Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief dichtdraaien

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Objectief dichtdraaien

JA... dat bedoelde ik, de focusring.
    Dus je mag hieraan draaien als de camera uit staat bij AF of MF ...

Bedankt en sorry als het niet zo duidelijk was!
    Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jee_r Bekijk bericht
      JA... dat bedoelde ik, de focusring.
      Dus je mag hieraan draaien als de camera uit staat bij AF of MF ...
      ALLEEN als de lens op MF staat......

Comment

focusring != zoomring.

Bedoelt hij niet zoomring waarbij de lens korter/langer wordt?

/edit: niet gelezen "Wat de camera normaal zelf regelt".
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik zie het probleem eigenlijk ook niet helemaal...
          Als mijn camera op AF staat, stelt hij scherp op oneindig bij het uitzetten. Prima dus.
          Als hij op MF staat, kan en mag je er zonder problemen aan draaien. Ook geen probleem.
          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Ik snap helemaal wat hij bedoelt. Ik ken er jammer genoeg zelf helemaal niets van, start pas in maart mijn mijn opleiding.
            Toen ik de camera kocht en de kitlens uitpakte was hij volledig ingedraad (nikkor 15-55). Voor het eerste gebruik moet je hem dan opendraaien terwijl je dat ene knopje indrukt.
            Daarna kan je aan de lens draaien om scherp te stellen en wordt hij langer en korter zonder ooit terug zo "kort" te worden als eerst.
            Dit leek mij ook vrij onhandig om hem op te bergen (op de body) ondersteboven in een tas.
            Maar blijkbaar kan je hem helemaal terug indraaien, als je opnieuw op dat knopje drukt. Ik weet niet of dat okee, is, maar het het namelijk net gedaan
            En het lijkt mij inderdaad veel veiliger om mijn camera zo op te bergen.

Comment

Het is al een 5 jaar geleden, maar de stand van de focusring doet niet terzake en even indraaien of -schuiven kan toch altijd even met de hand?
              Verder zou ik nooit een tas kopen waar een body op een lens gaat rusten, maar kwaad kan het meestal niet..

Comment

Kranen draai je dicht, lenzen kun je in- en uitzoomen en waarom je lens op MF zou zetten bij opbergen ontgaat. De enige reden is de eerste foto als net gewisseld hebt, omdat er niet gefocust wordt.

Vraag je ook af of de lenss op de voor- of achterkant of moet liggen?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                X