas wilt een websites laten maken van ons bedrijf, en heeft aan mij gevraagd of ik voor de foto's wil zorgen.
    Het betreft foto's van de pre-press, drukkerij, afwerking en magazijn. Hier en daar zijn er lichtkoepels, maar overwegend toch alleen kunstlicht.
    Nu heb ik alleen een Fuji S100FS en sinds kort een Nikon D90 met 16-85mm en 50mm 1.8 en een SB600.
    Voor de foto's van de (niet draaiende)machines kan ik de 16-85 gebruiken op statief, maar voor de rest zal ik het moeten doen met de 50mm 1.8.
    Zou dit volstaan? of is er nog een lensje dat ik absoluut zou kunnen gebruiken voor deze opdracht? (liefst niet te duur)
    Alvast bedankt

Bart

Re: Bedrijfsfotografie

Misschien een 10-24mm of 12-24mm voor indoor wat meer perspectief te verkrijgen ?
    en een goede flitser zoals de sb900 ?

tja, niet te duur ..... maar als je baas percé wil dat jij de foto's maakt, kan hij misschien een voorschotje geven voor de opdracht ?
    Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
    Carlo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mietoe123 Bekijk bericht
      tja, niet te duur ..... maar als je baas percé wil dat jij de foto's maakt, kan hij misschien een voorschotje geven voor de opdracht ?
      volgens mij zal TS de foto's mogen (moeten) maken tijdens zijn werkuren, en hier niet echt iets voor extra betaald worden (ik hoop natuurlijk van wel, maar ik ken dit systeem)

Wat volgens mij zal werken is met verschillende exposures werken waar je telkens een bepaald stuk van de foto bijlicht met je flits, vermits je er maar eentje hebt is er niet de mogelijkheid om alles tegelijk correct te belichten.

Maak je geen illusies, dit is geen gemakkelijke opdracht hoor, zeker niet met lichtkoepels en dergelijke in het dak, een 10mm UWA is altijd een goed idee voor binnenhuis fotografie omdat je meestal vrij beperkt in ruimte bent.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        volgens mij zal TS de foto's mogen (moeten) maken tijdens zijn werkuren, en hier niet echt iets voor extra betaald worden (ik hoop natuurlijk van wel, maar ik ken dit systeem)
        Ik moet inderdaad de foto's nemen tijdens mijn werkuren, ..maar ik zal thuis nog veel werk hebben met de nabewerking ! ..snap je
        Ik had ook al gedacht aan een groothoek, maar als ik eens naar die prijzen zie, zeker van Nikon, rond de 700€ voor de 10-24mm, dat kan ik er nu niet aan geven, of ik moest naar sigma of tamron gaan? Of eventueel een lichtsterke prime? vb. sigma 20mm 1.8 ?
        Iemand ervaring mee?

Comment

Ik heb 2 jaren geleden ook een overzichtsfoto van de persen en afwerkingsmachines in een drukkerij mogen maken. Vermits mijn groothoeklens toen niet toereikend was (35mm op cropcamera) heb ik dit opgelost door 3 'deelfoto's' te maken en die aan elkaar te plakken. Misschien kan dit bij jou, mits wat uitgekiend inschatten van de 'overlappingen' ook bij jou van pas komen? Met een 50mm lens zal er waarschijnlijk niet al te veel vertekening in de foto's zitten.
          Alvast veel succes.

Guy
          www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Ik denk dat ik deze week eerst eens wat testfoto's ga nemen op het bedrijf, zodat ik weet of het allemaal haalbaar is met mijn twee lenzen en flitser.
            Dan kan ik desnoods nog uitzien naar een extra (groothoek)lens.
            Iedereen bedankt voor de info !!

Bart

Comment

Succes met je opnames !!
              Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
              Carlo

Comment

"Mag" je de foto's maken, of "moet" je de foto's maken?

Als er geen budget is zou je eigenlijk duidelijk moeten kunnen maken dat kwaliteit er waarschijnlijk onder zal lijden.

Als er wel budget is, waarom dan geen professionele fotograaf? Zeker als je er thuis, waarschijnlijk onbetaald, nog veel tijd in moet steken zou ik beleefd weigeren.

Tenzij natuurlijk je baas een breedhoeklens betaalt

Comment

Waarom laat je Uw baas deze lens niet betalen,gewoon voor het thuiswerk.
                  Laatste comment had ik niet goed gelezen.
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Nee, ik "moet" het niet doen, hij heeft gewoon gevraagd of ik het "wou" doen. En het nemen van de foto's tijdens de werkuren zit ik helemaal niets mee in, ... wie kan er zijn hobby uitoefenen tijdens zijn werkuren?

Comment

Working...
                    X