Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-300 objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 70-300 objectief

    Is deze prijs wel realistisch : http://kamera-express.nl/index.php?p...t&product=3018 ?

    In Belgie komt deze lens op ongeveer 350-400 euro als scherpste prijs.

    Vreemd ?
    Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

  • #2
    Re: Nikon 70-300 objectief

    de lens vd link is een niet vr objectief, de prijs die je noemt is waarschijnlijk met vr.
    11-300mm
    jeff heylen

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 70-300 objectief

      AF-G is geen AF-S met VR
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 70-300 objectief

        Ah, woops ... was even te snel geweest dan ...
        Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 70-300 objectief

          Nu we er hier toch over praten ... de webwinkels in Nederland zijn merkelijk goedkoper dan in Belgie. Ik weet wel dat de garantie soms maar 1 jaar is (en in Belgie 2 jaar) en de BTW-tarief lager is. De ervaringen zullen wel ok zijn denk. Ook over deze webwinkel (en het betreffende objectief staat erbij vermeld) heb ik goede kritieken gelezen op dit forum :



          Ik kreeg net als verklaring waarom de lens zo goedkoop is, het gaat om engelse import en en wordt standaard geleverd met een Engelse menustelling en een Engelse handleiding.

          Wat bedoelt men met 'engelse menustelling' ? Met een engelse handleiding heb ik niet echt problemen. Staat wel niet letterlijk bij dat het om de AF-S gaat. Misschien beter dus niet kopen ?
          Last edited by Makke; 6 januari 2010, 16:52. Reden: vergeten
          Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 70-300 objectief

            .....
            Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 02:40.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 70-300 objectief

              Makke, er staat toch heel duidelijk bij welke versie het is?
              Ik vind 167 trouwens erg duur. In het verleden is de lens volop nieuw rond de 120 euro aangeboden en tweedehands heb je voor 50-100 euro een hele analoge set waar er eentje bij zit en nog een hoop ander materiaal.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 70-300 objectief

                Oorspronkelijk geplaatst door Makke Bekijk bericht
                Ik kreeg net als verklaring waarom de lens zo goedkoop is, het gaat om engelse import en en wordt standaard geleverd met een Engelse menustelling en een Engelse handleiding.
                Heb erg slechte ervaringen met buitenlandse import. Net buiten de 1 jaar garantie van de winkelier is de lens stuk. En fabrikant geeft langer garantie. En je hebt geen garantie bewijs van de fabrikant. En gij trekt aan het kortste eind. Zo zijn sommige internet winkels, dus niet allemaal. En het stomme is ik werd niet verteld dat ze een buitenlandse lens verkochten
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 70-300 objectief

                  Ik heb uiteindelijk beslist ze te kopen op cameranu.nl ... is in stock daar waar ze in belgische winkels moest besteld worden (2 jaar garantie ook daar).

                  Toch nog een klein vraagje ... is deze lens wel geschikt voor sportfotografie. Ik zou ze o.a. willen gebruiken voor landschapsfotografie, fauna en flora (dierentuinen, ...). Ik denk dat deze geen probleem zijn maar de sport. Met een 18-200 VR AF-S lukte me dit vrij goed op lichtrijke dagen. Bij donkere dagen en avond nog niet kunnen uittesten, lukt dit bij deze Nikon AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED ?

                  Ik ben wel maar amateur (geen prof. dus moet mijn budget er ook naar aanpassen) en weet goed om te gaan met fotografie in het algemeen, echter de technische achtergronden ben ik niet zo in thuis ... dus graag wat hulp aub.
                  Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 70-300 objectief

                    Oorspronkelijk geplaatst door Makke Bekijk bericht
                    Ik heb uiteindelijk beslist ze te kopen op cameranu.nl ... is in stock daar waar ze in belgische winkels moest besteld worden (2 jaar garantie ook daar).

                    Toch nog een klein vraagje ... is deze lens wel geschikt voor sportfotografie. Ik zou ze o.a. willen gebruiken voor landschapsfotografie, fauna en flora (dierentuinen, ...). Ik denk dat deze geen probleem zijn maar de sport. Met een 18-200 VR AF-S lukte me dit vrij goed op lichtrijke dagen. Bij donkere dagen en avond nog niet kunnen uittesten, lukt dit bij deze Nikon AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED ?

                    Ik ben wel maar amateur (geen prof. dus moet mijn budget er ook naar aanpassen) en weet goed om te gaan met fotografie in het algemeen, echter de technische achtergronden ben ik niet zo in thuis ... dus graag wat hulp aub.
                    Van welke sport wil je foto's maken?
                    Ik heb lang met de Nikkor 18-200 gewerkt en idd bij lichtrijke dage geen probleem.
                    Toen ik Februari (bewolk,winters en overdag) er mee aan de slag wou had hij het behoorlijk moeilijk daarin heeft de Nikkor 55-200 een voordeel.
                    De Nikkor 70-300 doet het ook niet slecht bij bewolkt weer, je moet natuurlijk niet in de bosjes met bijzonder weining licht gaan zitten

                    Groetjes
                    Racing Pics
                    Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 70-300 objectief

                      Ik krijg de kans om binnenkort in het foto-team te geraken van mijn favoriete voetbalploeg. De meeste van hun matchen worden bij kunstlicht gespeeld. Ik weet dat sommige lenzen het daar moeilijk mee hebben. Als er een beter alternatief is (in dezelfde grote orde aan prijs) dan hoor ik het graag. Ik ben bereid een 300-500 euro eraan te spenderen. Ik heb reeds de 18-200 AF-S van Nikon in mijn bezit en zou het bereik ietsje ruimer willen.
                      Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 70-300 objectief

                        Eens kijken voor de tamron versie van de 70-200 F5.8 ligt wel een 100 euro boven je budget.
                        ( http://www.fotokonijnenberg.be/produ...-ld_nikon.html)
                        Sigma heeft ook enkele telelenzen daar kan je ook eens naar kijken.
                        Racing Pics
                        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                        Comment

                        Working...
                        X