Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF-S alternatief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EF-S alternatief

Hoi, ik zou graag de Canon 10-22 kopen, maar

Die zal niet op een full frame passen, die er mss komt.
    Geld dit ook voor een sigma, tamron of tokina???
    Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Re: EF-S alternatief

Zal is de FF lenzen is opsommen:
    Sigma 12-24 F4.5-5,6
    Nikon 14-24 F2.8
    Canon 16-35 F2.8
    Nikon/Canon 17-35 F2.8

En andere lenzen passen niet op FF. Het past misschien wel, maar je krijgt heel veel last van zwarte randen.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
      En andere lenzen passen niet op FF. Het past misschien wel, maar je krijgt heel veel last van zwarte randen.
      Als je een EF-S lens op een 5d zet zal je er niet goed van zijn bij de eerste foto vrees ik , ik dacht dat je spiegel net tegen de lens 'slaagt' omdat een EF-S lens dieper de body in gaat

Dus geen EF-S lenzen op een 5d of 1d zetten ... past het eigenlijk wel ?
      Eigenlijk zou er een beveiliging moeten opzitten hé, zodat je een EF-S lens gewoon niet kan monteren op een FF ...

Nu ik kan mij voorstellen dat 10mm op een FF serieus breeeeeeeed is

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
        Zal is de FF lenzen is opsommen:
        Sigma 12-24 F4.5-5,6
        Nikon 14-24 F2.8
        Canon 16-35 F2.8
        Nikon/Canon 17-35 F2.8
        én de 17-40 f/4.0L. De tokina 10-17 fisheye past zowel op een 1,6x, 1,3x en een fullframe body. Bij de 1D body is ie te gebruiken vanaf 12mm. En bij de fullframe vanaf 14/15mm. Als je daaronder komt dan zie je een hoop vignettering, hij past dus wel gewoon erop. De sigma 12-24 is inderdaad een mooie UWA voor een cropbody, 1,3x en fullframe. Maar dan weer erg slecht icm filters (ivm ingebouwde zonnekap).
        Last edited by andreas612; 3 januari 2010, 10:51.
        1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Dus geen EF-S lenzen op een 5d of 1d zetten ... past het eigenlijk wel ?
          Eigenlijk zou er een beveiliging moeten opzitten hé, zodat je een EF-S lens gewoon niet kan monteren op een FF ...

Mark
          Een (Canon) EF s lens past fysiek niet op een FF camera, daar heeft Canon wel voor gezorgd (stortvloed schadeclaims)
          Lenzen van andere merken voor cropsensor gaan er zonder meer op, werken ook, maar geven (uiteraard) zware vignettering

Comment

Heb btw wel eens een 18-55 kitlens gezien op een 1Ds
            Ze hadden het er wat van afgezaagd. maar ik vergat te melden dat alleen EFs niet direct fysiek passen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andreas612 Bekijk bericht
              én de 17-40 f/4.0L. De tokina 10-17 fisheye past zowel op een 1,6x, 1,3x en een fullframe body. Bij de 1D body is ie te gebruiken vanaf 12mm. En bij de fullframe vanaf 14/15mm. Als je daaronder komt dan zie je een hoop vignettering, hij past dus wel gewoon erop. De sigma 12-24 is inderdaad een mooie UWA voor een cropbody, 1,3x en fullframe. Maar dan weer erg slecht icm filters (ivm ingebouwde zonnekap).
              Zou de tokina 12-24 dan niet beter zijn?
              Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Ik weet niet of de tokina 12-24 op een fullframe past..? Bij de 17-40 zal de kwaliteit wel wat hoger zijn
                1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andreas612 Bekijk bericht
                  Ik weet niet of de tokina 12-24 op een fullframe past..? Bij de 17-40 zal de kwaliteit wel wat hoger zijn
                  Die Tokina past wel, maar zwarte randen tot iets van 18mm.

Comment

Working...
                  X