Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro lens op het oog

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macro lens op het oog

SIgma /Nikon 150 mm 2.8 Apo Macro DG HSM D
    link.
    of ben ik beter af met een 105mm

is dat een goed lens + hoeveel mag ik daar max voor geven in 2de hands. ik dacht aan 300euro.
    D60 en glas

Re: macro lens op het oog

op macrogebied een van de beste die je kunt kopen, echter 300 euro zal moeilijk worden, deze lens doet gemiddeld tussen de 400 en 450 euro.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
      op macrogebied een van de beste die je kunt kopen, echter 300 euro zal moeilijk worden, deze lens doet gemiddeld tussen de 400 en 450 euro.
      ok merci voor info
      D60 en glas

Comment

Als dit je zou kunnen helpen, linkje, grtz - neem all tests
        http://www.photozone.de/all-tests
        https://ggpics.be/

Comment

geld waard?

de persoon dit de lens verkoopt vraagt 475euro incl verzending
          vind te veel en bied 440incl verzending. maar gaat niet akkoord.
          is deze lens dan echt zoveel waard?
          D60 en glas

Comment

Hier heb je wat info ivm de verschillen tussen lange en korte macrolenzen.
            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
              Hier heb je wat info ivm de verschillen tussen lange en korte macrolenzen.
              http://users.telenet.be/beertjesfoto...macrolens.html
              ik had eerder je site al eens doorgenomen. super informatief trouwens.
              de meeste kopen een 105mm van macro maar nu zag ik ergens een 150staan dus dacht ik, dat is mijn gerief. maar 475euro vind ik veel. of vergis ik me daarin? of toch beter een 105mm kopen met eventueel een close-up lens erboven op.
              D60 en glas

Comment

Met zowel een 105 als 150 mm macro lens is een afbeeldingsmaatstaf van 1 mogelijk.
                Het verschil zit in de werkafstand (de afstand tussen het frontglas van het objectief en het object), die neemt namelijk toe bij langere brandpuntsafstanden.
                Bij gebruik van een close-up lens op een 105 mm macro objectief verkort je de werkafstand waardoor je een grotere afbeeldingsmaatstaf dan 1 (1:1) kunt verkrijgen.
                Een 105 mm macro lens met close-up lens is dus GEEN vervanger voor een 150 mm lens!

Een NIET macro objectief heeft een grotere werkafstand, daarbij heeft een close-up lens wel zin.

Comment

Working...
                X